رپورتاژ

هرآنچه باید درباره‌ی سریال پرسروصدای مسئله سه جسم بدانید

سریال مسئله سه جسم (3 Body Problem)، اثر علمی-تخیلی جدید نتفلیکس است که با بودجه کلانی ساخته شده است. این سریال که از رمان تحسین شده مهندس و نویسنده علمی-تخیلی چینی، لیو سیسین، اقتباس شده است

هرآنچه باید درباره‌ی سریال پرسروصدای مسئله سه جسم بدانید

سریال مسئله سه جسم (۳ Body Problem)، اثر علمی-تخیلی جدید نتفلیکس است که با بودجه کلانی ساخته شده است. این سریال که از رمان تحسین شده مهندس و نویسنده علمی-تخیلی چینی، لیو سیسین، اقتباس شده است و همراه با یک تیم بازیگری جذاب -ضمن حضور سازندگان بازی تاج و تخت- است. این اثر بیشتر شبیه برخوردهای نزدیک از نوع سوم است تا فیلم تهاجم علمی-تخیلی معمولی که پر از موجودات سبز رنگ یا فضایی‌های عجیب و غریب هستند. در ادامه، کمی بیشتر با این اثر آشنا می‌شویم.

 

۱. روایت در دو خط زمانی (متصل) شکل می‌گیرد

مانند رمان اصلی، این سریال با استفاده از فلاش بک و پرش بین دوره‌ها و واقعیت‌های متناوب روایت می‌شود. بیایید سعی کنیم طرح پیچیده را کمی ساده‌تر ببینیم: همه چیز با انقلاب فرهنگی چین در دهه 1960 آغاز می‌شود. اخترفیزیکدان Ye Wenjie شاهد اعدام وحشیانه پدرش به دلیل کار علمی است، چرا که دولت مائوئیست و اکتشافات علمی، با همدیگر در یکجا جمع نمی‌شوند.

سپس Ye به عنوان خائن شناخته می‌شود و به زندان محکوم می‌شود. اما در حالی که او در زندان است، توسط یک گروه نظامی مرموز استخدام می‌شود که ادعا می‌کنند در تلاش هستند تا از قدرت امواج رادیویی برای آسیب رساندن به ماهواره‌های جاسوسی استفاده کنند. قصد واقعی آن‌ها اما، جست‌وجوی جهان برای یافتن حیات فرازمینی‌ها است. او تحت نظارت و بررسی مداوم، پاسخی به پیامی مرموز از فضا می‌فرستد که اثرات فاجعه‌باری در فضا و زمان به بار می‌آورد.

سریال خارجی

خط زمانی تغییر می‌کند و در سال 2024 به لندن برمی‌گردیم. گروهی از دوستان در مراسم تشییع جنازه دانشمند همکارشان با هم ملاقات می‌کنند و یادی از شیطنت‌های دانشگاهی خود می‌کنند. خاطرات اما کاملا هم شفاف نیست و در مورد بیماری‌ها، جدایی‌ها و نگرانی از اینکه یکی از اعضای گروه، آگی، دچار نوعی توهم شده است، صحبت می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌آید، داستان تهاجم بیگانگان است که شبیه هیچ‌کدام از آن داستان‌های تهاجم قبلی که می‌شناسید، نیست. افراد با هدست‌های VR خود به نسخه‌های متناوب دوره‌های تاریخی سفر می‌کنند تا با یک نژاد بیگانه ارتباط برقرار کنند. در این اثر نیز مانند همه داستان‌های خوب تهاجم بیگانگان، تعصب و بدبینی و عوامل دولتی در سایه که مشتاقند تهدید موجود را برطرف کنند –حتی اگر این کارشان به ضرر ساکنان زمین باشد- وجود دارد.

سریال پرسروصدای مسئله سه جسم

 

۲. بازی تاج و تخت؟

دیوید بنیوف و دی.بی. وایس با اقتباس یک کتاب پیچیده و معروف در یک سریال تلویزیونی غریبه نیستند، زیرا دنیای وستروس را در بازی تاج و تخت به تصویر کشیده‌اند. آن‌ها با جان برادلی -مستعار سامول تارلی- لیام کانینگهام -که برای ایفای نقش در نقش داووس سیورث شناخته می‌شود- و همچنین جاناتان پرایس و مارک گیتیس که هر دو در این سریال موفق حضور داشتند، دوباره به هم پیوسته‌اند. برای دانلود تمامی فیلم ها و سریال های ایرانی و خارخی با زیرنویس فارسی چسبیده و دوبله فارسی به سایت فیفیلم که مرجع اصلی دانلود فیلم و دانلود سریال هستش مراجعه کنید

 

سریال پرسروصدای مسئله سه جسم

۳. ساخت فصل دوم هم امکان پذیر است

تا کنون ساخت و پخش فصل دوم تایید نشده است، اما سریال طوری به پایان می‌رسد که راهی برای ادامه دارد. اما اگر این سریال شور و شوق دیدن آثار علمی-تخیلی را در شما زنده کرده است، کتاب The Three-Body Problem سیکسین که در سال 2006 منتشر شد، ادامه‌ای با عنوان «جنگل تاریک» دارد و کتاب «پایان مرگ» هم تکمیل‌کننده این سه‌گانه است و می‌توانند شما را بیشتر و بیشتر وارد این دنیا بکنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134057

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر