قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

بازگشت قیمت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟قیمت طلا و سکه بالاخره ریخت .قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری عرشه آنلاین قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش نزدیک به ۱۰ دلاری اونس جهانی طلا همراه شد و در روند صعودی قرار گرفت. تلرانس قیمت در بازار طلا ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی بود و سکه امامی با بیشترین رشد قیمت در مرز کانال ۴۶ میلیون تومانی سرگردان شد

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات روز پنجشنبه با روند صعودی بازگشایی شد. افزایش نزدیک به ۱۰ دلاری اونس جهانی طلا روند صعودی بازار طلای داخلی را در تمام قطعات و وزن‌ها رقم زد.

روز پنجشنبه قیمت دلار میان دو کریدور پنجم و ششم سرگردان بود و همین موضوع باعث شد تاثیرپذیری بازار طلا در داخل از روند صعودی اونس جهانی طلا کمتر شود.

امروز سکه امامی مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که سکه امامی که روز قبل تا ۴۵,۸۰۰,۰۰۰ (چهل و پنج میلیون و هشتصد هزار) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ مصادف با ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ - با کاهش ۸۸۴.۹۴ درصدی به ۴,۶۵۰,۰۰۰ (چهار میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان رسید.

  • سکه امامی، امروز به ۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۸۸۴.۹۴ درصدی داشته است.
  • نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۲۴,۹۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
  • ربع سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۰۰۰۰۰ تومان افزایش، ۱۶,۹۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
  • هر سکه گرمی، امروز به ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.
  • هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۲۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۹۱۳,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
  • هر مثقال طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۰۰۰ تومان کاهش، ۱۶,۸۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
  • هر اونس طلا، امروز به ۲,۶۶۹ رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۷ درصدی داشته است.
جدول قیمت سکه
عنوان قیمت بروزرسانی
سکه امامی ۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳
نیم سکه ۲۴,۹۵۰,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳
ربع سکه ۱۶,۹۵۰,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳
سکه گرمی ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳

 

جدول قیمت طلا
عنوان قیمت بروزرسانی
گرم طلا ۱۸ عیار ۳,۹۱۳,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳
مثقال طلا ۱۸ عیار ۱۶,۸۵۰,۰۰۰ تومان ۱۲:۵۳
اونس طلا ۲,۶۶۹ دلار ۱۲:۵۳

 بازار طلا و سکه در حالی به سراغ معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رود که طی دو روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار به کانال 60 هزار تومان بود؛ روندی که در پی آن قیمت‌ طلا و سکه -که در روزهای گذشته رکورد زده بودند و سقف‌های تاریخی خود را شکستند-، تضعیف شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران بازارهای مالی، عقب نشینی قیمت‌ها ناشی از سه عامل اصلی و مهم است که عبارتند از «اشباع خرید و نیاز به اصلاح»، «اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت» و «مداخله بازارساز». به عقیده این گروه بازار در طی هفته اخیر در سطوح بالای قیمتی و حالت اشباع خرید قرار داشت و برای تخلیه فشار خرید، نیازمند به بازگشت و اصلاح قیمت بود. 

سیگنال‌های مثبتی که در پی سفر مسعود پزشکیان به نیویورک درباره مذاکرات و موضوعات مربوط به تصویب لوایح FATF به بازار رسید هم منجر به ایجاد جو روانی مثبت در بین معامله گران شد. این در حالیست که تحلیلگران معتقدند طی روزهای اخیر نقش بازارساز در معاملات قابل مشاهده است و زمینه ساز شکاف قیمتی میان دلار برآورد شده از درهم و دلار تهران شده است و در پی آن قیمت دلار تهران پایین‌تر از نرخ دلار هرات قرار گرفته است.

با این حال، قیمت اونس طلا -که در هفته اخیر سکان دار اصلی نوسانات بازار طلا و سکه بود-، روز گذشته به نزدیکی محدوده مقاومتی 2660 تا 2680 دلار رسید؛ موضوع مهمی که احتمال اصلاح 50 تا 100 دلاری این فلز گران‌بها را تقویت کرده است. اونس طلا در لحظه تدوین این گزارش 2662 دلار نرخ گذاری شد.

نوسانات دلار و اونس طلا در روز گذشته بر قیمت طلای آبشده هم اثرگذار بود و این فلز گرانبها معاملات را با قیمت ابتدایی 16 میلیون و 810 هزار تومان آغاز کرد و در اوایل روز چهارشنبه تا 16 میلیون و 945 هزار تومان هم افزایش یافت. اما مجدداً مسیر نزولی به خود گرفت و در 16 میلیون و 854 هزار تومان متوقف شد. طلای 18 عیار هم به قیمت 3 میلیون و 886 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم به مانند طلای آبشده مسیر نزولی را در پیش گرفت و در حالیکه معاملات روز چهارشنبه را با نرخ 46 میلیون و 600 هزار تومان آغاز کرد، در نیمه دوم معاملات، با از دست دادن کانال 46 میلیون تومان، 45 میلیون و 800 هزار تومان قیمت خورد. همچنین، قیمت نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب با کاهش به 24 میلیون و 900 هزار تومان و 16 میلیون و 750 هزار تومان سقوط کرد. سکه گرمی هم 7 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه همچنان در 18 درصد باقی مانده است که نشانگر بالاتر بودن 8 میلیون و 400 هزار تومانی قیمت سکه نقدی از ارزش ذاتی آن است.

معامله‌گران معتقدند قیمت‌ها در وضعیت رکود و بلوکه در پایان هفته‌ همواره مسیر صعودی را دنبال می‌کنند. و این افزایش می‌تواند ناشی از «انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران»، «تقاضای بیشتر» یا «اخبار مثبت اقتصادی» باشد که به بازار نفوذ می‌کند. اما هنگامی که بازار از وضعیت رکود خارج شده و به نوعی اجاره می‌شود، قیمت‌ها به شدت کاهش می‌یابد و این وضعیت ممکن است ناشی از «فروش‌های ناگهانی» و «فشار عرضه» باشد که منجر به افت قیمت‌ها می‌شود. به عبارتی، این الگو به نوعی نشان‌دهنده رفتار روانی سرمایه‌گذاران و واکنش آن‌ها به شرایط بازار است.

گروهی دیگر از فعالان بازار به تحرکات جدید در بازار طلا و سکه اشاره دارند که شامل «فروش قسطی اقلام طلا و سکه» می‌شود. به عقیده این گروه با توجه به نبود نقدینگی کافی، برخی معامله‌گران به خرید سهمی از سکه و طلا اقدام می‌کنند. این روند می‌تواند به رقابتی جدید برای صندوق‌های طلای بورسی تبدیل شود و به لحاظ مالی به بازار آزاد انسجام بیشتری بدهد.

با این حال معامله‌گران فنی معتقدند با توجه به شکل‌گیری الگوهای قیمتی، احتمال اصلاح قیمت طلای آبشده از سطوح فعلی وجود دارد و در صورت وقوع اصلاح، حمایت نخست طلای آبشده در سطح 16 میلیون و 450 هزار تومان و کف بازار در 16 میلیون و 300 هزار تومان قرار دارد. به عقیده این گروه عبور قیمت طلا از مرز 17 میلیون تومان در جریان معاملات امروز می‌تواند به معنای تغییر روند بازار باشد؛ روندی که نیازمند عبور این فلز گرانبها از مرز مقاومتی 16 میلیون و 915 هزار تومان است.

این گروه همچنین معتقدند سطح 45 میلیون و 400 هزار تومان به عنوان هدف مقاومتی برای سکه در نظر گرفته شده است و اگر قیمت این سطح را بشکند، امکان ادامه رشد و حتی رسیدن به سطوح بالاتر وجود خواهد داشت. در این میان، سطح 45 میلیون و 200 هزار تومان مرز حمایتی سکه محسوب می‌شود که می‌تواند نقش کلیدی در حفظ قیمت ایفا کند. اگر سکه زیر این سطح معامله شود، احتمالاً بازار با فشار فروش و حرکت قیمت‌ها به سمت سطوح پایین‌تر مواجه خواهد شد.

منبع - اقتصاد نیوز  - تجارت نیوز 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154575

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر