برای برف بازی در تهران کجا بریم؟

عرشه انلاین در این گزارش به شما می گوید در این شرایط برای برف بازی در تهران کجا برید.

برای برف بازی در تهران کجا بریم؟

بلاخره تهران هم سپید پوش شد و آرزوی برف بازی و آدم برفی درست کردن امسال هم به بار نشست و تهران که یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است با پوشیدن این لباس پاک و سپید زیباتر از قبل شد عرشه انلاین در این گزارش به شما می گوید در این شرایط برای برف بازی در تهران کجا برید.

برف بازی، تفریحی زمستانی و مفرح برای پایتخت‌نشینان است. پیست‌های اسکی دیزین، توچال و آبعلی و پارک‌های محدوده شمال شهر از مقاصد برف بازی در تهران هستند.

با فرا رسیدن فصل زمستان و بارش اولین برف‌ها مناطق مرتفع و ییلاقی اطراف تهران در دامنه رشته کوه البرز مرکزی سفید پوش می‌شوند. در پاسخ به این سوال که «تهران کجا بریم برف بازی» باید گفت که پیست‌های اسکی محدوده شمالی شهر تهران و پارک‌های زیبای آن بهترین مقاصد برای برف بازی در پایتخت هستند.

پیست اسکی توچال

توچال یکی از معروف‌ترین پیست‌ های اسکی تهران و نزدیک‌ترین پیست اسکی به پایتخت است. این پیست در محله ولنجک (منطقه یک شهرداری تهران) قرار دارد. برای دسترسی به پیست اسکی توچال خود را به انتهای خیابان ولنجک برسانید، خودرو را در پارکینک مجموعه تفریحی ورزشی توچال پارک کنید و با تله‌کابین (با طول رفت و برگشت ۱۵ کیلومتری) به ارتفاعات پیست بروید.

بام تهران (بلندترین نقطه شهر تهران) یکی از بخش‌های محبوب پیست اسکی توچال است. وجود امکانات تفریحی و رفاهی متنوع همچون تله‌سیژ، پنج پیست اسکی بین‌المللی با کاربری تفریحی، آموزشی و سرعت، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی (به طول دو کیلومتر در فاصله ورودی پارکینگ تا بام تهران)، زمین تنیس حرفه‌ای و هتل، این مجموعه را به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری تهران و حتی ایران تبدیل کرده است.

امکان اجاره لوازم اسکی در پیست اسکی توچال وجود دارد؛ پس اگر به‌دنبال خلق شادترین لحظات در جمع خانواده و دوستان خود هستید، به این مجموعه گردشگری در دل کوهستان بروید.

پیست اسکی دیزین

دهکده گردشگری و منطقه ییلاقی دیزین در محدوده استان البرز قرار دارد و یکی از مقاصد برف بازی و اسکی برای پایتخت‌نشینان است. هوای پاک، مطبوع و خنک تابستان در دیزین، گردشگران را برای تفریحات تابستانی همچون اسکی روی چمن به سوی خود می‌کشاند. گردنه دیزین (در ارتفاع حدود ۳۲۷۰ متری از سطح آب‌های آزاد) به‌عنوان یکی از بلندترین گردنه‌های آسفالته در غرب آسیا شناخته می‌شود و از روزهای پایانی پاییز تا ماه‌های اسفند و فروردین پوشیده از برف است. 

پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی ایران محسوب می‌شود که مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است. این پیست حدود ۷۰ کیلومتر از شهر تهران فاصله دارد. جاده چالوس، آزادراه تهران شمال و مسیر شمشک به دیزین بهترین مسیرهای دسترسی به مجموعه تفریحی و ورزشی دیزین هستند. چهار تله‌کابین، دو تله‌سیژ، ۹ تله‌اسکی بشقابی، یک تله‌اسکی چکشی، پارکینگ، هتل و کافه رستوران از جمله امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی بین‌‌المللی دیزین محسوب می‌شوند. 

پیست اسکی آبعلی

آبعلی شهری ییلاقی در بخش رودهن و شهرستان دماوند تهران است. این شهر در دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز (در ارتفاع حدود ۲۴۳۰ متری از سطح آب‌های آزاد) و در مسیر جاده هراز (جاده ۷۷) قرار دارد.

پیست اسکی آبعلی یکی از مراکز تفریحی اسکی و مقاصد برف بازی پایتخت است و حدود ۷۵ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. همه ساله با آغاز فصل سرما و بارش اولین برف زمستانی گردشگران بسیاری برای بازی‌های هیجان‌انگیز برفی همچون اسکی، تیوب سواری و ساختن آدم‌برفی به پیست اسکی آبعلی می‌روند. 

پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیست‌های اسکی ایران در میان ورزشکاران و گردشگران و اولین پیست اسکی مجهزشده به دستگاه‌های بالابر (در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی) است. چندین پیست حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای استاندارد (پیست آموزشی، پیست شرکت نفت و پیست خصوصی)، رستوان، کافه، آشکده، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات مجموعه تفریحی و ورزشی آبعلی به شمار می‌روند.

بوستان ملت

بوستان ملت در منطقه سه شهرداری تهران و حاشیه غربی خیابان ولیعصر (حدفاصل تقاطع بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی تا تونل نیایش) واقع شده است. این بوستان در محدوده شمال شرق شهر تهران قرار دارد و مناظر بسیار زیبایی در روزهای پاییزی و زمستانی پیدا می‌کند. دسترسی آسان و گستردگی فضای داخلی سبب می‌شوند تا بسیاری از شهروندان با بارش برف به فکر برف بازی خانوادگی و دوستانه در پارک ملت بیفتند. 

در بوستان زببا و وسیع ملت امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و متعددی همچون پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبنمای موزیکال، پوشش گیاهی و فضای سبز چشم‌نواز، مسیر پیاده‌روی، رستوران، کافی‌شاپ، باشگاه مینی گلف، شهربازی، زمین بازی کودکان، باغ‌وحش و سینما گرد هم آمده‌اند.

بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه، واقع در در تجریش، محله جمشیدیه و منطقه یک شهر تهران، حدود ۱۰۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از شمال به کوه کلکچال می‌رسد. این پارک یکی از مقاصد زیبا برای پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و ورزش صبحگاهی است. دریاچه، آبشار، آبنمای سنگی و سردیس فردوسی از جمله بخش‌های دیدنی پارک جمشیدیه تهران محسوب می‌شوند.

پارک سنگی جمشیدیه جزو اولین مناطق پایتخت است که بارش برف در آن اتفاق می‌افتد و سفید‌پوش می‌شود. این پارک با وجود قرارگیری در منطقه‌ای کوهپایه‌ای و کوهستانی دسترسی مناسب و راحتی دارد و در روزهای برفی میزبان شهروندان تهران برای برف‌بازی است. پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و کافه از جمله امکانات رفاهی بوستان جمشیدیه تهران هستند. 

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران (حدفاصل اتوبان‌های زین‌الدین و بابایی) و منطقه شمیران حدود ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد. این پارک جنگلی در ارتفاع بالاتری نسبت به مرکز شهر تهران قرار گرفته است و چشم‌انداز خوبی به پایتخت دارد. دسترسی مناسب، فراهم آمدن امکانات تفریحی و رفاهی مطلوب همچون هتل، سفره‌خانه سنتی، رستوران، بوفه، کافی‌شاپ، مسجد، سرویس بهداشتی، آلاچیق، باربیکیو، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و پارکینگ، این بوستان جنگلی را به یکی از مقاصد گردشگری شهر بدل کرده است. باغ پرندگان تهران نیز در بوستان لویزان قرار دارد.

درختان سرو، چنار، بلوط، اقاقیا و افرا به تعداد زیاد در محدوده بوستان لویزان روییده‌اند و در روزهای بارانی و برفی مناظر زیبایی خلق می‌کنند. این پارک جنگلی مقصدی عالی برای خاطره‌سازی در روزی برفی با خانواده و دوستان است.

بوستان جنگلی لتمان کن

بوستان جنگلی لتمان کن در ارتفاعات منطقه ۲۲ و شمال غرب شهر تهران قرار دارد. این پارک با بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت در شمال بزرگراه شهید خرازی (حد فاصل تقاطع ‌های بلوار کاج و کاشان) واقع شده است و حدود ۱۰۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد. درختان زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج روییده در محدوده پارک و مسیرهای پیاده‌روی زیبای‌های پارک جنگلی لتمان کن را دو چندان کرده‌اند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123329

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر