چرا دلار برگشت

در روز‌های اخیر بازار غیر‌رسمی ارز تهران روند افزایشی جدیدی را آغاز کرده است.

چرا دلار برگشت

قیمت دلار امروز با افزایش نزدیک به هزار تومانی کف کریدور ششم را از دست داد و یک کانال افزایش پیدا کرد. معامله‌گران معتقدند هر گاه در نظرسنجی‌ها احتمال انتخاب نامزد تند‌رو بالا می‌رود، دلار گران می‌شود.

قیمت دلار روز پنجشنبه با افزایش ۸۰۰ تومانی بازگشایی شد. اسکناس آمریکایی در لحظه نگارش این گزارش در نیمه ابتدایی کانال اول از کریدور ششم در حال معامله است.

فعالان بازار ارز می‌گویند در هفته اخیر هیجانات القا شده باعث ایجاد تشنج در بازار ارز شد. پیشنهاد آنها برای معامله‌گران این بود که خرید و فروش در بازار ارز نداشته باشند تا تکلیف انتخابات مشخص شود.

معامله‌گران نوسانات درهم و تتر را بیشتر از بازار ارز می‌دانند و می‌گویند ریتم حرکتی دلار در هفته اخیر به اخبار انتخابات گره خورده بود. به اعتقاد آنها هر وقت احتمال انتخاب نامزد انتخاباتی تندروتر بالا می‌رفت، دلار افزایشی می‌شد و هر زمان احتمال انتخاب نامزد میانه‌رو‌ زیاد می‌شد دلار کاهش محدودی داشت.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران اقتصادی معتقدند ریتم معاملاتی در روزهای اخیر نشان‌دهنده رشد انتظارات تورمی از دیدگاه سرمایه‌گذاران است و روز شنبه را روز مهمی برای تعیین تکلیف بازارهای مالی می‌دانند.

با توجه به دیدگاه‌های اشاره شده به نظر می‌رسد اظهارات نامزدهای انتخاباتی و مناظرات روزهای اخیر آنها، کاتالیزور بازارهای مالی به ویژه دلار بوده است و در یک رگرسیون ساده و خطی ضریب همبستگی مثبتی از خود نشان می‌دهد.

تحلیلگران اقتصادی هر چند ضعیف اما احتمال برگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را می‌دهند. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت، اصلاح موقتی است و ماندگاری قیمت در کریدور ۵۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144183

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر