کودتای تندروهای مجلس دوازدهم علیه قالیباف

بیژن نوباوه وطن می‌گوید «در مجلس جدید تلاش برای تغییر هیئت رئیسه‌ی فعلی یا رویه‌های آن و خودکامگی‌هایی که وجود دارد جزو اولین اقداماتش خواهد بود». تیتر هفته نامه‌ی حمید رسایی، دیگر منتخب جدید مجلس و از اعضای جریان پایداری، این است: «تغییر قالیباف قطعی شد».

کودتای تندروهای مجلس دوازدهم علیه قالیباف

بیژن نوباوه وطن می‌گوید «در مجلس جدید تلاش برای تغییر هیئت رئیسه‌ی فعلی یا رویه‌های آن و خودکامگی‌هایی که وجود دارد جزو اولین اقداماتش خواهد بود». تیتر هفته نامه‌ی حمید رسایی، دیگر منتخب جدید مجلس و از اعضای جریان پایداری، این است: «تغییر قالیباف قطعی شد».

نوباوه، عضو جبهه پایداری، نماینده‌ی مجلس فعلی و منتخب مجلس جدید، در گفت‌وگویی کوتاه با انصاف نیوز، نقدهای جدی به هیئت رئیسه‌ی فعلی دارد و مشخصا به ماجرای ۵۰۰ میلیون تراول چک اشاره می‌کند و می‌گوید که سرانجامش هم معلوم نشد.

چکیده حرفهای نوباوه

به نظر می‌آید باید تلاشی جدی برای تغییر هیئت رئیسه‌ی فعلی در مجلس آینده صورت گیرد. کلا مدیریت مجلس شورای اسلامی باید تغییرات جدی کند. خودکامگی‌هایی که در مجلس یازدهم وجود داشت و مانع حاکمیت رای نمایندگان بود باید اصلاح شود شود. بعضی‌ها خود را نماینده‌تر می‌دیدند.

از همین هیئت رئیسه‌ی فعلی بعضی‌ها هستند که شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید نکرده است. این‌ها چه کسانی بودند؟! چه کرده بودند؟! تخلفات این‌ها بعضا سر زبان‌هاست. به نظر می‌رسد این نوع تغییرات آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی بسیار ضروریست.

تغییر این نوع مدیریت مجلس یکی از مهم‌ترین اهدافی‌ست که نمایندگان دنبال آن هستند.

 من در مورد هیچ شخصی حرف نمی‌زنم. آنچه من می‌گویم مشکلی‌ست که وجود دارد. در مجلس هم فقط یک نفر نیست. اتفاقا در مقابل همین یک نفر یک نفرها باید بایستیم. مجلس کار جمعی‌ست. باید طوری عمل کنیم که حاکمیت نمایندگان باشد و کسی نماینده‌تر از دیگری نباشد. از این طریق خودکامگی از بین می‌رود. این هم مربوط به یک فرد نیست باید یک جریان اصلاح شود.

 آدم‌ها باید اصلاح شوند. نباید جریانی نگاه کنیم. در مجلس یازدهم این مشکلات را با رئیس و هیئت رئیسه و مشاورانشان داشته‌ایم. افرادی بودند که به نام مشاور در مجلس رای‌سازی می‌کردند. باید این روندها را اصلاح کنیم. من اگر به مجلس راه پیدا کنم این جز اولین مواردی‌ست که پیگیری خواهم کرد.

 به هیئت رئیسه‌ی مجلس انتقادات بسیاری وارد است از جمله نحوه‌ی تنظیم صورت جلسات و دستور جلسات که اصلا معلوم نبود توسط چه کسی انجام می‌شود. اولویت دستورات، موضوعات مورد نیاز جامعه هر کسی بخواهد بیاید هیئت رئیسه‌ی آینده را تشکیل دهد باید به ضورت شفاف در این موارد توضیح دهد.

این همه تاکید بر لزوم وجود شفافیت خب شفافقیت از خود هیئت رئیسه شروع می‌شود. وقتی شما می‌بینید ۵۰۰ میلیون تومان تراول چک خبرش منتشر می‌شود بعد می‌‌گویند دست مطبوعات داده‌ایم، خب به کدام مطبوعات داده‌اید؟! مگر مجلس حق دادن تراول چک به مطبوعات دارد؟! معلوم نیست به رسانه‌های خودشان داده‌اند؟! به کجا داده‌اند؟!

تمام امور اداری مجلس باید شفاف باشد. بیش از ۲۰۰ نفر آدم در این چند وقت استخدام کرده‌اند. این استخدام‌های بی‌رویه باید مشخص شوند. قطعا مجلس آینده این مسائل را به جد پیگیری خواهد کرد.

حمید رسایی در هفته نامه ۹ دی مدعی شد قطعا ⁧ قالیباف⁩ دیگر رئیس مجلس نیست.

هفته‌نامه حمید رسایی با تیتر تغییر قالیباف قطعی شد نوشته: از ۱۷ سهمیه اختصاصی قالیباف در لیست ایران سربلند فقط ۲نفر به مجلس راه یافتند این در حالی است که از ۸ سهمیه جبهه پایداری ۶ نفر راهی بهارستان شده‌اند. ۹دی از قالیباف و حدادعادل به عنوان گردن‌کلفت هایی که ادب شدند نام برده.

در این هفته نامه تاکید شده است: با اعلام نتایج دور دوم انتخابات و اکثریت‌یافتن جریان تحول‌خواه ضد فساد در مجلس: تغییر قالیباف قطعی شد.

طبیعتاً به دلیل حضور حمید رسایی در مجلس جدید به عنوان یکی از چهره‌های مورد بحث، رصد هفته‌نامه‌ی ۹ دی برای روزنامه‌نگاران سیاسی و حتی فعالان سیاسی از این پس ضروری است. چه آنکه از دل این هفته‌نامه از این پس اخبار و تحلیل‌های مختلف و حتی جنجالی و گاه پیش‌برنده بیرون خواهد آمد که ممکن است بر تحولات اثرگذار باشد.

 

هفته نامه ۹ دی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137409

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر