قیمت سکه امروز 4 مرداد 1403 / استارت افزایش قیمت سکه زده شد؟

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز در بازار مرز مقاومتی مهم 41 میلیون تومان را پیش روی خود دارد که تثبیت در پایین و بالای آن مسیر حرکت فلز گرانبهای داخلی را تعیین خواهد کرد.

قیمت سکه امروز 4 مرداد 1403 / استارت افزایش قیمت سکه زده شد؟

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز در بازار مرز مقاومتی مهم ۴۱ میلیون تومان را پیش روی خود دارد که تثبیت در پایین و بالای آن مسیر حرکت فلز گرانبهای داخلی را تعیین خواهد کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، آخرین روز کاری هفته در حالی فرا رسیده است که بازار در جریان معاملات روز گذشته شاهد حرکت خلاف جهت طلا و سکه با دلار هرات بود؛ تغییر مسیری که از نوسان صعودی اونس طلا سرچشمه گرفت و بازار را دو قطبی کرد.  قیمت انس طلا در معاملات روز چهارشنبه با افزایش از کف ۲۴۰۰ دلار فاصله گرفت و به مرزهای مقاومتی در پله دوم و سوم ۲۴۰۰ دلار رسید و همین موضوع قیمت سکه را که روز چهارشنبه در ۴۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شروع به کار کرده بود؛ به کانال ۴۱ میلیون تومان رساند.

بازار طلای ایران هم متاثر از بازار جهانی مسیر صعودی را در پیش گرفت و قیمت طلای آبشده در میانه کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات هم در همین محدوده نوسان داد و به ۱۴ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسید؛ تا حباب طلای آبشده برای هفتمین روز معاملات منفی بماند.

مسیر حرکت اونس طلا اما در معاملات امروز تغییر کرد و با عقبگرد به پایین محدوده ۲۴۰۰ دلار رسید و ۲۳۷۶ دلار قیمت خورد. این در حالیست که قیمت دلار هم به عنوان اصلی ترین مولفه اثرگذار بر قیمت سکه،‌ معاملات روز چهارشنبه را در حالی پشت سر گذاشت که با نرخ ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و ۵۷ هزار و ۳۸۰ تومان ارزش گذاری شد. قیمت اسکناس آمریکایی اما در جریان معاملات پشت خطی با افزایش همراه شد و در ۵۷ هزار و ۷۷۰ تومان ایستاد.

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز در بازار مرز مقاومتی مهم ۴۱ میلیون تومان را پیش روی خود دارد که تثبیت در پایین و بالای آن مسیر حرکت فلز گرانبهای داخلی را تعیین خواهد کرد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، سکه اگر بتواند در جریان معاملات امروز بالای این محدوده نوسان و تثبیت دهد؛ مسیر صعودی روز گذشته را ادامه خواهد داد و برای کانال های بالاتر دندان تیز خواهد کرد. همچنین اگر قیمت در زیر ۴۰ میلیون تومان ماندگار شود و ثتبیت روزانه دهد؛ روند حرکت سکه تغییر خواهد کرد و به کانال ۳۹ میلیون تومان باز خواهد گشت.  در بازار طلا هم اولین مرز مقاومتی در ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان قرار دارد که اگر از آن عبور کند، محدوده مقاومتی بعدی در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار خواهد داشت.

همچنین برخی از معامله گران معتقدند قیمت سکه در صورت تداوم افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت اونس طلا، از مولفه اول خود، تبعیت خواهد کرد و مسیر نزولی را در پیش خواهد گرفت.  این گروه به حرکت الاکلنگی دلار و اونس طلا اشاره دارند و معتقدند هر زمان قیمت قیمت اونس روند نزولی را در پیش بگیرد؛ افزایش قیمت دلار اتفاق خواهد افتاد و این موضوع بر نوسانات قیمت سکه اثرگذار است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 147534

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر