ستاره‌هایی که بُت فوتبالی‌شان رونالدو است

جذابیت جهانی کریستیانو رونالدو غیرقابل انکار است و او حتی بازیکنان حریف را مجذوب خود می‌کند. این کهنه‌کار که توسط افراد زیادی به‌عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، اثری ماندگار در این بازی زیبا به جای گذاشته است.

ستاره‌هایی که بُت فوتبالی‌شان رونالدو است

کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از استثنایی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است. مهاجم نمادین پرتغالی در طول دوران درخشان خود پنج توپ طلا دریافت کرد و در عین حال که عناوین متعددی را با باشگاه‌های مطرح انگلیس، اسپانیا و ایتالیا کسب کرده، توانایی گل‌زنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. علاوه بر این، او نقش مهمی در قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ داشت.

تعهد بی‌امان و فداکاری تزلزل‌ناپذیر رونالدو به حرفه‌اش، تحسین و احترام زیادی را برای او به ارمغان آورده است. او الگو و بت بازیکنان مشتاق بی‌شماری در سراسر جهان است. در حالی که رونالدو به پایان دوران درخشان خود نزدیک می‌شود، تأثیر او همچنان در بین چندین فوق ستاره امروزی فوتبال طنین‌انداز می‌شود.

۸- ماتایس دی‌لیخت

ماتایس دی‌لیخت در دوران کودکی خود اغلب هنگام بازی فوتبال با دوستانش در حیاط خانه از رونالدو تقلید می‌کرد. رویای این مدافع هلندی در سال ۲۰۱۹ محقق شد و آژاکس را به مقصد یوونتوس ترک کرد و با بت خود، رونالدو، همبازی شد. دی‌لیخت به مجله هلندی VI گفت: «وقتی در باغ فوتبال بازی می‌کردیم همیشه می‌خواستم کریستیانو رونالدو باشم. به خصوص زمانی که او در منچستریونایتد بازی می‌کرد.»

۷- اندریک

اندریک که یک فوتبالیست ۱۷ ساله فوق‌العاده بااستعدادی است، قرار است با پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۲۴، مسیر رونالدو را تقلید کند. مهاجم بااستعداد برزیلی در مصاحبه‌ای با نشریه فورفورتو در اوایل سال جاری گفت: «من فقط می‌خواهم اندریک باشم و می‌خواهم اندریک را به مردم نشان دهم. اگر کسی باشد که روی من تاثیر بگذارد، نه به خاطر تیم‌هایی که در آنها بازی کرده، گل‌هایی که به ثمر رسانده یا عناوینی که به دست آورده، بلکه به خاطر شخصیتی که دارد، او کریستیانو رونالدو است.»

۶- مارکوس رشفورد

نگاهی اجمالی به تکنیک ضربه ایستگاهی مارکوس رشفورد کافی است تا مشخص شود که مهاجم منچستریونایتد بدون شک تحت تأثیر رونالدو بوده است. او در سال ۲۰۱۸ به وبسایت رسمی منچستریونایتد گفت: «برای من هیچ الگوی بزرگتری در فوتبال وجود ندارد. من‌ می‌توانم به جای بسیاری از بازیکنان جوان و هواداران یونایتد صحبت کنم که تیم را در زمانی که او اینجا بود تماشا کردند و اکثریت ما از او پیروی کرده‌ایم و این چیزی خاص در مورد یونایتد است.»

۵- هری کین

در حالی که هری کین خود را به عنوان یک حرفه‌ای باتجربه تثبیت کرده، هشت سال از رونالدو کوچکتر است و از نزدیک این مهاجم کلاس جهانی را در طول دوران نوجوانی‌اش زیر نظر داشت. کین پس از جدال رئال مادرید و تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت: «من پیراهن او را خواستم. او الگوی بزرگی برای من است و هنگام بزرگ شدن بازی‌های او را تماشا می‌کردم.»

۴- راسموس هویلاند

راسموس هویلاند، بازیکن با استعدادی که به زودی هم‌تیمی رشفورد در منچستریونایتد می‌شود، یک مهاجم جوان دیگر است که در هنگام بزرگ‌شدن، مجذوب مهارت گلزنی رونالدو شده و او را در تلویزیون تماشا می‌کرد. ملی‌پوش دانمارکی اعتراف کرد: «رونالدو بت من است. پدرم من را در یونایتد به او معرفی کرد و من به دنبال او به رئال مادرید رفتم. من ذهنیت او را دوست دارم و عاشق اشتیاقش به گلزنی هستم. او با تمام وجودش خواست که بهترین باشد.»

۳- وینیسیوس جونیور

در مارس ۲۰۲۰، رونالدو با احساس غرور شاهد گل وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید مقابل بارسلونا در برنابئو بود. وینیسیوس جونیور برای خوشحالی بت خود، شادی منحصر به فرد رونالدو «سیو» را اجرا کرد. وینیسیوس جونیور پس از بازی در اینستاگرام تایید کرد که رونالدو بدون شک بت فوتبالی او بوده است.

۲- ارلینگ هالند

ارلینگ هالند، استعداد هیجان‌انگیز منچسترسیتی، بدون شک یکی از استثنایی‌ترین مهاجمان جهان است. هالند در کمال تعجب فاش کرد که اگر تأثیر عمیق رونالدو نبود، شاید حرفه فوتبال را دنبال نمی‌کرد. این بازیکن ۲۳ ساله در سال ۲۰۲۰ به خبرنگاران گفت: «من دوست دارم با او ملاقات کنم و به او بگویم که به لطف او یک فوتبالیست هستم. او همیشه برای من الگو بود.»

۱- کیلیان امباپه

امباپه در جریان بازی لیگ ملت‌های یوفا بین فرانسه و پرتغال در سال ۲۰۲۰، تعاملی دلچسب با رونالدو داشت. این دو ستاره در بین دو نیمه گفتگوی لذت‌بخشی با هم داشتند. امباپه پس از بازی با ارسال پیامی مستقیم در توییتر، تحسین خود را از بت خود ابراز کرد و به سادگی نوشت: «بت» همراه با ایموجی‌های تاج و بز. (بز: GOAT: به معنی بهترین بازیکن تاریخ). امباپه در نوجوانی که رویای رسیدن به اوج فوتبال را در سر می‌پروراند، پوسترهای رونالدو را به دیوارهای اتاقش آویخته بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100142

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر