نظرسنجی‌ها از پیروزی کدام کاندیدا می‌گویند؟

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها تا کنون مشارکت حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قطعی است.

نظرسنجی‌ها از پیروزی کدام کاندیدا می‌گویند؟

 پس از برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اکنون پرسش مهم برای افکار عمومی این است که شانس اصلی پیروزی در انتخابات چه کسی است.  

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها تا کنون مشارکت حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قطعی است.بر اساس آخرین یافته‌های نظرسنجی انتخاباتی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) جلیلی و پزشکیان در صدر انتخاب رای‌دهندگان قرار دارند.

آرمان امرزو نوشت :براساس نظرسنجی ۳۱ خرداد 

سعید جلیلی: ۲۳.۵ درصد

قالیباف: ۱۹.۴ درصد

پزشکیان: ۱۹.۱ درصد

مرددین : ۱۹ درصد

مشارکت قطعی : ۴۵ درصد

نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی ایسپا و متا  که به صورت رسمی منتشر شده همخوان است.

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

در همین حال مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما بار دیگر اعلام کرد فقط و فقط صحت نظرسنجی‌هایی را تایید می‌کند که این مرکز رسما در رسانه ملی اعلام و منتشر کرده باشد.

در روزهای گذشته در فضای مجازی نظرسنجی‌هایی جعلی به صداوسیما نسبت داده شده که براساس آنها جایگاه‌ها و درصدهایی به نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری نسبت داده شده است. 

مرکز تحقیقات صداوسیما ضمن تکذیب قاطع اعتبار تمامی این نظرسنجی‌ها تاکید کرده است حق پیگیری حقوقی و قضایی را در خصوص عاملان انتشار این نظرسنجی‌های غیرواقعی و جعلی محفوظ می‌داند.

کاهش آرای جلیلی و افزایش استقبال‌ها از پزشکیان

امروز یک نظرسنجی از مرکز متا وابسته به دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد که از کاهش آرای سعید جلیلی و رشد آرای قالیباف و پزشکیان خبر می‌داد. در  نظرسنجی‌های قبلی این مرکز، جلیلی وضعیت بهتری داشت، اما با اعلام نظرسنجی جدید متا گویا ریزش رای جلیلی جدی است.

دلیل اصلی این ریزش رای را می‌توان کم فروغی او در گفتگو‌های تلویزیونی و مناظره تلویزیونی دانست. ادامه این روند منجر به خروج او از رقابت اصلی انتخابات خواهد شد.

جلیلی پس از ثبت نام روند رو به رشدی داشت، اما پس از جدی‌تر شدن کمپین‌ها نتوانست آرای خود را حفظ کند و طبق این نظرسنجی در روند نزولی قرار گرفته است. طبق نظرسنجی جدید متا فاصله آرای او با قالیباف ۶ درصد و با پزشکیان ۷ درصد است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی میزان مشارکت در انتخابات، ۵۰/۵ درصد پیش بینی شده است.

مرکز تحلیل اجتماعی متا می‌گوید: روند تغییر آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده می کنید.

بر اساس این نظرسنجی، میزان مشارکت در انتخابات، ۵۰/۵ درصد پیش بینی شده است.

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

در همین حال رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما اعلام کرد: طبق نظرسنجی‌های ما نزدیک ۲۰ میلیون نفر مناظرۀ اول را دیده‌اند. کماکان درصد بالایی از افرادی که گفته‌اند رای می‌دهیم هنوز تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی رای بدهند. در اغلب نظرسنجی‌ها ۳ نامزد خیلی به هم نزدیک هستند. تا به امروز می‌شود گفت که اگر شرایط همین باشد به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

این ادعا در حالی است بر اساس نظرسنجی ایسپا که در روزهای قبل منتشر شده ۷۳ درصد مردم اصلا مناظره اول را تماشا نکردند!

در نظرسنجی ایسپا همچنین ۳۵.۹ درصد گفته‌اند اصلا اخبار انتخابات را دنبال نمی‌کنند و ۱۰ د صد هم گفته‌اند بسیار کم اخبار را دنبال می‌کنند.

 

 

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

بر اساس نظرسنجی صداوسیما که نتایج آن در اختیار ستادهای انتخاباتی کاندیداها قرار گرفته، آمار زیر به دست آمده است:به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، آخرین یافته‌های نظرسنجی انتخاباتی ایسپا که در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ اجرا شده، منتشر شد.

براساس یافته‌های این مرکز در روز‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد آزمایش شده، سعید جلیلی با ۲۶.۲ درصد آرای شرکت‌کنندگان قطعی یا شرکت‌کنندگانی که به احتمال زیاد در انتخابات حضور خواهند داشت، صدرنشین رقابت کاندیداهاست. پس از او مسعود پزشکیان با ۱۹.۸ درصد، محمدباقر قالیباف با ۱۹ درصد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۲.۶ درصد، علیرضا زاکانی با ۲ درصد و مصطفی پورمحمدی با ۰.۹ درصد در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

همچنین مطابق نتایج این نظرسنجی ۲۷.۴ درصد از شرکت‌کنندگان هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای نهایی خود نگرفته و ۰.۵ درصد نیز سؤال درباره انتخاب کدام نامزد را بدون پاسخ گذاشتند.

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

ایسپا در نظرسنجی خود خبر داد که تاکنون ۴۲.۵ درصد قطعاً در انتخابات مشارکت می‌کنند، ۷.۷ درصد به احتمال زیاد، ۱۶.۱ درصد مردد، ۶.۵ درصد به احتمال کم و ۲۷.۲ درصد اعلام کرده‌اند که اصلاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

نظر سنجی انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری 1403

 

 

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 142810

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر