خبر داغ برای کنکوری‌ها درباره یک تغییر مهم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از اصلاح سهمیه‌های کنکور خبر داد.

خبر داغ  برای کنکوری‌ها درباره یک تغییر مهم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از اصلاح سهمیه‌های کنکور خبر داد.

احسان عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: کنکور ۴ ساعته را درست نمی‌‎دانیم و معتقد به حذف کنکور هستیم.

وی همچنین از اصلاح سهمیه‌های کنکور خبر داد و اعلام کرد: تفاوت معدل در مدارس سمپاد بین ۱۵ تا ۱۷، در مدارس نمونه دولتی بین ۱۲ تا ۱۶ و در مدارس دولتی بین ۷ تا ۱۲ است. بنابراین در مدارس دولتی بی عدالتی وجود دارد.

قرار است در ادامه سهمیه های کنکور اصلاح شوند و پیشنهاد این است که دهکی یا استانی کنیم.

قرار است در ادامه سهمیه های کنکور اصلاح شوند

دکتر سوزنچی، عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه عنوان کرد: انتظار داریم که سوابق و قوانین را بیشتر را مطالعه می کردید. اگر قانون اساسی را قبول دارید که قطعا این طور است، شورای نگهبان گفته که شورای عالی انقلاب فرهنگی ملاک تصمیم گیری برای است. ارجاع موضوع به نامه رهبری ندهید. اتفاقا می خواستیم که کار جلو نرود از رهبری استعلام شود. در ابتدای تصویب مصوبه آقای دکتر خسروپناه نبودند. بنده مصوبه نوشتم دکتر عاملی دبیر بودند یکبار از این نامه هزینه نکردیم. اصلا احتیاجی به نامه نبوده است. ما بدون نامه کار را جلو بردیم. 

وی ادامه داد: عدالت در پذیرش نیز داریم چراکه منطقه محروم است با منطقه خود مقایسه می شود. اینها با تهران مقایسه نمی شود. قرار است در ادامه سهمیه های کنکور اصلاح شوند، پیشنهاد این است که دهکی یا استانی کنیم قرار است بررسی شود. 

دکتر سوزنچی اضافه کرد: درست می گویید که با موسسات کنکوری جلسه گذاشتیم با اندیشکده ها، استادان و صاحبنظران جلسه گذاشتیم. می دانید چرا استعدادهای برتر سمپادی در کنکور بهتر پذیرفته می شوند چون با همان آزمونی که وارد این مدارس می شدند، وارد دانشگاه نیز می شدند، این را از طریق موسسات کنکوری دریافتیم. الان شرایط به گونه ای شده که افراد سخت کوش وارد دانشگاه ها و رشته های بهتر می شوند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: عدالت در سهیمه هاست که اتفاقا مصوبه مجلس است، باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. موضوع سهیمه ها را تبصره ماده نود قانون پنجم توسعه تحت تاثیر قرار داد و آن اختصاص سهمیه ۵ درصد مازاد بر ظرفیت به افراد خاص بوده است که تصریح شده است که در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا و ایثارگر پر نشود از این سهمیه ۵ درصد پر شود در حالی که پیش از باقیمانده سهمیه ۲۵ درصد با دانش آموزان عادی پر می شد. 

ضرایب سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد

شورای سنجش و پذیرش دانشجو ضرایب سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد.

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی سال ۱۴۰۵-۱۴۰۴ براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد.

بر این اساس، دریافت ضرایب سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۴- مصوب جلسه ۳۸ شورای سنجش است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153991

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر