ماجرای رضا حجار ختم بخیر شد؛ ازدواج با «دوست دختر»

حذف رضا حجار از تیم ملی بدنسازی به دلیل به کار بردن واژه «دوست دختر» اتفاق تازه‌ای نبود، اما خبر از یک سیاست کهنه دردسرساز می‌دهد.

ماجرای رضا حجار ختم بخیر شد؛ ازدواج با «دوست دختر»

ماجرای حذف و بازگشت رضا حجار، بدنساز تیم ملی ایران، به یکی از جنجالی‌ترین وقایع اخیر ورزش ایران تبدیل شد. حجار پس از قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی، مدال طلای خود را به دوست دخترش تقدیم کرد و همین باعث شد تا کمیته فنی فدراسیون بدنسازی او را از تیم ملی کنار بگذارد. این کمیته دلیل حذف او را «بردن آبروی تیم ملی» با استفاده از عبارت “دوست دختر” اعلام کرد. ماجرا به اینجا ختم نشد و حجار در واکنش به این تصمیم ویدئویی منتشر کرد و اعتراض خود را بیان کرد. او در یک استوری اینستاگرام با انتشار تصویری کنار دوست دخترش نوشت که اگر ۱۰۰ مدال طلای دیگر هم بگیرم، باز هم او تو تقدیم می‌کند.

 

رضا حجاری ملی پوش پرورش اندام

تیم ملی بدنسازی ایران تصمیم به حذف رضا حجار به دلیل تقدیم کردن مدالش به دوست دخترش گرفت، زیرا این حرکت را نقض ارزش‌ها و آبروی تیم ملی دانست. کمیته فنی فدراسیون بدنسازی معتقد بود که استفاده از عبارت “دوست دختر” در فضای عمومی می‌تواند با هنجار‌های اجتماعی و فرهنگی ایران مغایرت داشته باشد. مسئولان این کمیته، این موضوع را به عنوان دلیلی برای خدشه‌دار شدن تصویر تیم ملی مطرح کردند و او را از تیم مسابقات جهانی کنار گذاشتند.

در نهایت حجار تسلیم شد. او با انتشار ویدئویی عذرخواهی اعلام کرد «در انتخاب کلمات دقت لازم» را نداشته و موجب حواشی زیاد شده است. او واژه «دوست دختر» را به «همسر آینده» تغییر داد و از اینکه «موجب رنجش مردم» شده عذرخواهی کرد.

بعد اعلام ندامت او، و همچنین ازدواج حجار با دوست دخترش، کمیته انضباطی تصمیم به بازگرداندن او به تیم ملی گرفت. این ماجرا با ازدواج او پایان یافت و به نظر می‌رسد که او دوباره به تیم ملی پیوسته و ماجرا ختم به خیر شده است.

رضا حجاری ملی پوش پرورش اندام

مسئولان زمانی به رفتار سلبریتی ها، اعم از ورزشکاران، هنرمندان و حتی بلاگر‌ها حساسیت نشان می‌دهند، که این رفتار‌ها در فضای رسانه‌ای بازتاب پیدا کند. آنچه در مورد رضا حجار اتفاق افتاده، رسانه‌ای شدن یک شکاف نسلی است.

استفاده از واژه «دوست دختر» در فضای عمومی نسل‌های قبل یک تابو محسوب می‌شد. در نسلی که در حال حاضر حاکمیت را اداره می‌کنند، هرگز چنین نوعی از رابطه به رسمیت شناخته نشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153505

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر