تاریخ دوباره تکرار می‌شود ؛ناهید کیانی و کیمیا علیزاده مقابل هم+ساعت مسابقه

ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندو در مبارزه نخست خود در المپیک ۲۰۲۴ به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت.

تاریخ دوباره تکرار می‌شود ؛ناهید کیانی و کیمیا علیزاده مقابل هم+ساعت مسابقه

ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندو در مبارزه نخست خود در المپیک ۲۰۲۴ به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت. 

این مسابقه پنجشنبه ۱۸ مردادماه ساعت ۱۲:۰۰ برگزار خواهد شد. جالب اینکه این دو ۳ سال پیش در المپیک قبل هم به مصاف رفته بودند که با مبارزه پیروزی کیمیا علیزاده به پایان رسیده بود.

این مسابقه پنجشنبه ۱۸ مردادماه ساعت ۱۲:۰۰ برگزار خواهد شد

زمانی که کیمیا علیزاده برای نخستین بار ورزش زنان ایران را صاحب مدال المپیک کرد، کم‌تر کسی تصور می‌کرد که روزی او را با پرچمی دیگر مقابل نماینده کشورمان ببیند. این اتفاق اما حالا برای دومین بار در حال رقم خوردن است. ناهید کیانی و کیمیا علیزاده که روزی در اردوی تیم ملی با هم تمرین می‌کردند و دوست یکدیگر بودند، بعد از المپیک توکیو بار دیگر در این میدان با هم روبه‌رو می‌شوند. انگار دست تقدیر در سرنوشت این دو رفیق قدیمی نبرد رودررو را قرار داده است. در توکیو هر دو ورزشکار تجربه تلخی از این تقابل داشتند و قطعا مبارزه امروزشان نیز با شیرینی انجام نخواهد شد. همان‌طور که در دیگر رشته‌ها وقتی دو ایرانی مقابل هم قرار می‌گیرند، لحظات ناراحت‌کننده‌ای ثبت می‌شود. 

در هر حال امروز ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم در مبارزه نخست خود به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت. کیانی در صورت برتری باید با برنده مبارزه تکواندوکاران آمریکا و تونس پیکار کند. در این وزن ۱۶ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت. 

قرعه ۴ تکواندوکار المپیکی ایران مشخص شد

 

رقابت‌های تکواندو در سی‌و‌سومین دوره بازی‌های المپیک از امروز در کاخ «گرند پله» شهر پاریس آغاز می‌شود. در این دوره از مسابقات، ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به رقابت خواهند پرداخت. بر اساس برنامه اعلام‌‌شده، امروز و در روز نخست تکواندوکاران اوزان منفی ۴۹‌ کیلوگرم زنان و منفی ۵۸‌ کیلوگرم مردان به مصاف هم خواهند رفت که مبینا نعمت‌زاده نماینده ایران در وزن منفی ۴۹‌ کیلوگرم است. نعمت‌زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم که ۱۷ تکواندوکار حضور دارد، دور نخست به مصاف «تاو میشله» از لسوتو می‌رود. وی در صورت برتری، به دیدار برنده مبارزه اسپانیا و اروگوئه می‌رود. فردا در روز دوم مسابقات تکواندو، رقابت‌های اوزان منفی ۵۷‌ زنان و منفی ۶۸‌ کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن منفی ۵۷‌ کیلوگرم در مبارزه نخست خود به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت. کیانی در صورت برتری باید با برنده مبارزه آمریکا و تونس پیکار کند. در این وزن ۱۶ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت. جمعه ۱۹ مرداد، مهران برخورداری در وزن منفی ۸۰‌ کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌رود. مهران برخورداری در قسمت بالای جدول وزن منفی‌۸۰‌ کیلوگرم ابتدا به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری باید با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، مالی یا ایتالیا مبارزه کند. نماینده ایتالیا «سیمونه آلیسو» نفر یک رنکینگ جهانی است. در این وزن، ۱۷ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد. مسابقات وزن منفی ۶۷‌ کیلوگرم زنان نیز روز جمعه برگزار می‌شود. شنبه ۲۰ مرداد هم در روز پایانی مسابقات تکواندو آرین سلیمی تکواندوکار وزن مثبت ۸۰‌ کیلوگرم کشورمان کار خود را از پیکار با «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان آغاز می‌کند. سلیمی در صورت پیروزی در این مبارزه به مصاف برنده مکزیک و تیمور شرقی خواهد رفت. در این وزن هم ۱۷ تکواندوکار حضور دارند. تکواندوکاران وزن مثبت ۶۷‌ کیلوگرم زنان نیز در همین روز به روی «شیهاپ چانگ» خواهند رفت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 149306

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر