تعطیلی مدارس

جمعه طوفانی؛ شنبه بازگشت آلودگی هوا / مدارس 9 دی تعطیل می‌شود؟

کارشناس هواشناسی برای امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و فردا در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی و اعلام کرد: فردا در مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و گاهی همراه با گردوخاک است.

جمعه طوفانی؛ شنبه بازگشت آلودگی هوا  / مدارس 9 دی تعطیل می‌شود؟

 از اوایل هفته آینده روزهای شنبه تا دوشنبه جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و  غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش خواهد یافت.

به گزارش عرشه آنلاین،از جمعه شب تا اواسط هفته آینده با استقرار هوای پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه و به‌ دنبال آن انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از امروز تا روز شنبه (۹ دی) در بیشتر نواحی استان روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

همشهری آنلاین  به نقل از ایسنا نوشت حامد یزدی مهر، از صدور هشدار زرد آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز جمعه هشتم تا ظهر دوشنبه ۱۱ دی ماه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان تهران با روند افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس روبرو خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه از توصیه‌های همیشگی و مکرر مدیریت بحران در مواقع آلودگی هوا کاهش ترددهای غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان، بانوان باردار و بیماران قلبی و تنفسی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی و طولانی مدت در فضاهای باز است است افزود: مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران یزدی مهر با اشاره به اینکه با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اعلام آماده باش نیز صورت گرفته است، گفت: به همه شهروندان و مخصوصاً افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی توصیه می‌شود در مواقع آلودگی هوا حتماً از ماسک استفاده کرده و نوشیدن مایعات به خصوص شیر را فراموش نکنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران، وی در ادامه به یکی از تدابیر در خصوص کاهش آلودگی هوا مبنی بر دور کردن کارخانه‌جات از شهرها اشاره و بیان کرد: ضروری است که استفاده از سوخت‌های پاک در کارخانه‌های صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

آسمان تهران فردا (۷ دی‌) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۸ دی‌) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد به‌تدریج کاهش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این روزها آلودگی هوا و وضعیت ناپایدار جوی دلیل تعطیلی مدارس است. تا این لحظه خبری درباره تعطیلی مدارس در 9دی ماه منتشر نشده است و به نظر می رسد شنبه  همۀ مدارس تهران و کلانشهرها باز و کلاس‌ها حضوری خواهد بود .

با این حال در صورت اعلام رسمی این گزارش به روز خواهد شد.

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۰۸؛ هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران/ باران و وزش باد در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور افزایش آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر دیگر و بارش باران و وزش باد طی امروز در برخی استان‌ها از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

 پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمالی خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و در شهرهای تهران، البرز، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود. روز دوشنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان ابرناکی،‌ بارش باران و وزش باد روی می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد پدیده غالب است.

سه‌شنبه آینده بارش‌های پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان ادامه دارد. امروز در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد و خلیج‌فارس و دریای خزر مواج هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119441

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر