چرا خودروهای برقی به در پلیس نمی‌خورند؟

با وجود اینکه خودروهای تسلا جزو بهترین خودروهای برقی بازار جهانی هستند اما به گفته پلیس کالیفرنیا، این مدل خودروها به درد پلیس نمی‌خورند.

چرا خودروهای برقی به در پلیس نمی‌خورند؟

با وجود اینکه خودروهای تسلا جزو بهترین خودروهای برقی بازار جهانی هستند اما به گفته پلیس کالیفرنیا، این مدل خودروها به درد پلیس نمی‌خورند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا قانونی را امضا کرده که تا سال ۲۰۳۵ تمام خودروهای ایالت باید آلاینده صفر داشته باشند. قانون ۴ سال قبل امضا شده و پلیس کالیفرنیا نیز تلاش کرده است تا خودروهای برقی را وارد ناوگان خود کند.

اما گزارش جدید حکایت از این دارد که خودروهای تسلا مدل اس که خریداری و به کار گرفته شده، به درد پلیس نمی‌خورند. طبق این گزارش، با توجه به اینکه گزینه‌های زیادی به عنوان خودروهای برقی قابل استفاده برای پلیس وجود ندارد، متأسفانه تسلا یکی از بهترین‌ها در حال حاضر است.

طرفداران خودروهای برقی ممکن است بخندند و بگویند پلیس باید از خوردن دونات دست بکشد، اما یک رئیس پلیس به این نکته اشاره کرد که صندلی عقب مدل  ۳ تنها می‌تواند یک زندانی را در مقابل دو زندانی در مقایسه با سایر خودروها مانند دوج چارجر یا شورولت تاهو در خود جای دهد. همچنین، افسران پلیس در حالی که کمربندهای وظیفه و جلیقه‌های ضد گلوله خود را بسته‌اند، با ورود و خروج از تسلا مدل اس مشکل دارند.  تمام شوخی‌های دلخواه را بسازید، اما خودروسازان سنتی به همین دلایل در مدل‌های مخصوص تعقیب و گریز پلیسی، صندلی‌های مخصوص و امکانات دیگر ویژه نیروهای پلیس نصب می‌کنند.

مشکل بعدی هزینه است. دو دستگاه مدل اس برای پلیس ۱۵۰ هزار دلار آب می‌خورد و تسلا خودرو را به صورت خشک عرضه کرده و تنها یک شرکت بیرونی کار تیونینگ برای پلیس را با هزینه اضافی انجام می‌دهد که مقرون به صرفه نیست.

نکته بعدی از لحاظ فنی خودرو تسلا اس در تعقیب و گریزها به خوبی قدرت مانور ندارد و موانع را نمی‌تواند رد کرده و به پای خودروی مجرمان برسد.

بسیاری از ماشین‌های پلیس برای وظایف معمولی اصلاح می‌شوند و تسلا اس از این منظر ضعف جدی دارد. 

از سوی دیگر پلیس طبق وظیفه باید مجرمان را صدها کیلومتر و ساعت‌های طولانی جابحا کند. بنابراین توثف و سوخت گیری خودروی برقی ریسک بالایی دارد.

باک خودرو بنزینی چند دقیقه‌ای پر می‌شود ولی تسلا در بهترین حالت باید ۲۰ دقیقه معطل شود، تازه اگر بین راه ایستگاه شارژ وجود داشته باشد؛ بنابراین خطر وقوع یک موقعیت خطرناک تا حد زیادی افزایش می‌یابد. ما می دانیم که در یک تیراندازی، امن‌ترین مکان برای پوشش در پشت یک وسیله نقلیه، بلوک موتور است. بنابراین پلیس آموزش دیده است که پشت آن قسمت از ماشینهای گشت خود خمیده شود. اما با خودروهای برقی هیچ چیزی نمی تواند جلوی بیشتر تیراندازی ها را بگیرد.  مسلماً ما حتی به این واقعیت نگران‌کننده هم فکر نمی‌کردیم.

ضمن اینکه حین تیراندازی ممکن است باتری خودرو به عنوان بشکه باروت منفجر هم شود. حتی حالت اتوپایلوت مشکلاتی را برای اجرای قانون ایجاد می‌کند.  بر اساس گزارش‌ها، زمانی که راننده از پارک به درایو تغییر حالت می‌دهد، تاخیر ایجاد شده، که در موقعیت‌های پلیسی ایده آل نیست  و زمانی که مأموران به کنار جاده، خارج از خطوط مشخص شده می‌روند، سیستم به طور خودکار ترمز می‌کند که این کار حین ماموریت پلیسی اصلا خوب نیست و باعث فرار مظنون می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 157445

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر