نظر جنجالی نماینده قم درباره زمان دستیابی ایران به سلاح هسته ای

«محمد منان رئیسی»، نماینده قم :به امید خدا طی کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم.

نظر جنجالی نماینده قم درباره زمان دستیابی ایران به سلاح هسته ای

«محمد منان رئیسی»، نماینده قم  با تاکید بر این که برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌ای نظام نداریم،گفت: در حال حاضر فاصله چندانی با ساخت سلاح هسته‌ای نداریم و خوشبختانه در یک سال گذشته، پیشرفت محسوسی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به امید خدا طی کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم.

به گزارش عرشه آنلاین در روزهای اخیر ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی خواستار تغییر دکترین هسته‌ای نظام شده‌اند و همچنین از رهبر انقلاب خواسته‌اند که فتوای خود را درباره حرمت ساخت سلاح هسته‌ای تغییر دهند. این موضوع را روز چهارشنبه ۱۸ مهر، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد و تاکید داشت که ساخت سلاح هسته‌ای می‌تواند برای ایران در برابر اسرائیل بازدارندگی به همراه داشته باشد. 

خلاصه حرفهای او را بخوانید 

پای نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی را امضا کردمبا این کار، تعداد امضاهای نامه پارلمان به شورای عالی امنیت ملی درباره لزوم برنامه‌ریزی برای ساخت سلاح هسته‌ای به ۴۰ امضا رسیده است.

عبا توجه به این که فقه شیعی، یک فقه پویا است و با توجه به شرایط زمانی و مکانی، امکان بازنگری در احکام ثانویه وجود دارد، حکم فقهی آیت‌الله خامنه‌ای درباره حرمت ساخت سلاح هسته‌ای نیز می‌تواند در شرایط امروز تغییر کند. 

با توجه به پویا بودن فقه شیعی، از مقام معظم رهبری تقاضا کرده‌ایم که موضوع را بررسی کنند که اگر فتوای حرمت ساخت سلاح هسته‌ای مشمول بازنگری در احکام ثانویه محسوب شود و منعی نداشته باشد، این فتوا را تغییر دهند تا برای این که توان بازدارندگی کشورمان یک سطح ارتقا پیدا کند، بتوانیم در مسائل نظامی نیز بتوانیم از توامندی هسته‌ای بهره‌مند شویم، همان‌طور که در حال حاضر برخی قدرت‌های جهان از این مساله بهره‌مند هستند. 

 فارغ از این که ما تصمیم بگیریم که در دکترین هسته‌ای خود تغییر ایجاد کنیم یا خیر، قدرت اصلی جمهوری اسلامی، قدرت نرم و نیروی اعتقادی آن است که به صورت یک گفتمان در بدنه جبهه مقاومت جاری است 

ما نباید در جاده یک طرفه حرکت کنیم، یعنی خودمان را به پیمان‌های جهانی متعهد بدانیم، اما رژیم غاصب صهیونیستی تمام چارچوب‌های بین‌المللی را نقض کنیم. بنابراین باید از NPT خارج شویم. 

پیشنهاد من این است با توجه به این که رژیم صهیونیستی هیچ محدودیتی برای خودش قائل نیست و مکررا در حال افزایش است، هرچقدر زودتر بتوانیم به توان هسته‌ای در عرصه نظامی دست پیدا کنیم، بیشتر به نفع ملت شریف ایران خواهد بود.

منبع: دیده بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156265

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر