اسکوچیچ دل فدراسیون فوتبال ایران را سوزاند/ تراکتور بی حریف شد

دراگان اسکوچیچ در بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران توانسته نگاه‌ها را به سوی خود خیره کند

اسکوچیچ دل فدراسیون فوتبال ایران را سوزاند/ تراکتور بی حریف شد

دراگان اسکوچیچ در بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران توانسته نگاه‌ها را به سوی خود خیره کند

 

به گزارش عرشه آنلاین مدیران باشگاه تراکتور که فصل گذشته و بعد از پایان همکاری با پاکو خمس به دنبال امضای قرارداد با یحیی گل‌محمدی بودند، اما همکاری‌شان با گل‌محمدی به سرانجام نرسید و نهایی نشد، پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر یک تصمیم غیرمنتظره گرفتند؛ امضای قرارداد با دراگان اسکوچیچ! سرمربی کروات بعد از روز‌های درخشانی که در تیم ملی پشت سر گذاشت، به‌یکباره از هدایت این تیم کنار رفت و به نظر می‌رسید که تا سالیانِ سال دور از فوتبال ایران باشد، اما پیشنهاد تراکتور او را برای حضور دوباره در ایران وسوسه کرد.

تراکتوری‌ها در شرایطی با اسکوچیچ به توافق رسیدند که پیشتر بحث حضور این سرمربی کروات در پرسپولیس هم مطرح بود، اما دراگان به درخواست سرخ‌پوشان پایتخت پاسخ منفی داده بود. جالب آنکه تا روز رونمایی از دراگان اسکوچیچ در قامت سرمربی جدید تراکتور، حتی احتمال حضور او روی نیمکت تراکتور هم داده نشد، اما مدیران باشگاه تبریزی به صورت چراغ‌خاموش مذاکرات خود با اسکوچیچ را پیش بردند و با او به توافق رسیدند و حالا عملکرد خوب این سرمربی در فصل جدید باعث شده تا او بتواند پاسخ مناسبی به اعتماد مسئولان باشگاه تراکتور بدهد.

سرخ‌پوشان تبریزی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه ستاره‌های اسم‌ورسم‌داری را به خدمت گرفتند تا دراگان اسکوچیچ همانند دوره حضورش در تیم ملی، با چالش مدیریت یک تیمِ پرستاره مواجه شود؛ با این وجود، مرور کارنامه سرخ‌پوشان تبریزی در فصل جدید نشان می‌دهد که فعلاً اسکوچیچ توانسته از پسِ این ماموریت مهم، موفق بر آید و کارنامه درخشانی را از خود در طول ۶ هفته اخیر به جای گذاشته است؛ به‌طوری‌که در مقطع کنونی، تراکتور صدرنشین لیگ بیست‌وچهارم است.

از امتیازگیری برابر مدافع عنوان قهرمانی تا شکست‌دادن سپاهان در اصفهان!

شاگردان اسکوچیچ فصل را با برد ۲ گله مقابل مس در رفسنجان آغاز کردند و سپس در خانه، ۲ امتیاز ارزشمند را مقابل پرسپولیسِ ۱۰ نفره از دست دادند؛ هر چند که نمی‌توان از نمایش برتر و تهاجمی تیمِ اسکوچیچ گذشت و به درخشش دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس اشاره نداشت. پیروزی ۴ گله مقابل هوادار باعث شد تا شمار امتیازات تراکتور به ۷ برسد، اما باخت ناگهانی در خانه برابر ذوب‌آهن، آبِ سردی بر پیکره تراکتوری‌ها بود که آنها توانستند خیلی زود جبران‌مافات کنند و بعد از شروع طوفانی فصل جدید رقابت‌های لیگ آسیایی و کسب پیروزی ۳ گله مقابل الوکره در قطر، سرخ‌پوشان تبریزی در خرم‌آباد از سد خیبر گذشتند و شب گذشته هم با تیمی ۱۰ نفره مقابل سپاهان در اصفهان پیروز شدند تا صدرنشین جدول لیگ برتر شوند.

تراکتوری‌ها اولین تیم در فصل جدید لیگ برتر هستند که شمار گل‌های زده‌شان ۲ رقمی شده و برترین خط حمله لیگ بیست‌وچهارم را در اختیار دارند؛ برترین گلزن فصل هم از تراکتور است و امیرحسین حسین‌زاده توانسته زیرنظر دراگان اسکوچیچ احیا شود و با ۴ گل زده، صدرنشین جدول گلزنان است. جالب آنکه در صدر جدول برترین گل‌سازان فصل هم نام دانیال اسماعیلی‌فر و ریکاردو آلوز دیده می‌شود که هر کدام توانسته‌اند ۲ بار در نقش گل‌ساز در ترکیب تراکتور در فصل جدید بدرخشند.

ملوان، خونه‌به‌خونه، صنعت‌نفت، تیم ملی و حالا تراکتور!

دراگان اسکوچیچ جزو سرمربیان قدرندیده شاغل در فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ چرا که او توانست همراه با ملوان، بیشترین امتیاز این تیم در تاریخ لیگ برتر را به‌دست آورد و خونه‌به‌خونه را به فینال جام حذفی رساند و در دوره سرمربیگری‌اش در صنعت‌نفت هم عملکردی درخشان داشت. در تیم ملی هم اسکوچیچ سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به جام جهانی را رقم زد و در ۱۸ مسابقه، ۱۵ برد به‌دست آورد و حالا با صدرنشین کردن تراکتور، بیش از پیش توانایی‌های فنی خود را به رخ کشیده است؛ جالب آنکه صدرنشینی تراکتور هم با برد مقابل سپاهانِ پرستاره، آن‌هم با ترکیبی ۱۰ نفره به‌دست آمد! نکته ویژه اینکه در سالیان گذشته از اسکوچیچ در دسته مربیان موفق و بزرگ یاد نمی‌شد، اما حالا او با درخشش در تراکتور سعی داشته تا بیش از پیش توجهات را به سوی خود جلب کند.

منبع: فوتبال 360

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154811

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر