خط و نشان گاریدو برای یاسین سلمانی/ بیانیه خشن گاریدو خطاب به ستاره پرسپولیس

دو هفته بعد از ماجرای کنار گذاشتن موقت سعید صادقی، بار دیگر مسئله نیمکت‌‌نشینی در تیم پرسپولیس حاد شده است.

خط و نشان گاریدو برای یاسین سلمانی/ بیانیه خشن گاریدو خطاب به  ستاره پرسپولیس

دو هفته بعد از ماجرای کنار گذاشتن موقت سعید صادقی، بار دیگر مسئله نیمکت‌‌نشینی در تیم پرسپولیس حاد شده است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ باوجود جدایی چهار بازیکن ترکیب اصلی، پرسپولیس همچنان تیمی پرستاره است و به زعم بسیاری از کارشناسان، یکی از پرمهره‌ترین فصول خود را سپری می‌کند. پرسپولیس علاوه بر 18 ستاره سهمیه بزرگسالان، 5 مهره سرشناس هم در رده سنی دارد و این در حالی است که سرمربی این تیم تنها امکان همراهی 16 بازیکن این فهرست را در هر بازی لیگ برتر دارد.

به این ترتیب در هر مسابقه 7 بازیکن پرسپولیس از لیست خارج هستند که البته قرمزها در این فصل عموما درگیر مصدومیت مستمر بازیکنان خود نیز بوده‌اند. با این حال خروج از لیست یا نیمکت‌نشینی، چیزی نیست که بازیکنان سرشناس پرسپولیس به دنبال آن هستند و نارضایتی آنها را به همراه داشته است. خصوصا اینکه چند برد متوالی سبب شده تا گاریدو به ترکیب خود اعتماد بیشتری پیدا کند و روی ترکیب تیم برنده ریسک نکند و تنها محدود به تغییرات اجباری حاصل از مصدومیت بماند.

نارضایتی بازیکنان نیمکت‌نشین در ماجرای کنار گذاشتن موقتی سعید صادقی، نمود بیرونی هم پیدا کرد و از غرولند اتوبوس تیم و اردو فراتر رفت. البته قابل انتظار بود که صادقی به سرعت در تمرین تیم حضور پیدا کند اما او شانس بازی در شهرآورد را به دلیل همین اعتراض از دست داد و با پاسخ محکم سرمربی اسپانیایی مواجه شد.

گاریدو با این اقدام نشان داد که تسلط کاملی روی تصمیماتش دارد و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که اتفاقات بیرونی یا اعتراضات شخصی، اثری در تصمیم او بگذارند. با این حال، همچنان موضوع حضور در ترکیب یا خروج از آن، مسئله مناقشه‌برانگیز در بین بازیکنان پرسپولیس است و آنها به این راحتی دوری از مستطیل سبز را تاب نیاورده‌اند.

تازه‌ترین ماجرا مربوط به گفتگویی است که گاریدو با یکی از بازیکنان پرسپولیس شکل داده است. او پس از اطلاع نسبت به نارضایتی این بازیکن، اجازه نداده که کار به علنی‌شدن ماجرا بکشد و به سراغ او رفته تا خیلی سریع مسئله را حل و فصل کند. گفتگوی سرمربی قرمزها با این بازیکن، به حدی صریح و بی پرده بوده که احتمالا موضوع اعتراض را متوقف کند.

البته شرح کامل ماوقع از این جلسه خصوصی، در آینده خواهد بود اما سرمربی پرسپولیس در یک موضوع را کاملا برای او روشن کرده است: «باید در تمرین خوب باشی تا به ترکیب برسی.» این شعار اصلی مکتب کارلوس گاریدو است که به عنوان یک سرمربی تمرین‌گرا، عملکرد روزانه بازیکنانش را زیر نظر می‌گیرد و ترکیبش را با همین عملکرد انتخاب می‌کند.

گاریدو صراحتا گفته که هیچ توجهی به آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد و همچنین توصیه‌های بیرونی، ندارد و تصمیم اول و آخر را در مورد ترکیب تیم خودش می‌گیرد. سرمربی پرسپولیس حتی این موضوع را در نشست خبری خود نیز اعلام کرده بود اما حالا رویه سفت و سخت خود را به صورت شخصی به یکی دیگر از ناراضیان تیم، اطلاع داده است.

کارلوس گاریدو از آن دسته سرمربیان اسپانیایی است که شاید در نقل و انتقالات انعطاف داشته باشد اما در مورد آنچه به مستطیل سبز مربوط است، به هیچ وجه از باور خود کوتاه نمی‌آید و به نظر، این نکته مهمی است که ابتدا بازیکنان و سپس اطرافیان آنها باید به خوبی درک کنند.

سرمربی پرسپولیس به سرعت قصد دارد ریاست خود بر حوزه فنی را اعمال کند و تاکنون به موفقیت کاملی هم رسیده است. اما به هر حال مدیریت تیمی با این تعداد ستاره، کار چندان آسانی هم نخواهد بود، هرچند که گاریدو پیش از این در اسپانیا، با ستاره‌های بیشتری سر و کله زده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155330

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر