یزدانی | امیر محمد یزدانی

امیر محمد یزدانی نقره گرفت

در دیدار فینال وزن 70 کیلوگرم امیر محمد یزدانی مقابل رترفورد آمریکایی شکست خورد و به مدال طلا نقره دست یافت.

امیر محمد یزدانی نقره گرفت

امیرمحمد یزدانی متولد ٨ مهر ١٣٧٩ کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی ایران و باشگاه کشتی استقلال است. امیر محمد یزدانی برادر زهرا یزدانی یک کشتی گیر سنتی الیش داخل سالن بانوان است.  امیر محمد یزدانی پسردایی رضا یزدانی، دیگر کشتی‌گیر ایرانی است و با حسن یزدانی نسبت فامیلی دارد. وی در جویبار متولد و بزرگ شده است و نام روستای او چرات میباشد.

امیر محمد یزدانی

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اشاره کرد. در سال ۲۰۲۲ مسابقات جهانی بلگراد صربستان به رقابت با حریفان ورود پیدا کند. دلیل این کار امتناع از مسابقه‌دادن با حریف اسراییلی بود.

در وزن 70 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 11 بر 1 پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این دیدار به مصاف ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان رفت و از سدش گذشت. و با رمضان رمضان اف مقابله کرد و به فینال رسید.

نتایج امیر محمد یزدانی در کشتی قهرمانی جهان 2023 به شرح زیر رقم خورده؛

یک شانزدهم نهایی؛ امیر محمد یزدانی 11- پاتریک اولنزین 1 

یک هشتم نهایی؛ امیر محمد یزدانی 6 - خانی یف 0 

یک چهارم نهایی؛ امیر محمد یزدانی 10 - آکماتالیف 0

نیمه نهایی؛ امیر محمد یزدانی 12 - رمضان رمضان اف 2 

در دیدار فینال وزن 70 کیلوگرم امیر محمد یزدانی با شکست از حریف خود به مدال نقره دست یافت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106473

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر