قیمت دلار امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۳

دلار بعد از مناظره پزشکیان و جلیلی چند شد؟

قیمت دلار روز سه‌شنبه با نوسان محدودی در منطقه معاملاتی روز دوشنبه فریز شد.

دلار بعد از مناظره پزشکیان و جلیلی چند شد؟

قیمت دلار بعد از مناظره دیشب پزشکیان و جلیلی چند شد؟ 

قیمت دلار روز سه‌شنبه با نوسان محدودی در منطقه معاملاتی روز دوشنبه فریز شد. معامله‌گران، ثبات فعلی قیمت دلار را متاثر از ارزپاشی سیاست‌گذار می‌دانند و معتقدند افزایش تقاضا مانع برگشت قیمت این اسکناس به کریدور پایین‌تر شده است.

قیمت دلار امروز با تحرکات ناچیزی در نیمه بالایی کانال اول کریدور ششم بازگشایی شد.

فعالان بازار ارز معتقدند حرکت رنج دلار متاثر از دخالت سیاست‌گذار است. آنها می‌گویند بازارساز در تلاش است با ارزپاشی عرضه و تقاضا را در تعادل نگه دارد. برخی از فعالان بازار نیز معتقدند سیاست‌گذار با ارزپاشی قیمت دلار را در بازار آزاد مهار کرده اما رشد تقاضا متاثر از نگرانی از رشد انتظارات تورمی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات مانع از کاهش قیمت اسکناس آمریکایی شده است.

تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند اگر قیمت دلار تا کف کریدور ششم پایین بیاید احتمال شکستن خط حمایت و برگشت به کریدور پایین‌تر وجود دارد.

بازار ارز تهران که روز دوشنبه مسیر کاهشی را در پیش گرفت و شاهد تغییر کانال قیمت دلار بود، امروز در حالی معاملات را آغاز خواهد کرد که معامله گران معتقدند گارد صعودی بازار همچنان پابرجاست و کاهش قیمت ها در روز گذشته اصلاح بازار برای صعود دوباره بود. بر اساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، فعالان بازار معتقدند قیمت دلار در جریان معاملات روز دوشنبه به مرزهای مقاومتی رسید و از آنجایی که اشباع خرید در بازار شکل گرفت، مجبور به اصلاح شد.

در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار با توجه به سخنان روز گذشته محمدرضا فرزین،‌ رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش میزان ذخایر ارزی،‌ معتقدند بازارساز با تزریق،‌ قیمت ها در بازار را کنترل خواهد کرد و روند روز گذشته همچنان تداوم خواهد شد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در جریان معاملات روز دوشنبه نوسان کاهشی در دامنه رنج داشت و معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که حدود ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورد. قیمت درهم امارات هم در ۱۶ هزار و ۸۷۰ تومان آغاز به کار کرد و در ۱۶ هزار و ۸۶۰ تومان به کار خودش پایان داد. قیمت اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم پایین آمد و به ۶۱ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

بازار رمزارزها اما امروز شاهد روند صعودی قیمت تتر نسبت به روز گذشته بود، ارزش هر تتر در جریان معاملات شبانه به ۶۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسید تا بار دیگر تلاش این رمزارز برای فتح کانال ۶۲ هزار تومان و شکستن مرزهای مقاومتی از سر گرفته شود.

معامله گران معتقدند امروز در جریان معاملات بازار ارز کف حمایتی ۶۲ هزار تومان برای دلار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت حفظ آن امکان تغییر نوسان بازار از نزولی به صعودی محتمل است. به عقیده این گروه اگر دلار امروز این حمایت را از دست بدهد،‌ مسیر کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

همچنین به عقیده گروهی دیگر از فعالان بازار مرز ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان مرز مقاومتی دلار در جریان معاملات امروز بازار است و اگر بتواند از سد آن عبور کند، مرز مهم ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان را پیش روی خود دارد که از ۱۱ فروردین تا به امروز در محدوده آن نوسان نداده است.  اگر دلار بتواند امروز بالای این مرز قرار بگیرد و تثبیت روزانه داشته باشد،‌ معامله گران پیش بینی می کنند افزایش بیشتری را تجربه می کند و به سمت کانال های افزایشی خیز بر می دارد.

گروهی از تحلیلگران فنی هم معتقدند نوسان صعودی تتر در جریان معاملات روز گذشته،‌ سیگنال افزایشی به بازار ارز خواهد داد و از تمایل این رمزارز برای افزایش قیمت دلار حکایت دارد.

ارزهای مهم با فریز دلار درجا زدند

گفتنی است قیمت درهم امروز روی رقم ۱۶ هزار و ۸۹۰ تومانی ایستاده است و نسبت به روز دوشنبه تغییر قیمت نداشت. قیمت تتر در روزهای اخیر با افت و خیز ۲۰۰ تومانی بین دو کانال ۶۱ و ۶۲ هزار تومانی نوسان داشت و امروز نیز با همین مقدار افزایش، به کانال ۶۲ هزار تومانی صعود کرد.

پوند انگلیس با کاهش ۱۰۰ تومانی روی قیمت ۷۸ هزار و ۳۹۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با کاهش ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۵۹۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز سه شنبه با رقم ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

 

منبع: تجارت نیوز - اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144410

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر