رضا پهلوی مدافع حمله اسرائیل به ایران شد؛ویدیویی که در اسرائیل پخش شد و صدای ایرانیان را درآورد

تابناک نوشت در حالی که صهیونیست‌ها در حال لفاظی و تهدید ایران به حمله هستند، همزمان رضا پهلوی با انتشار ویدیویی به این جنجال دامن زد. کانال‌های خبری رژیم اسرائیل این ویدیو را با زیرنویس عبری پخش کردند! بخشی از ویدیویی که صهیونیست‌ها در کانال‌شان پخش کردند را می‌بینید.

رضا پهلوی مدافع حمله اسرائیل به ایران شد؛ویدیویی که در اسرائیل پخش شد و صدای ایرانیان را درآورد

 روز گذشته انتشار ویدیویی از رضا پهلوی در بسیاری از اکانت‌های خارجی و داخلی خبرساز شد. او در این ویدیو به زبان انگلیسی راجع به تحولات منطقه حرف‌هایی زده که با واکنش گسترده همراه شده است. بسیاری از اکانت‌های داخلی، اعم از اصلاح‌طلب‌ و اصولگرا به شدت واکنش منفی داشته‌اند، آن‌ها اظهارات پهلوی را مداخله‌جویانه و البته در جهت تامین منافع اسرائیل در منطقه می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری میزان، مهدی خلجی، کارشناس اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی اخیرا به ادعاهای عده‌ای سلطنت‌طلب که معتقدند حمله نظامی به ایران می‌تواند به تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران منجر شود واکنش نشان داد و گفت: رضا پهلوی و طرفدارانش با تصور معکوس و وارونه معتقدند که تحریم و حمله نظامی می‌تواند در ایران انقلاب ایجاد کند.وی با بیان اینکه طرفداران این جریان معتقدند که حتی در صورت نابودی ایران بازگشت رضا پهلوی به آباد شدن ایران می‌انجامد گفت: این افراد باید بدانند که بازگشت پادشاهی به ایران یک توهم ترحم‌برانگیز و خطرناک است. تفکر این دسته نشان دهنده این است که در میان آن‌ها درکی از توسعه، تاریخ و جهان امروز وجود ندارد. شنیده‌ام که برخی از سلطنت‌طلب‌ها می‌گویند استفاده از بمب اتمی ایرادی ندارد، فوقش ۲۰۰ هزار نفر می‌میرند. این اعتقاد نشان می‌دهد که درکی از بمب اتم و جان انسان‌ها در میان این افراد وجود ندارد. طرفدران پهلوی اگر به قدرت برسند بلایی بر سر ایران می‌آورند که هیچ دشمن خارجی نتواند بیاورد. رضا پهلوی گفته است که اگر شاه شوم، شاه پروازی خواهم بود، شش ماه در واشنگتن و شش ماه در قصر تهران.

رضا نصری، کارشناس روابط بین‌الملل نیز در این باره نوشت: اوج وطن‌دوستی رضا پهلوی در چهل سال گذشته این بود که به یک مجله آمریکایی نامه بنویسد و بگوید «لطفا نگویید گُلف، بگویید پرشین گُلف»!  غیر از این یک ادا، نه تنها از بیم اخم کردن اسرائیل و آمریکا کوچک‌ترین هزینه‌ای برای منافع ملی پرداخت نکرده، بلکه هر آنچه در توان داشته برای هموار ساختن راه تحریم و جنگ و ویرانی ایران بکار برده است! او که در طی این چند دهه همواره مدعی بوده با جنگ علیه ایران مخالف است، امروز که گمان می‌کند ایران در آستانه جنگ قرار گرفته عملا نقاب از چهره برداشته و خود را در حد دستیار رسانه‌ای نتانیاهو تخفیف داده است!

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در دولت روحانی نیز در واکنش به اظهارات رضا پهلوی نوشت: خلاء قدرت که هیچ، خلای قدرت هم به ایشان نمی‌رسد.

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی هم معتقد است: رضا پهلوی که می‌خواهد پایه تخت سلطنتش را بر روی موشکهای اسرائیلی و ریخته شدن خون ایرانیان بنا کند، او خودکشی سیاسی کرد چون در تاریخ سلطنت ایرانی، هیچ پادشاهی حاضر نشد برای نشستن بر تخت، به تهاجم دشمنان ایران آویزان شود.

سهند ایرانمهر نیز در کانال تلگرامی‌اش در مذمت اظهارات رضا پهلوی نوشت: تصویر که امروز از رضا پهلوی می‌بینیم ویدیوی سخنانش با زیرنویس عبری‌ست(!) که اعلام می‌کند:«از هرج و مرج و خلاء قدرت نترسید» که من برای پر کردن خلاء قدرت، هستم و کیست که نداند مخاطب او برای نهراسیدن از هرج و‌مرج در بحبوحه حمله قریب‌الوقوع اسراییل کیست و خلاء قدرتی که ارتش بیگانه می‌سازد با چه نوع قدرتی می‌خواهد پر شود و آن قدرت مورد رضایت که خواهد بود؟

و احسان بداغی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: رضا پهلوی گفته که اجازه نخواهد داد پس از سقوط نظام در ایران خلأ قدرت به وجود بیاید. کسی که دو سال قبل نشان داد عُرضه سر پا نگه داشتن یک ائتلاف ساده برای ۳ ماه را هم ندارد، می‌تواند پر کننده خلاء قدرت در کشوری با شرایط ایران باشد؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155871

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر