تغییر بزرگ در تپسی ؛ اسنپ در تپسی تکرار شد

آینده تپسی چه خواهد شد و مدیران تصمیم دارند چه کاری با این اپلیکیشن حوزه حمل‌ونقل انجام دهد؟

تغییر بزرگ در تپسی ؛ اسنپ در تپسی تکرار شد

«گلرنگ تپسی را خرید» بزرگ‌ترین خبر اکوسیستم استارتاپی کشور در سال ۱۴۰۲ بود؛ حال آنکه از مدت‌ها پیش بسیاری می‌دانستند این اتفاق قرار است رخ دهد و در نهایت در زمستان سال گذشته، این اتفاق بالاخره افتاد و گلرنگ مالک تپسی شد. 

در اکوسیستم استارتاپی کشور  رقابت‌های زیادی وجود دارد اما در سال‌های اخیر این تنش‌ها و رقابت‌ها بسیار کمتر شده است. اگر زمانی تخفیفان و نت‌برگ با یکدیگر رقابتی داشتند که گاهی تبدیل به جدل می‌شد یا مایکت و کافه‌بازار اختلافاتی مشهود یا غیرمشهود داشتند و حتی در بعضی موارد دیوار و شیپور هم با یکدیگر اختلاف نظرهایی داشتند،‌ حالا اکوسیستم استارتاپی به این باور رسیده که در این فضا نباید روبه‌روی هم قرار بگیرند و اگر کنار یکدیگر باشند بهتر می‌توانند پیشروی کنند. 

 اسنپ و تپسی دو مجموعه‌ای هستند که آنچنان در سبک زندگی مردم نفوذ کرده‌اند که شهرداری و دولت و حاکمیت نیز با آنها در بسیاری موارد سر سازش گرفته چراکه به حضور این شرکت‌ها در حمل‌ونقل شهری کلانشهرها نیاز مبرمی وجود دارد. تپسی که حالا سرمایه‌گذار بزرگی چون گروه گلرنگ در پشت خود دارد می‌تواند رقابت با اسنپ را وارد فاز جدیدی کند و شانه‌به‌شانه اسنپ قدم بردارد و تبدیل به سوپراپی شود که به پشتوانه گلرنگ، زنگ خطر بزرگی را برای اسنپ به صدا درآورد.

 گروه گلرنگ به‌زودی یک سوپراپ راه‌اندازی خواهد کرد و در آن تمامی محصولات فناورانه‌محور خود را عرضه می‌کند. گلرنگ برای این سوپراپ و نام‌گذاری آن دو راه پیش روی خود دارد: اضافه کردن پیشوند «اُ» به نام محصولات خود و خلق کردن برندهایی چون اُتپسی (یا شاید تاکسی؟)، اُفود (که در حال حاضر در چند شهر کشور به ارسال غذا مشغول است)، اُشاپ (تبدیل برند دارتیل به چنین نامی)، اُزون (سرویس فین‌تکی گلرنگ که همین الان هم به‌ صورت محدود فعالیت‌هایی دارد)، اُفیلم (به‌جای فیلمنت فعلی) و ادامه دادن راه اُکالا و اضافه کردن این پیشوند به سایر سرویس‌های احتمالی عرضه‌شده در سوپراپ خود.

«گروه تپسی» رونمایی شد؛ سوپراپلیکیشن از فردا آغاز به کار می‌کند

«مصطفی سیدحسینی»، مدیرعامل تپسی، در نشست خبری از تشکیل «گروه تپسی» خبر داد و گفت: «تمام کارهایی را که در این مدت انجام داده‌ایم، ذیل یک‌‌ چتر تجمیع می‌کنیم تا هم‌افزایی زیادی ایجاد کنیم. از ابتدا می‌دانستیم نیاز به یک کسب‌وکار یکپارچه داریم. امروز از هویت جدیدی پرده برداری می‌کنیم و آن گروه تپسی است. این گروه از امروز کارش را شروع می‌کند و هدفش راهبری، نظارت کنترل و تسهیل گری کل این کسب‌وکارها است.»

به گفته سیدحسینی، در مرحله نخست سرویس‌های سفارش غذا و سوپرمارکت برای بخشی از کاربران در دسترس خواهد بود.

«تپسی‌فود» آخر سال به تهران می‌رسد

به گفته مدیرعامل تپسی، «افود» که از این پس با نام «تپسی‌فود» فعالیت می‌کند، کار خود را در تهران آغاز کرده و در مرحله جذب وندور است. تپسی تلاش می‌کند خدمات‌رسانی به مشتریان را تا پایان سال در تهران ارائه کند.

اکالا در نیمه دوم ۱۴۰۳ ری‌برند می‌شود

مدیرعامل #تپسی اعلام کرد که «اُفود» از دسترس خارج می‌شود و کاربران آن از طریق سوپراپلیکیشن تپسی به «تپسی‌فود» دسترسی خواهند داشت و این سرویس از فردا در مشهد در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین «دارتیل» به «تپسی‌شاپ» تغییر پیدا می‌کند. سیدحسینی از تلاش برای اجرای این تغییر تا نیمه مرداد خبر داد. 

علاوه بر این، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، «اکالا» ری‌برند می‌شود. سیدحسینی می‌گوید چون این برند اندازه بزرگ‌تری دارد و لیدر بازار سوپرمارکت است، با ملاحظات بیشتری انتقال آن به تپسی دنبال می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 146962

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • ناشناس

        نه تپسیو نه استپ با این کمیسیون را مسخره شون و این پشتیبانی که اصلا وجود ندارد
        جمعش بهتره

      ارسال نظر