الیاس حضرتی کیست

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شدند

الیاس حضرتی کیست

الیاس حضرتی ، متولد مهر ماه سال ۱۳۴۰ در هشترود آذربایجان شرقی٬ نماینده ۴ دوره مردم رشت و ۱ دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دارنده مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و فرمانده سابق سپاه گیلان است. مدیرمسئول روزنامه اعتماد و از موسسان حزب همبستگی ایران اسلامی و از همکاران کروبی در تاسیس حزب اعتماد ملی. از چهره های مطرح اصلاح طلبان در یک دهه اخیر بوده و عضو فراکسیون امید خانه ملت محسوب می شود

الیاس حضرتی سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و ۳ پسر و ۲ دختر دارد که علی حضرتی ٬ پسر ارشدش٬ تهیه کننده سینما و تئاتر است الیاس حضرتی از سال ۷۵ تا ۸۲ نیز رییس فدراسیون ورزش های رزمی بود.

حضرتی در دوره سوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی٬ نماینده مردم رشت در خانه ملت بود. او همواره رقیب محمد باقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) می شد که چند بار به همراه آن ها٬ از حوزه انتخابیه رشت٬ وارد مجلس شدند.

 

الیاس حضرتی از ۷ خرداد ۶۷ تا ۶ خرداد ۱۳۷۱ به همراه دکتر محمد باقرنوبخت٬ از حوزه انتخابیه رشت به مجلس راه یافت و بیست و چهار هزار رای کسب کرده بود.

الیاس حضرتی از ۷ خرداد ۷۱ تا ۶ خرداد ۷۵ به همراه محمد باقرنوبخت و احمد نصرتی راد٬ از حوزه انتخابیه رشت در مجلس حضور یافت و چهل و یک هزار رای دریافت کرده بود.

الیاس حضرت ، ۷ خرداد ۱۳۷۵ تا ۶ خرداد ۷۹ به همراه محمد باقر نوبخت و احمد رمضان پور نرگسی با کسب شصت و هشت هزار رای از حوزه انتخابیه رشت به مجلس آمد.

الیاس حضرتی ، ۷ خرداد ۷۹ تا ۶ خرداد ۸۳ از حوزه تهران و ری و اسلامشهر و شمیرانات٬ با کسب هفتصد و پنجاه و شش هزار رای٬ وارد مجلس شد.

او از ۸ خرداد ۱۳۹۵ با کسب ۱ میلیون و دویست و نود و شش هزار و پانصد و هشتاد هزار رای و کسب حدود ۴۰ درصد آرای مردم تهران٬ نفر پنجم فهرست ائتلاف امید اصلاح طلبان در خانه ملت شد.

الیاس حضرتی ، عضو جریانی به نام خط امام است و از بنیانگذاران سپاه گیلان. در جریان مقابله با سازمان تروریستی مجاهدین خلق در دهه شصت٬ حضور فعالی داشت و به همین خاطر نیز مجروح شد. او مدتی٬ فرمانده سپاه گیلان شد. او از سال هشتاد و دیک روزنامه اعتماد را پایه گذاری کرد و تا کنون در این رسانه فعالیت دارد. حزب ندای ایرانیان و حزب مردم سالاری٬ از جمله تشکیلاتی است که وی با آن ها در ارتباط است. دکتر مسعود کواکبیان٬ از جمله رفقای قدیمی وی محسوب می شود.

 

طبق اطلاعاتی که از این نماینده مجلس در سایت مرکز پژوهش های مجلس منتشر شده است٬ وی به زبان های عربی٬ انگلیسی و فرانسه تسلط داشته و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی می باشد. در سال اول دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز به عضویت کمیسیون اقتصادی برگزیده شد. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 151610

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر