کابوس شماره یک استقلال در دربی این مهاجم پرسپولیس است

نمایش درخشان علی علیپور پیغامی صریح و آشکار را برای استقلال به همراه داشت.


کابوس شماره یک استقلال در دربی این مهاجم پرسپولیس است

علی علیپور که در پایان فصل ۹۹-۹۸ از پرسپولیس جدا شد، امسال مجددا به این تیم بازگشت. درحالی‌که تابستان تیتر‌هایی با کلیدواژه "آقای گل" بازگشت او به جمع قرمز‌ها را پوشش داد، اما علیپور آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست خیلی زود انتظارات را برآورده کند.

اما دیدار ما قبل دربی بهترین فرصت برای مهاجم پرسپولیسی‌ها بود که تردید‌ها در مورد خود را نابود کند و با آمادگی فوق‌العاده به میادین بازگردد. او یک پنالتی گرفت، یک گل را با مهارت فردی به ثمر رساند و یک گل آفساید هم زد و در تمام دقایق حضور در زمین، عامل اصلی تحرک خط حمله تیمش بود.

با این نمایش علیپور جایگاه خود در ترکیب اصلی پرسپولیس را تثبیت کرد و نام خود را هم به جمع گلزنان این فصل تیمش رساند؛ موضوعی که شاید اهمیتی معادل یک پیروزی را برای پرسپولیس و هوادارانش داشته باشد و حالا آن‌ها در انتظار پنجمین گل او در دربی خواهند نشست.

* طلسمی که باطل شد

علیپور آنقدر همه را برای تماشای اولین گلش چشم انتظار گذاشت که از ناکامی سریالی او در باز کردن دروازه حریفان با عنوان طلسم یاد می‌شد. با این وجود او امشب کار را تمام کرد و با زدن گل دوم تیمش به آلومینیوم اراک خیال همه را راحت کرد و خودش را هم از درگیر شدن با حواشی جدید نجات داد.

علی علیپور هر چند در بازگشت به جمع قرمز‌ها کمی طول کشید تا پاگشای گلزنی خود را جشن بگیرد، اما جالب اینجاست بدانید که او پس از دوران اوج خود در پرسپولیس و جدایی از این تیم اتفاقی عجیب‌تر در ثبت اولین گلش را تجربه کرده است.

* دیرترین گل اول فصل برای آقای گل

علیپور اولین گل خود با پیراهن ماریتیمو را در چارچوب هفته ۲۶ لیگ پرتغال و مصاف با فارنسی به ثمر رساند تا بدین شکل برای او که عنوان «آقای گلی لیگ ایران» را یدک می‌کشید اتفاقی عجیب به نظر برسد. البته در آن فصل شرایط برای این مهاجم ایرانی خوب پیش نرفت. دیر اضافه شدنش به تمرینات و به تبع آن دیرتر اضافه شدن به ترکیب تیم باعث شد او چند هفته شروع مسابقات را از دست بدهد. وقتی هم وارد ترکیب شد به دلیل مصدومیت نتوانست عمکلردی مطلوب داشته باشد و رفته‌رفته اعتماد مربیان را از دست داد و تا قبل از گلزنی در مجموع ۵۵۶ دقیقه برای تیمش بازی کرده بود.

* شروع خوب در ژیل ویسنته

با این حال علیپور برای ثبت اولین گلش در تیم ژیل ویسنته اصلا صبر نکرد و در همان هفته اول توانست گلی سه امتیازی وارد دروازه تیم پاسوس ده فریرا کند. حالا این بازیکن در بازگشت به پرسپولیس پس از سپری شدن مجموع پنج بازی در لیگ برتر و لیگ نخبگان اولین گل خود را زد.

* دوران سخت دوری از پرسپولیس

علی علیپور در دوران دوری از پرسپولیس شاید به آنچه که می‌خواست نرسید. آن مقطع از فوتبال او با لژیونر شدن در فوتبال پرتغال و بازی برای دو تیم ماریتیمو و ژیل ویسنته خلاصه شد. چهار فصلی که از قضا با مصدومیت او همراه شد تا موتور گلزنی پرسپولیس در مجموع چهار سال حضور در بالاترین سطح فوتبال پرتغال فقط ۱۷ گل به ثمر رساند که حتی از آمار فقط فصل ۹۷-۹۶ او که با ۱۹ گل آقای گل لیگ برتر شده بود هم کمتر است.

* امید شماره یک قرمز‌ها برای دربی

علی علیپور آخرین گل خود قبل از ترک پرسپولیس را در دیدار نیمه نهایی مقابل استقلال به ثمر رسانده بود. دیداری که با تساوی ۲ بر ۲ در پایان وقت‌های قانونی و اضافه به ضربات پنالتی رفت و در نهایت با برد آبی‌ها همراه شد.

حالا این مهاجم با گلزنی قبل از دربی به نوعی برای استقلالی‌ها خط و نشان کشید. جالب‌تر اینکه اولین گل علیپور با پیراهن پرسپولیس هم مقابل استقلال در دربی اردیبهشت ۹۴ زده شده و همه این‌ها امید هواداران پرسپولیس به درخشش او در مصاف هفته بعد این تیم مقابل رقیب سنتی را زنده می‌کند.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154075

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر