دنده عقب خودروی عصر پزشکیان ؛ قیمت خودرو امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

در هفته‌ای که مسعود پزشکیان، رسما رئیس جمهور شد؛ ، افزایش قیمت انواع مدل‌های خودرو را نشان می‌دهد

دنده عقب خودروی عصر پزشکیان ؛ قیمت خودرو امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو امروز ‌۱۶ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. در حال حاضر بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفته و در برخی محصولات نیز ریزش قیمت مشاهده می‌شود. این روند قیمتی در بین محصولات داخلی بیشتر بوده و خودرو‌های مونتاژی در تعداد انگشت‌شماری با کاهش مواجه شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، روند کاهش قیمت از روز گذشته در بازار خودرو شکل قابل توجهی به خود گرفته است و امروز هم شاهد تداوم این روند در جریان معاملات بودیم. به گفته فعالان بازار تداوم کاهش نرخ دلار در افت قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی اثرگذار بوده است. در کنار دلار بازارهای موازی هم امروز شکل کاهشی داشتند که این امر نیز بازار خودرو را بی نصیب نگذاشت.

قیمت خودرو که از ابتدای هفته نوسانی بود، امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در تعدادی از محصولات داخلی و مونتاژی به روند کاهشی خود ادامه داد. البته رفتار بازار خودرو متاثر از نرخ ارز بوده و با توجه به همین موضوع، اکثر خودرو‌ها سوار بر موج کاهشی شدند و دیگر محصولات به قیمت روز گذشته پایبند ماندند.

فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می کنند که بالا و پایین شدن قیمت خودرو در بازار موجب شده است تا همچنان شاهد کاهش معاملات باشیم.

 بیشترین کاهش قیمت امروز به «هایما S۷پلاس» رسید و این خودرو افتی ۲۰ میلیون تومانی داشت و «اطلس» هم به شکل نوسانی خود ادامه و امروز رشد ۵ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت خودرو‌ در بازار داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی در تعدادی از محصولات کاهشی گزارش می‌شود.

سورن پلاس (ESP) یکی از انواع مختلف خودروهای داخلی به شمار می‌رود. گرچه این محصول از ابتدای ماه ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شده، اما امروز با کاهش شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به محدوده ۷۳۰ میلیون تومانی برگشت.

پژو پارس از محصولات پرشتاب و پرطرفدار ایران خودرو محسوب می‌شود که با افت سه میلیون تومانی به قیمت ۶۶۵ میلیون تومان رسید. در حال حاضر خودروی مذکور در کارخانه تولید نمی‌شود.  

شاهین اتوماتیک G نیز از ابتدای ماه ۲۶ میلیون گران‌تر شده و به نرخ بالای ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. خودروی مذکور امروز به روند نزولی بازگشت و با ریزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با بهای ۸۰۶ میلیون تومانی معامله شد.

ساینا S یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت یک میلیون تومانی از ابتدای معاملات امروز به قیمت ۴۲۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس 6 دنده توربو»، «پژوi  207اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز 925 میلیون تومان قیمت خورد و افت 3 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم 885 میلیون تومان قیمت خوردو کاهش 6 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم کاهشی 20 میلیونی در بازار داشت و یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 918 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی3 میلیون تومانی داشت. «رانا پلاس» هم در بازار 620 میلیون تومان قیمت خورد و افت 2 میلیونی داشت و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 845 میلیون تومان قیمت خورد.

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 715 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 5 میلیون تومانی را تجربه کرد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار 424 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد و کاهش یک میلیون تومانی داشت و افت قیمت  «کوییک‌R اتومات» هم به 3 میلیون رسید و این خودرو 555 میلیون تومان رسید. «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 415 میلیون تومان قیمت‌ خورد و افتی 3 میلیونی رو تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 424 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد و افت 3 میلیون تومانی داشت. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد «اطلس» خلاف جهت در بازار امروز  540 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 5 میلیونی داشت.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

محصولات مونتاژی صبح امروز تعادل قیمتی خود را از دست دادند و با روند نزولی کار خود را آغار کردند.

X55 پرو در دسته محصولات مونتاژی با افت 10 میلیون تومانی نسبت به روز‌های گذشته به قیمت یک میلیارد و 510 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. خودروی مذکور جمعاً از ابتدای ماه تا لحظه کنونی دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

جک S5 به عنوان یکی از کراس‌اوورهای محبوب بازار مطابق روزهای گذشته با روند ثابت به قیمت یک میلیارد و 630 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته خودروی مذکور طی یک هفته اخیر 25 میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

فیدلیتی پرستیژ (7 نفره) امروز با افت 10 میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و 415 میلیون تومان گزارش می‌شود.

منبع: تجارت نیوز -اقتصاد نیوز 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 149070

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر