توییچ پرایم یا پرایم گیمینگ چیست؟

توییچ، با 15 میلیون کاربر فعال روزانه و 2 میلیون استریمر فعال ماهانه، بزرگ‌ترین پلتفرم استریم بازی در جهان به حساب می‌آید. این پلتفرم میان گیمرها که از آن برای به اشتراک گذاشتن کلیپ بازی، تماشای رویدادهای eSports، تماشای سایر گیمرها و دنبال کردن آنها استفاده می‌کنند، بسیار محبوب است.

توییچ پرایم یا پرایم گیمینگ چیست؟

توییچ، با ۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه و ۲ میلیون استریمر فعال ماهانه، بزرگ‌ترین پلتفرم استریم بازی در جهان به حساب می‌آید. این پلتفرم میان گیمرها که از آن برای به اشتراک گذاشتن کلیپ بازی، تماشای رویدادهای eSports، تماشای سایر گیمرها و دنبال کردن آنها استفاده می‌کنند، بسیار محبوب است.

پلتفرم Twitch به طور مداوم در حال پیشرفت به نظر می‌رسد و ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند. از زمان خرید آن توسط آمازون در سال ۲۰۱۴، سرعت این تغییرات جدید افزایش یافته است. آمازون تغییرات زیادی در توییچ اعمال کرد که یکی از آنها توییچ پرایم است؛ به طور کلی، این کمپانی از طریق خرید توییچ پرایم توسط کاربران سایت، درآمد زیادی کسب می‌کند.

در ادامه همراه ما بمانید تا به شما بگوییم توییچ پرایم یا پرایم گیمینگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

توییچ پرایم چیست؟

در سال ۲۰۰۵، آمازون یک سرویس اشتراکی به نام آمازون پرایم ایجاد کرد. این سرویس به مشتریان این امکان را می‌داد که هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه را بپردازند تا خریدهای آنها در عرض ۲ روز به آنها تحویل داده شود. پس از چند سال، آمازون شروع به افزودن مزایای دیگری به Amazon Prime کرد؛ از جمله دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی رایگان، اشتراک در Amazon Video on Demand، دسترسی به Prime Music و در آخر توییچ پرایم.

به طور کلی برای پاسخ به سوال توییچ پرایم چیست می‌توان گفت که به نوعی یک اشتراک سرویسی به حساب می‌آید که ویژگی‌های خاصی را برای کاربران توییچ که مشترک آمازون پرایم نیز هستند فراهم می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های ارائه شده توسط Twitch Prime مستقیماً به توییچ مربوط می‌شوند؛ اما برخی ویژگی‌های عمومی دیگر از جمله تخفیف در بازی‌ها و دسترسی رایگان به محتوای اضافی بازی نیز وجود دارد. جالب است بدانید که Twitch Prime با Prime Video در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه پشتیبانی می‌شود.

تاریخچه توییچ پرایم

درباره تاریخچه Twitch Prime باید بگوییم که توییچ گیمینگ که امروزه با نام پرایم گیمینگ نیز شناخته می‌شود، به عنوان سرویسی برای گیمرها و استریمرها در فوریه ۲۰۱۶ معرفی شد. در ابتدا این سرویس با نام Twitch Prime شناخته شده بود و امکانات ویژه‌ای را به اعضا خود ارائه می‌کرد.

اما در سال ۲۰۲۰، Twitch Prime به عنوان Prime Gaming تغییر نام داد تا تاکید بیشتری روی بازی‌ها و ویژگی‌های مربوط به آنها داشته باشد. پرایم گیمینگ ویژگی‌های انحصاری مانند دسترسی به بازی‌ها و محتوای رایگان، تخفیف‌های انحصاری روی بازی‌ها، اشتراک رایگان کانال‌های توییچ و جوایز مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تغییر نام این سرویس به پرایم گیمینگ نشان‌دهنده تعهد این کمپانی به بهبود و توسعه خدمات جهت جذب و حفظ کاربران علاقه‌مند به بازی و استریم بازی است.

نحوه دریافت توییچ پرایم رایگان

تفاوت توییچ پرایم و توییچ گیمینگ چیست؟

همانطور که گفته شد، در سال 2020، Twitch Prime به Prime Gaming تغییر نام داد تا تاکید بیشتری روی بازی و ویژگی‌های مربوط به آنها داشته باشد؛ این یعنی هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد و هر دو یک سرویس اشتراکی هستند. در نتیجه، پاسخ سوال پرایم گیمینگ چیست، همان توضیح سرویس توییچ پرایم است.

امکانات توییچ پرایم

پرایم گیمینگ دارای امکانات زیادی است که باعث شده به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اشتراک‌های گیمینگ تبدیل شود.

برای مثال، با خرید این سرویس، امکان دریافت آیتم‌ها و لوت‌های بازی‌های Prime Gaming در ماهی که سرویس را خریداری کرده‌اید، خواهید داشت. آیتم‌ها و پیشنهادهای پرایم گیمینگ در ماه‌های مختلف تغییر می‌کند؛ بنابراین شما با خرید آن در هر ماه می‌توانید پیشنهادات و آیتم‌های متنوعی را دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که محتوای Prime Gaming هرگز ثابت یا تکراری نخواهد بود.

به طور کلی، Prime Gaming دارای مجموعه‌ای از بازی‌های متنوع از استودیوها و شرکت‌های مستقل است. این ویژگی، فرصت مناسبی را برای کاربرانی که به بازی‌های سبک Battle Royale یا MMO علاقه دارند، فراهم می‌کند. بنابراین، به خصوص در صورتی که از کامپیوتر برای بازی استفاده می‌کنید و به بازی‌های آنلاین نیز علاقه‌مند هستید، حتما از خدمات Prime Gaming استفاده کنید.

این سرویس امکان دریافت نشان‌ها، استیکرها و ایموجی‌های جدید و همچنین گزینه "Extended Twitch VOD and broadcast storage" را فراهم می‌کند که بیشتر برای استریمرها کاربرد دارد.

هنگام مشاهده ویدیوهای Twitch، معمولاً باید قبل از شروع استریم، تبلیغات ویدیویی را تماشا کنید. ممکن است تبلیغات در اواسط ویدیو نیز ظاهر شوند؛ اما اعضای Prime از این قاعده مستثنی هستند و می‌توانند از همه ویدیوها بدون هیچ تبلیغاتی لذت ببرند. برای خرید اکانت توییچ پرایم به آدرس زیر مراجعه کنید و سپس از امکانات بیشمار پرایم گیمینگ استفاده کنید:

https://www.iranicard.ir/payments/accounts/game/twitch-prime/

با خرید این سرویس، یک حق اشتراک رایگان 2.5 دلاری در سرویس Twitch دریافت می‌کنید که می‌توانید از آن برای حمایت از استریمر دلخواه خود استفاده کنید. به دلیل تحریم‌های کشور ایران، برای دریافت لوت‌های Twitch نیاز به ابزارهای دور زدن تحریم‌ها دارید؛ اما داخل بازی مشکلی نخواهید داشت. حساب ارسال شده دارای گارانتی تعویض حساب در طول دوره اشتراک است و در صورت بروز هرگونه مشکل، حساب مربوطه تعویض خواهد شد. حداکثر زمان ارسال این حساب از 1 تا 24 ساعت است.

همچنین با خرید این سرویس، نشان Twitch Crown Chat را دریافت خواهید کرد. در بخش چت‌ها، ممکن است متوجه شده باشید که در کنار برخی از کاربران، یک تاج آبی رنگ وجود دارد. این تاج نشان‌دهنده دارا بودن اشتراک Prime Gaming است.

توییچ پرایم یا پرایم گیمینگ چیست؟

نحوه دریافت توییچ پرایم رایگان

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، برای استفاده از این سرویس، نیاز به داشتن یک اشتراک آمازون پرایم است. در صورتی که قبلاً عضو آمازون پرایم باشید، می‌توانید حساب خود را به توییچ متصل کرده و توییچ پرایم را فعال کنید. در غیر این صورت، باید یک اکانت توییچ پرایم بسازید که یکی از مزایای آن، امکان استفاده از اشتراک 30 روزه رایگان است.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این سرویس، به یک کارت اعتباری یا بانکی معتبر نیاز دارید و باید اطلاعات آن را در هنگام ثبت‌نام وارد کنید. با توجه به اینکه بانک‌های عضو شبکه‌های پرداخت بین‌المللی نیستند، کاربران ایرانی باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت یا ویزا کارت استفاده کنند، که ممکن است برای آنها چندان راحت نباشد. یکی از راه‌حل‌های موجود برای اشخاصی که کارت اعتباری ندارند، استفاده از سرویسی مانند ایرانیکارت است که توییچ پرایم را برایتان فعال می‌کنند.

نکات مهم درباره دریافت اکانت توییچ پرایم

حالا که چگونگی دریافت توییچ پرایم رایگان را یاد گرفتید، توجه داشته باشید که پس از پایان دوره رایگان، لازم است هزینه اشتراک را پرداخت کنید؛ مگر اینکه قبل از اتمام دوره 30 روزه، آن را لغو کرده باشید. اگر این سرویس را می‌خواهید برای لوت بازی داشته باشید، حتما جزئیات پرایم را برای بازی مدنظرتان بررسی کنید تا مهلت آن تمام نشده باشد.

کلام آخر

توییچ پرایم سرویسی بوده که برای کاربران توییچ و یا گیمرها بسیار مفید است. این اشتراک می‌تواند به شما کمک کند تا در حین دریافت برخی بازی‌های رایگان و محتوای درون بازی، بهترین استفاده را از پلتفرم گسترده توییچ ببرید. در حالی که هزینه آن در طول یک سال زیاد به نظر می‌رسد، اما برای هر کسی که به طور گسترده از توییچ یا بازی‌های پرایم استفاده می‌کند، عالی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137580

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر