اتفاقی که بر سر استقلال آمده است

​استقلال پس از گذشت ۷ بازی در لیگ ۲۴، ۱۱ گل دریافت کرده و این در حالی است که طی لیگ بیست‌وسوم فقط ۱۵ گل خورده بودند.

اتفاقی که بر سر استقلال آمده است

 استقلال در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف ذوب‌آهن رفت و با نتیجه عجیب ۳ بر صفر شکست خورد تا در آستانه بازی حساس برابر النصر در لیگ نخبگان آسیا به بحران بازگردد. ماجرای تکراری در این مسابقه عملکرد ضعیف خط دفاعی بود که روی هر ۳ گل به‌چشم خورد.

سه دفاعی که ۹۰ دقیقه متزلزل بودند

سهراب بختیاری‌زاده در نبود روزبه چشمی و ایمان سلیمی با رافائل سیلوا، سامان فلاح و محمدحسین مرادمند، خط دفاع سه‌نفره خود را روانه میدان کرد. سه بازیکنی که نه‌تن‌ها در نیمه دوم و به هنگام دریافت ۳ گل، بلکه در تمام جریان مسابقه اشتباهاتی در ارسال پاس و کنترل توپ داشتند و تحت پرس شدید ذوبی‌ها به مشکل خورده بودند.

اوج اشتباهات، اما وقتی بود، دروازه باز می‌شد. روی گل نخست، در شرایطی که توپ و میدان در اختیار استقلال بود، سامان فلاح و رافائل سیلوا با یکدیگر قاطی کردند و توپ را به محید علیاری سپردند تا مهاجم گاندو‌ها تیمش را پیش بیندازد. روی ۲ گل بعدی هم دفاع سه‌نفره آبی‌ها روی پاس‌های عمقی محسن آذرباد و رامتین سلیمان‌زاده جا ماندند و به امید لطیفی و مجید علیاری اجازه دادند تا در فضای وسیع بین آنها صاحب توپ شوند و دروازه خالدآبادی را باز کنند. دروازه‌بان جوان هم روی هیچ از یک موقعیت‌ها نتوانست واکنش خوبی از خود نشان دهد.

۴ گل تا رسیدن به آمار گل خورده لیگ بیست‌وسوم!

استقلال در ۲ دیداری که سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دید هم نتوانست همانند ۵ مسابقه قبلی در لیگ با سرمربی‌گری جواد نکونام کلین‌شیت کند. آنها حالا طی ۷ بازی برگزار کرده، ۱۱ گل دریافت کرده‌اند. این در حالی است که آبی‌پوشان لیگ بیست‌وسوم را با ۱۵ گل خورده به اتمام رساندند و حالا با ۲۳ بازی کم‌تر تا رسیدن به این عدد، ۴ گل فاصله دارند.

ذوب‌آهن پیش از استقلال فقط ۴ گل زده بود!

نکته عجیب دیگر درباره خط حمله تیم اصفهانی است. شاگردان محمد ربیعی در ۷ بازی قبلی‌شان در لیگ برتر فقط ۴ گل به‌ثمر رسانده بودند و حالا طی ۹۰ دقیقه مصاف با استقلال ۳ گل زدند تا بار دیگر مشخص شود چه‌قدر اوضاع سازماندهی دفاعی تیم پایتخت‌نشین تاسف‌برانگیز و ناامیدکننده است. شاید وقت آن رسیده تا شاهد تغییر سیستم در ترکیب آنها باشیم.

منبع: فوتبال ۳۶۰

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156877

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر