تردز Threads

تردز در ایران / همه چیز درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز +عکس و لینک

تردز، اپلیکیشن جدید که گفته می‌شود رقیب سرسخت توییتر خواهد بود. اما ما از تردز چه می‌دانیم؟ چه تفاوتی با توییتر دارد؟ در ایران چطور کار می‌کند و چرا در اتحادیه اروپا فعال نیست؟

تردز در ایران / همه چیز درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز +عکس و لینک

جدیدترین اپلیکیشنی که توسط متا راه‌اندازی شده است،تردز Threads نام دارد. اپلیکیشن اینستاگرام تردز با هدف رقابت مستقیم با توییتر به طور رسمی منتشر شد. اما این اپلیکیشن مانند رقیب خود در ایران فیلتر شده است.تردز رقیب مستقیمی برای توییتر محسوب می‌شود. توییتری که هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو است. با این شرایط، احتمالا منابع مالی و تجربه متا در مدیریت شبکه‌های اجتماعی با میلیاردها کاربر همچون اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک بر ماسک غلبه خواهد کرد.

هرچند چالش بوکس میان مارک زاکربرگ مدیرعامل متا و ایلان ماسک مالک توییتر به رینگ بوکس نرفت اما در صحنه فناوری جهان ادامه دارد. شاید ماسک فکرش را هم نمی‌کرد که به این زودی زاکربرگ برایش یک تک‌خال رو کند.

آن هم پلتفرمی که دقیقا برای به چالش کشیدن توییتر به بازار آمده است. زاکربرگ به بیش از ۱ میلیارد کاربر فکر می‌کند و می‌گوید توییتر در این زمینه موفق نبوده و امیدوارم ما موفق باشیم.

کمپانی متا با راه‌اندازی اپلیکیشن تردز، رقیبی برای توییتر رونمایی کرده است. زاکربرگ مدیرعامل متا گفته که تردز می‌تواند تا 1میلیارد کاربر هم داشته باشد. به نظر می‌رسد تردز به دارایی‌های مالی، دانش انباشته مدیریت شبکه‌های اجتماعی در متا و همچنین میلیاردها کاربر زیربرندهای این کمپانی پشتش گرم خواهد بود. این اپلیکیشن طی 4 ساعت، 5 میلیون کاربر جذب کرد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ با ورج می‌گوید مشخصا توییتر رهبر حوزه‌ شبکه‌های اجتماعی متنی است، اما متا بر اساس شرایط موجود به این نتیجه رسید که فرصت برای رقابت وجود دارد و تردز سرویسی مناسب برای افرادی است که مشغول استفاده از اینستاگرام هستند.

در تردز می‌توانید پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر بسازید و پست‌های حاوی عکس و ویدیو (تا حداکثر پنج دقیقه) منتشر کنید. تردز نسبتاً مشابه توییتر است و رابط کاربری ساده‌ای شامل گزینه‌های لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری دارد.

تیزر تبلیغاتی برنامه تردز آن را مکانی توصیف می‌کند که کامیونیتی‌ها و جمع‌های کوچک و بزرگ می‌توانند گرد هم آیند تا درباره موضوعاتی که امروز به آن‌ها اهمیت می‌دهند و موضوعات پرطرفدار بحث کنند.

“هر چیزی که به آن علاقه دارید، می‌توانید مستقیما همراه با سازندگان مورد علاقه خود و دیگرانی که عاشق چیزهای مشابه هستند، دنبال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید یا برای خودتان فالوورهای وفاداری ایجاد کنید تا ایده‌ها، نظرات و خلاقیت خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

کمپانی متا اعلام کرده که پیام‌های ارسال شده به Threads دارای محدودیت 500 کاراکتری خواهند بود. این شرکت همچنین گفته که این برنامه را از طریق iOS و اندروید اپل در 100 کشور عرضه می‌کند.

پس از دانلود اپلیکیشن، از کاربران خواسته می‌شود تا صفحه اینستاگرام خود را لینک کنند، پروفایل خود را سفارشی کنند و همان اکانت‌هایی را که قبلا در اینستاگرام دنبال کرده‌اند، دنبال کنند. ظاهری شبیه توییتر با چیدمان آشنا، فید مبتنی بر متن، قابلیت ارسال مجدد و نقل قول از دیگران، چکیده‌ای از پست‌ها در Thread هستند.

این پلتفرم ضمن شباهتی که با توییتر دارد، زیبایی‌شناسی موجود در اینستاگرام را نیز در خود دارد.  امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها از Threads را می‌توان مستقیما در استوری‌های اینستاگرام ارائه داد. حساب‌های تاییدشده اینستاگرام نیز به صورت خودکار در Threads تایید می‌شوند. حساب‌های موضوعی نیز می‌توانند به‌عنوان عمومی یا خصوصی فهرست شوند.

پلتفرم جدید متا به لیست رو به رشدی از رقبای توییتر می‌پیوندد. با توجه به منابع مالی گسترده متا و همچنین انبوهی از مخاطبانی که این کمپانی در زیربرندهای خود یعنی اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌ اپ دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای توییتر به‌شمار می‌رود.

 

این امر همچنین در بحبوحه تشدید آشفتگی در توییتر رخ می‌دهد که آخر هفته با قطعی مواجه شد و به دنبال آن اعلام شد که این سایت محدودیت‌های موقتی برای تعداد توییت‌هایی که کاربرانش می‌توانند هنگام استفاده از این برنامه بخوانند، اعمال کرده است. به‌نظر می‌رسد که ماسک ناخودآگاه دارد با زاکربرگ همکاری می‌کند.

اپلیکیشن اینستاگرام تردز برای همه پلتفرم‌ها منتشر شد

تردز ارتباطات تنگاتنگی با اینستاگرام دارد، به‌همین‌دلیل می‌توانید با نام کاربری اینستاگرام وارد این شبکه‌ اجتماعی جدید شوید و به‌سادگی تمامی افرادی را که در اینستاگرام فالو دارید، در تردز فالو کنید.

Threads تردز

صفحه‌ اصلی تردز همچون اینستاگرام شامل پست‌های پیشنهادی و پست‌های تولیدشده توسط فالووینگ‌های شما است. فعلاً نمی‌توان پست‌های پیشنهادی و پست‌های فالویینگ‌ها را جداگانه در صفحات اختصاصی مشاهده کرد؛ اما ممکن است در آینده چنین قابلیتی به تردز اضافه شود. توییتر توییت‌های موردبحث را در صفحات جداگانه نمایش می‌دهد.

ویژگی حریم خصوصی اینستاگرام تردز

متا برخی از قابلیت‌های حریم خصوصی اینستاگرام را به تردز نیز اضافه کرده است؛ نظیر امکان فیلتر کردن برخی از کلمات در ریپلای‌ها. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی توانایی پاسخ‌دادن به پست‌های شما را داشته باشند: تمامی کاربران تردز، صرفا افرادی که فالو کرده‌اید یا کاربرانی که در پست آن‌ها را منشن کرده‌اید.

متا فعلاً پشتیبانی از تردز را به ActivityPub اضافه نکرده است. این پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی که توسط Mastodon هم استفاده می‌شود، انتقال داده‌ها را از تردز به سایر پلتفرم‌ها ممکن می‌کند و یک‌سری مزایای دیگر نیز دارد.

متا در بیانیه‌ای می‌گوید:«ما معتقدیم که رویکرد غیرمتمرکز نظیر پروتکل‌هایی که روی ایمیل و خود وب نظارت می‌کنند، نقش مهمی در آینده‌ پلتفرم‌های آنلاین ایفا خواهند کرد.»

در ادامه بیانیه آمده است: «تردز اولین اپلیکیشن متا است که با پروتکل شبکه‌ اجتماعی باز سازگاری خواهد داشت.» انتشار عمومی تردز در حالی انجام می‌شود که توییتر محدودیت‌های جدیدی برای کاربرانش در نظر گرفته است. بر اساس این محدودیت‌ها، کاربران جدید توییتر می‌توانند روزانه صرفاً ۳۰۰ پست مشاهده کنند. کاربران قدیمی که تیک آبی ندارند، روزانه ۶۰۰ توییت مشاهده خواهند کرد.

توییتر همچنین برای مدت‌زمانی کوتاه مشاهده‌ توییت‌ها را مشروط به داشتن حساب کاربری کرده بود؛ اما شب گذشته از مواضعش عقب‌نشینی و این محدودیت را لغو کرد.

توییتر افزون‌بر این تغییرات اعلام کرده است که نسخه‌ جدید ابزار محبوب TweetDeck از ماه آینده صرفا برای کاربران اشتراکی منتشر می‌شود.

Threads تردز

متا شبکه‌ اجتماعی تردز را در بیش‌از ۱۰۰ کشور ازجمله ایالات متحده منتشر کرده است، اما این سرویس فعلاً در اتحادیه‌ اروپا در دسترس قرار ندارد. آدام موسری که هم‌اکنون در اروپا زندگی می‌کند، می‌گوید این منطقه قوانین پیچیده‌ای دارد که از سال آینده اجرایی می‌شوند و سازگاری با این قوانین روند دشواری دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی جدید گفته که تردز تنها دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرده است. برای دانلود اپلیکیشن تردز به تناسب سیستم عامل دستگاه خود از یکی از لینک‌های زیر اقدام کنید:

دانلود اینستاگرام تردز برای اندروید

دانلود اینستاگرام تردز برای iOS

دسترسی به نسخه تحت وب تردز

تردز چطور کار می‌کند؟

تردز به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از حساب کاربری اینستاگرام خود ثبت نام کنید و می‌توانید تمام حساب‌هایی را که قبلا در اینستاگرام دنبال می‌کردید را در برنامه جدید هم دنبال کنید.

شما می‌توانید پست‌هایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر پست کنید که شامل تصاویر، تصاویر متحرک (گیف) و وید‌ئوهای حداکثر ۵ دقیقه‌ای به اشتراک بگذارید. از طرفی هم به نظر می‌آید شباهت زیادی به توییتر دارد. در تردز هم مانند توییتر محتوا مبتنی بر متن کوتاه است و امکان لایک کردن و پست کردن مجدد مانند «ری‌توییت» توییتر وجود دارد. شما می‌توانید هر پستی را که خواستید با نظر خودتان مانند «کوت» توییتر، دوباره منتشر کنید.

تردز

چرا در تایملاین افرادی هستند که دنبال نمی‌کنم؟

یکی از انتقادات به تردز در چند ساعت پس از راه‌اندازی‌اش این است که کاربران ترکیبی از پست‌هایی را از حساب‌های کاربری‌ای که دنبال نمی‌کنند، می‌بینند. متا می‌گوید این وضعیت به دلیل حساب‌های دنبال شده و توصیه‌های الگوریتمی است. در حال حاضر هیچ راهی برای مشاهده تنها پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، وجود ندارد. متا هنوز صحبتی از این که آیا این وضعیت در آینده هم ادامه خواهد داشت یا خیر ارائه نکرده است.

آیا می‌توانم پیام خصوصی بفرستم؟

در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال پیام مستقیم به سایر کاربران وجود ندارد. این گزینه احتمالا برای برخی آرامش‌بخش خواهد بود.

آیا می‌توانم اکانت اینستاگرام خود را خصوصی و اکانت تردزم را عمومی نگه دارم؟

بله. اگر می‌خواهید اینستاگرام خود را شخصی‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را قفل کنید و تردز را با تنظیمات عمومی استفاده کنید. اگرچه اگر زیر ۱۶ سال سن دارید، اکانت تردز شما مانند اینستاگرام به طور پیش‌فرض خصوصی خواهد بود.

می‌توانید هر زمان که خواستید تردز را خصوصی کنید و همچنین می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی به پست‌های شما پاسخ دهد.

آیا تردز هم تنظیماتی مانند «دوستان صمیمی» اینستاگرام دارد؟

در این مرحله هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد. اما اگر مخاطب کمتری را ترجیح می‌دهید همیشه می‌توانید حساب کاربری خود را به خصوصی تغییر دهید تا فقط کسانی که شما را دنبال می‌کنند، پست‌های شما را ببینند.

چگونه می‌توانیم به تردز دسترسی داشته باشیم؟

در حال حاضر این اپلیکیشن از طریق برنامه‌های آی‌آو‌اس و اندروید در دسترس است. هیچ نسخه دسکتاپی در این مرحله وجود ندارد و متا نمی‌تواند بگوید چه زمانی ممکن است این نسخه را در دسترس قرار دهد.

آیا تردز تبلیغات دارد؟

متا اعلام کرده که امسال از تردز کسب درآمد نخواهد کرد، اما راه را برای تبلیغات آینده باز گذاشته است.

آیا می‌توانیم یک نام کاربری متفاوت داشته باشیم؟

در حال حاضر، متا به افراد اجازه می‌دهد که فقط با استفاده از حساب کاربری اینستاگرام خود وارد این برنامه جدید شوند. بنابراین نام کاربری شما در اینستاگرام برای همیشه در اپلیکیشن تردز محفوظ باقی خواهد بود. این موضوع خبر خوبی برای حساب‌های کاربری‌ای است که ممکن است نگران باشند، فرد دیگری نام آنها را در اختیار بگیرد.

آیا می‌توانم فالوئرهای دیگر شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنم؟

در این مرحله خیر. اما متا می‌خواهد این اپلیکیشن مشابه رقبای دیگرش مانند ماستدون، غیرمتمرکز باشد و به کاربران امکان انتقال حساب‌های کاربری به پلتفرم‌های دیگر را بدهد.

متا در تلاش است تا تردز را با پروتکل «اکتیویتی‌پاب» سازگار کند. این پروتکل به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند و به کاربران تردز اجازه می‌دهد تا حساب‌های کاربری و دنبال کنندگان خود را به سایر برنامه‌های پشتیبانی شده توسط اکتیویتی‌پاب ببرند.

قوانین محتوایی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

تردز اساسا همان اصولی را دارد که اینستاگرام اجرا می‌کند. این بدان معناست که نسبت به توییتر در مورد محتواهایی مانند «برهنگی» سختگیرتر خواهد بود و قوانین محتوایی درباره «دشمنی و تنفر» را اجرا می‌کند. این موارد در توییتر از زمان ایلان ماسک تقریبا نادیده گرفته شده است.

چرا تردز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست؟

به گفته متا، مقررات دلیل تاخیر دسترسی به تردز در اتحادیه اروپا بوده است. در این زمینه نگرانی‌هایی در مورد این که آیا این برنامه با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر، مطرح شده است.

طرفداران حریم خصوصی و مدافعان سرسخت امنیت اطلاعات فردی به مقدار اطلاعات شخصی که تردز می‌تواند جمع آوری کند، اشاره کرده‌اند. تردز می‌تواند به اطلاعات زیادی از جمله سلامتی، مالی، مخاطبان، تاریخچه مرور و جستجو، داده‌های مکان‌یابی، خرید و اطلاعات حساس دسترسی داشته باشد. اینها دلایلی است که مخالفان این اپلیکیشن در اروپا را نگران کرده است.

تردز در ایران فیلتر است

از آنجایی که اینستاگرام در ایران فیلتر است، تردز هم از بدو تولد فیلتر شده وکاربران ایرانی برای دسترسی به آن باید از وی‌پی‌ان و فیلترشکن استفاده کنند.

چگونه تردز «Threads» را نصب کنیم؟ 

پس از نصب اپلیکیشن تردز روی گوشی، زمانش رسیده است که وارد این شبکه اجتماعی شوید.

برای استفاده از تردز به حساب کاربری نیاز دارید. اگر پیش‌تر حساب اینستاگرام ساخته‌اید، می‌توانید به‌سادگی وارد تردز شوید.

۱. اپلیکیشن تردز را باز کنید و روی گزینه‌ی Log in with Instagram ضربه بزنید تا وارد تردز شوید.

تردز Threads

۲. گزینه‌ی Import from Instagram را بزنید تا پروفایل اینستاگرام شما به تردز منتقل شود. همچنین امکان ویرایش بایوگرافی، لینک پروفایل و حتی تصویر به‌صورت دستی وجود دارد. برای ویرایش هر یک، روی آن‌ها ضربه بزنید. سپس Next را بزنید.

تردز Threads

۳. در مرحله‌ی سوم باید عمومی یا خصوصی بودن حساب را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید همه‌ی کاربران پست‌های شما را ببینند گزینه‌ی Public Profile را انتخاب کنید، در غیر این‌صورت سراغ انتخاب Private Profile بروید.

تردز Threads

۴. در مرحله‌ی چهارم فهرست کسانی را که در اینستاگرام فالو کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. با ضربه روی گزینه‌ی Follow All تمامی حساب‌ها فالو می‌شوند. در صورت تمایل روی گزینه‌ی Follow در کنار هر نام کاربری ضربه بزنید تا آن حساب فالو شود. سپس گزینه‌ی Next را در بالای صفحه بزنید.

تردز Threads

۵. در نهایت روی گزینه‌ی Join Threads ضربه بزنید تا فرآیند ساخت حساب کاربری تردز به اتمام برسد.

تردز به‌شدت به اینستاگرام وابسته است و در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله هیچ راهکاری برای ثبت نام در ترندز بدون داشتن حساب اینستاگرام وجود ندارد.

راهنمای خرید فالوور در تردز «Threads» 

اکنون می‌توانید برای پیج تردز خود، اقدام به خرید فالوور کنید.

هنگام خرید فالوور تردز، به چند نکته مهم باید توجه کنید تا به مشکلاتی مانند از دست دادن هزینه یا عدم تحویل فالوور مواجه نشوید.

*نماد اعتماد: نمادی که توسط وزارت صنعت و معدن به مدیرانی که کاملا احراز هویت شده‌اند، تعلق می‌گیرد.

*نماد پرداخت: به معنای وجود درگاه پرداخت ایمن (شاپرک) و عدم هدایت به درگاه‌های جعلی یا فیشینگ.

*نماد ساماندهی: نمادی که تمام فعالیت مدیران سایت‌ها را تحت نظر می‌گیرد.

*وجود راه‌های ارتباط: مانند پشتیبانی آنلاین یا تیکت، وجود شماره تماس (موبایل یا شرکت).

اگر قصد خرید فالوور تدرز Threads را دارید، از فروشگاهی خرید کنید که تمام 4 نکته بالا را داشته باشد!

هر چند وجود یک نماد، یعنی نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) به دلیل سازمان دولتی بودن می‌تواند کافی باشد، اما اگر بیشتر از یک نماد وجود داشت، کاملا می‌توان به خدمات فروشگاه اعتماد کرد. زیرا در صورت غیرواقعی یا کلاه‌برداری بودن محصولات یا فروشگاه، توسط این سازمان‌های دولتی، در کمترین زمان ممکن مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

با توجه به آزاد بودن سورس یا پروتکل آزاد برنامه تردز، به جرات می‌توان گفت که خرید فالوور تردز دیگر تاثیر منفی نخواهد داشت، زیرا هدف این اپلیکیشن، ارتباط بیشتر از محدوده اپلیکیشن بوده و این یعنی هیچ فرصتی برای جذب تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را از دست نخواهد داد.

افزایش فالوور تردز تاثیرات مثبتی بر روی افزایش اعتبار سخنان شما خواهد داشت! اگر مقاله، نکته، نظر و اعتقادی داشته باشید، اما فالوور کمی داشته باشید، ممکن است بازخورد زیادی دریافت نکنید اما اگر تعداد فالوورهای زیادی داشته باشید، می‌توانید صدها و هزاران نوع بازخورد دریافت کنید.

لینک دانلود شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز «Threads» برای اندروید و آیفون

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96029

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر