پاسخ دندان شکن ظریف به قالیباف

​محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران و مشاور مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به سخنان محمدباقر قالیباف یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۳ واکنش نشان داد.

پاسخ دندان شکن ظریف به قالیباف

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران و مشاور مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به سخنان محمدباقر قالیباف یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۳ واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف در پاسخ به محمدباقر قالیباف گفت: چطور فراموش فرمودید به کارشناس برنامه و همکارانتان در مجلس تذکر دهید مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را امین، غیور، صادق و شجاع دانستند.

قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری در واکنش به صحبت‌های محمدجواد ظریف بیان کرد: گفته اند که قانون راهبردی مانع این کار شده که حرف درستی نیست؛ گفته شد که باید اقدامات را بر اساس سیاست های کلان انجام دهیم سوالم این است که مگر رهبر انقلاب یک سال قبل نفرمود که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و تکلیف را روشن کرد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؛ اگر معتقدیم پس چرا می گویید قانون اقدام راهبردی مانع توافق شد؟ پس تبعیت شما کجاست و کجا تابع سیاست ها بودید.وی گفت: بنده عضو شورای عالی امنیت ملی بودم، این شورا مجلس را مکلف کرد که مجلس درباره خروج از برجام قانون گذاری کند. این قانون تصویب و ابلاغ شد حالا باید بگویید این قانون مانع بوده است؟ همانطور که حضرت آقا فرمود این قانون دست مذاکره کننده را پر کرد.

دیروز ظریف گقت:روزی که دولت روحانی تحویل آقای رئیسی شد، توانسته بودیم آمریکا را سه بار در شورای امنیت شکست دهیم؛ غنی‌سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰درصد رسانده بودیم.

ظریف ادامه داد: اینکه می‌گویند بایدن می‌توانست به برجام برگردد، بله؛ اصلا قرار بود برگردد، اما یکی اسرائیل بود که با شهید کردن شهید فخری‌زاده اجازه نداد و یکی هم قانون راهبردی.

او در ادامه افزود: نگذارید که بگوییم در آن ۶ ماه تلخ چه گذشت. بار‌ها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم تا مردم در فلاکت زجر نکشند. در سه سال دولت روحانی به ۱۵۰۰ تحریم رسید؛ و از سه سال دولت آقای رئیسی به ۲۵۷۰ رسید. در ۸ سال ۷۰۰ تحریم اضافه شد و در سه سال بیش از هزار مورد. اگر می‌خواهید سر مردم را شیره بمالید، درست بمالید.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 142454

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر