فضای مجازی با محمد فاضلی دو قطبی شد

واکنش‌های مجازی به تنش در میزگرد فرهنگی در رابطه با محمد فاضلی: برانگیختگی جامعه و قطبی‌شدن توییتر

فضای  مجازی  با محمد فاضلی دو  قطبی شد

میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان در شب گذشته، توجه عموم مردم را به‌خود جلب کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که از شب گذشته تا ظهر امروز در تلگرام، مطالب مربوط به محمد فاضلی بیش از ۲۸ میلیون بار دیده شده است؛ این در حالی است که سخنان محمد جواد ظریف در روزهای گذشته، حدود ۱۶ میلیون بار دیده شده بود.

میزگرد دیشب باعث شد تا رویدادهای انتخابات نیز در فضای اینستاگرام بالاخره مورد توجه قرار بگیرد به‌نحوی که فقط در دو صفحه بی‌بی‌سی فارسی و ایران‌اینترنشنال ویدئوی دیشب بیش از ۱۱ میلیون بار دیده شده است و در صفحات دیگر نیز میلیون‌ها بار دیده شده است.

در توییتر نیز، بیش از ۲۱ هزار توییت مربوط به این میزگرد و محمد فاضلی، با ۶۵۰ هزار لایک و ۱۰ میلیون بازدید، منتشر شده است. شبکه بازنشرهای توییت‌های مربوط به این موضوع (تصویر زیر) نشان می‌دهد که فضای توییتر کاملا حول فاضلی دوقطبی شده است. این در حالی است که تا پایان مناظره اول، توییتر هنوز قطب‌بندی نشده بود.

بر اساس این داده‌ها، ۴۹ درصد از شبکه را کاربران انقلابی و اصولگرای مخالف عمل محمد فاضلی تشکیل داده‌اند؛ ۴۱ درصد از شبکه را نیز کاربران اصلاح‌طلب و اصولگرای مدافع پزشکیان و فاضلی شکل داده‌اند و ۱۰ درصد از آن را کاربران تحول‌خواه منتقد فاضلی شکل داده‌اند.

پرلایک‌ترین توییت منتشر شده در این خصوص را علی شریفی‌زارچی با ۱۷ هزار لایک منتشر کرده است که نوشته است:

دکتر محمد فاضلی عزیز

شما صدای رسای ده‌ها استاد بودید که به ناحق از دانشگاه‌ها اخراج شدند یا از تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت آن‌ها جلوگیری شد.

شهامت، راستگویی و میهن‌دوستی شما در تاریخ این سرزمین ماندگار شد.

این داده‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که جامعه به میزگرد دیشب و اتفاقات پیش آمده واکنش قابل توجهی نشان داد و این موضوع پتانسیل ایجاد قطب‌بندی در انتخابات را ایجاد کرده است.

 

منبع : کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 142663

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر