دنده عقب خودروی عصر پزشکیان؛ قیمت خودرو امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد+ جدول

قیمت خودرو امروز 18 مرداد 1403 همانند روزهای گذشته روند نزولی را طی می‌کند. البته تعداد انگشت‌شماری از نحصولات هم با شیب صعودی گرفته‌اند.

دنده عقب خودروی عصر پزشکیان؛ قیمت خودرو امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد+ جدول

قیمت خودرو امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ همانند روزهای گذشته روند نزولی را طی می‌کند. البته تعداد انگشت‌شماری از نحصولات هم با شیب صعودی گرفته‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت خودرو امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. طبق داده‌های اعلامی ریزش قیمت خودرو‌ها در بازار داخلی و مونتاژی از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۹ میلیون تومان است. البته تعدادی معدودی از آنها شامل پیکاپ فوتون (اتوماتیک) و X۳۳ کراس (دستی) و کی‌ام‌سی J۷ با شیب صعودی بر خلاف تمامی خودرو‌ها معامله می‌شوند.

همچنین با توجه به نرخ دلار، محصولات داخلی و مونتاژی با روندی که غالباً کاهشی است گزارش می‌شود.

چرا بازار خودرو همچنان با کاهش قیمت روبرو ست؟

اگر از اتفاقات تنش‌زای سیاسی بگذریم، برخی از مصوبات و تصمیمات سیاستگذار یا دولت در حوزه خودرو به حفظ آرامش بازار کمک یا آن را ملتهب کرده است. به عنوان مثال ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده که نمی‌توان تاثیر آن بر بازار را انکار کرد، به افت قیمت‌ها در بازار منجر شد.

بامداد روز پنج‌شنبه همراه با شهادت اسماعیل هنیه در ایران و شکل‌گیری تنش جدیدی میان ایران و اسرائیل، بسیاری از بازارها از جمله خودرو بار دیگر بر مدار رشد قیمت قرار گرفتند.اما از نیمه هفته جاری، قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفت، به‌طوری‌که طبق محاسبات قیمت‌ها در بازار خودرو به طور میانگین ۱۰میلیون تومان کاهش را تجربه کردند. در این زمینه برخی از دست‌اندرکاران بازار خودرو معتقدند که اگر تنش جدیدی شکل نگیرد، روند نزولی قیمت‌ها در هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

بر این اساس از روز شنبه تاکنون قیمت‌ها یک‌درصد افت را به خود می‌بیند. اما همان‌طور که عنوان شد بازار خودرو در هفته‌ای که مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهور، حکم تنفیذ خود را دریافت کرد و مراسم تحلیف وی نیز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، روز‌های نسبتا آرامی را می‌گذراند.

آرامش بازار، اما با انتظارات شهروندان از تحقق وعده‌های مسعود پزشکیان مبنی بر گشایش‌های اقتصادی ناشی می‌شد. بدین‌ترتیب پس از پایان انتخابات و پیروزی پزشکیان بازار خودرو پس از مدت‌ها روی خوش خود را به مشتریان نشان داد. این در شرایطی است که این آرامش چندان ثبات نداشت و با اتفاقی که در شب پس‌از مراسم تحلیف رخ داد و همچنین پیش‌بینی برخورد میان ایران و اسرائیل، بازار خودرو بار دیگر ملتهب شد.

به طور حتم نابسامانی در بازار‌ها پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل فراموش‌شدنی نیست؛ شهروندان به‌خوبی به یاد دارند که در فروردین‌ماه، بازار خودرو روند بی‌سابقه‌ای را در افزایش قیمت‌ها به خود دید، اما این بار وضعیت متفاوت به نظر می‌رسد.دولت سیزدهم در روز‌های آخر فعالیت خود، آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها را ابلاغ و اعلام کرد ورود این خودرو‌ها برای همه ایرانیان آزاد است. با توجه به تصور عمومی مبنی بر اینکه با آمدن خودرو‌های کارکرده خارجی، قیمت‌ها در بازار می‌شکند، صرف اعلام خبر آزادسازی واردات این خودرو‌ها بازار با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو بود.

در هر صورت باید امیدوار بود در صورت عدم شکل‌گیری تنش جدید میان ایران و اسرائیل، قیمت‌ها به روند کاهشی خود ادامه دهند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی در اکثر محصولات  عقب‌نشینی کرد.

قیمت خودرو

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو بدون تغییر به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۷۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان ارزان شد و یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۱۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ اما با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۷۶۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در طول ۲۴ ساعت گذشته دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و ۹۸۵ میلیون تومان تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم ۹۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۱۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ هم در بازار ۵۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۷۶۵ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو پارس TU5 از سدان‌های پرطرفدار و با شتاب شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود. خودروی مذکور امروز با روند یکسان به کار خود ادامه داده و به روند کاهشی خود در آخر هفته خاتمه داد. این خودرو با روند ثابت به نرخ 863 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

کوییک GXR-L و انواع مدل این خودرو از ابتدای معاملات امروز با روند نزولی کار خود را شروع کردند و با افت سه میلیون تومانی به نرخ 425 میلیون تومان رسیده است.

پژو 207 دنده‌ای هیدرولیک از دسته محصولات محبوب داخلی ایران خودرو به شمار می‌رود که با ریزش پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت 700 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

اطلس از دسته محصولات جدید شرکت سایپا با کاهش چهار میلیون و 500 هزار تومان در بازار به قیمت 524 میلیون تومان گزارش می‌شود.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار خودرو‌های مونتاژی مانند محصولات داخلی با تغییر همراه بوده اما شدت و میزان آن کمتر است.

قیمت خودرو

هایما 8 اس ( 8S ) با افت 10 میلیون تومانی به قیمت یک میلیاردو 835 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

آریزو 5 اسپورت از محصولات لوکس مدیران خودرو محسوب می‌شود که با شیب منفی 25 میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و 335 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

دیگنیتی پرستیژ از محصولات نوسانی از ابتدای معاملات امروز با افت 25 میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و 170 میلیون تومان گزارش می‌شود.

لاماری هیبرید به روند ثابت خاتمه داده و امروز با افت 20 میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و 390 میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع: تجارت نیوز -اخبرانلاین

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 149322

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر