حمایت تمام قد وزیرخارجه دولت احمدی نژاد از عراقچی

متکی: عراقچی دیپلماتی جامع‌الاطراف و گزینه‌ای مناسب برای وزارت امور خارجه است+فیلم

حمایت تمام قد وزیرخارجه دولت احمدی نژاد از عراقچی

منوچهر متکی وزیرخارجه دولت احمدی نژاد از عراقچی وزیر پیشنهادی پزشکیان حمایت کرد

به گزارش عرشه آنلاین؛ بعد از آنکه شمس الدین حسینی وزیر دولت احمدی نژاد در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد نطق کرد، منوچهر متکی نیز در موافقت با گزینه پیشنهادی امورخارجه نطق کرد

 منوچهر متکی، نماینده مردم تهران، در موافقت با عباس عراقچی، به سوابق طولانی و موفق او اشاره کرد. وی گفت: "اولین حکم معاونت اداره و ریاست اداره مجامع بین‌المللی را برای ایشان صادر کردم. ایشان در یک مأموریت موفق با سفر به جده، توافقی که بین آقای دکتر ولایتی و سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، برای تاسیس اولین نماینده یک کشور خارجی و سفیر کشور دیگر نزد سازمان کنفرانس اسلامی انجام شده بود را به سرانجام رساند. "

متکی ادامه داد: "چهارده سال بعد، وقتی مسئولیت وزارت خارجه را داشتم، حکم معاونت بین‌الملل را برای ایشان صادر کردم. در طول این چند دهه، حضور او در وزارت خارجه بر اساس شناخت نظریه‌های روابط بین‌الملل و دیپلماسی، او را به دیپلماتی حرفه‌ای در جمهوری اسلامی تبدیل کرد. "

وی افزود: "عراقچی نه تنها در حوزه بین‌الملل بلکه به عنوان سفیر در ژاپن نیز تجربه‌ای خاص کسب کرد. در جایگاه معاونت آسیا و اقیانوسیه، کار دوجانبه با کشور‌ها را نیز به خوبی شناخت. "

متکی تأکید کرد: "عراقچی یک دیپلمات جامع‌الاطراف است که وزارت خارجه و کار‌های آن را در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی به خوبی می‌شناسد. او به دلیل دو مأموریت خارج از کشور، شناخت جامعی از مسائل ایرانیان و مسائل کنسولی آنان در خارج از کشور دارد. "

وی اضافه کرد: "وقتی دولت آقای رئیسی شکل می‌گرفت، شهید رئیسی از من خواست که درباره گزینه‌های مختلف وزارت خارجه مشاوره بدهم. من ایشان را به عنوان مناسب‌ترین گزینه معرفی کردم و امروز به شما عرض می‌کنم که در بین مجموعه ظرفیت‌های خوب وزارت خارجه، کسی جامع‌تر و مطلع‌تر از آقای دکتر عراقچی نمی‌شناسم. "

متکی ادامه داد: "عراقچی کاملاً واقف به تکالیف برنامه هفتم در سیاست خارجی است و مطمئن هستم که یاری صدیق برای دکتر پزشکیان در هیئت دولت و متعبدی، چون سرباز در خدمت ولایت و ولی امر مسلمین خواهد بود. "

وی اظهار داشت: "عراقچی نص ولایت را به اجتهاد کسی تغییر نمی‌دهد. زمانی که مجلس یازدهم قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد، من این اقدام را بسیار عالی و بازدارنده برای طرف‌های دیگر نام بردم. "

متکی در پایان گفت: "عراقچی بعد از این مرحله، دیپلماسی جدیدی را طراحی خواهد کرد که متناسب با این مصوبه مجلس باشد. "

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 150634

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر