قیمت دلار فریز می‌شود؟

بازار دلار در آستانه هجوم خریداران/ پیش بینی قیمت دلار

باتجربه‌های بازار هم به بازارساز توصیه می‌کنند افت بیشتر دلار خریدار را به بازار می‌آورد. آن‌ها معتقدند تزریق بیشتر، قیمت را برای خریدار مناسب می‌کند.

بازار دلار در آستانه هجوم خریداران/  پیش بینی قیمت دلار

با این کاهش قیمت دلار از یک ماه گذشته برخی از تحلیلگران معتقدند سیکل کاهش دلار تمام شده و بازار هم جان افزایش ندارد پس امکان فریز قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد. این فریز قیمت دلار در صورتی می‌تواند رخ دهد که تزریق بازارساز تمام شده باشد.

دقیقا یک ماه گذشته قیمت دلار سقف جدیدی به ثبت رساند. قیمت دلار که از ابتدای سال برمدار افزایش بود در روز ۲۴ و ۲۵ فروردین سقف تاریخی جدیدی زد و از آن تاریخ تا امروز بیش از ۱۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت قیمت دلار و سکه با کاهش کانالی مواجه شدند و قیمت دلار هرات وارد ۵۸ هزار تومان شد و قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون افتاد.

با این کاهش قیمت دلار از یک ماه گذشته برخی از تحلیلگران معتقدند سیکل کاهش دلار تمام شده و بازار هم جان افزایش ندارد پس امکان فریز قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد. از منظر آن‌ها سطوح پایینتر برای بازار ارز جذابیت خرید ایجاد می‌کند. محدوده فریز دلار می‌تواند هزار تومان بالا و پایین نرخ فعلی دلار باشد.

این فریز قیمت دلار در صورتی می‌تواند رخ دهد که تزریق بازارساز تمام شده باشد. به عقیده معامله‌گران بازارساز طی این روزها تزریق داشته و چرا که حباب دلاری درهم صفر و حتی برخی روزها منفی می‌شود.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی بازار می‌تواند در کف ۵۹ هزار تومان یک استراحت و اصلاح کاهش داشته باشد. باتجربه‌های بازار هم به بازارساز توصیه می‌کنند افت بیشتر دلار خریدار را به بازار می‌آورد. آن‌ها معتقدند تزریق بیشتر، قیمت را برای خریدار مناسب می‌کند.

در شرایط کنونی مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان برای درهم مهم است و درصورتی‌که زیر این مرز برود احتمال تداوم نوسان کاهشی دلار محتمل است. بااین‌حال اگر درهم مرز یاد شده را حفظ کند قدرت جناح کاهشی تا حدودی تعدیل خواهد شد.

قیمت دلار هرات روز دوشنبه را در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد و با روند کاهش درهم این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات در روز دوشنبه نسبت به نرخ ابتدایی کاهش ۳۰۰ تومانی داشت و در ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان آغاز کرد و با کاهش ۱۳۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۵۹ هزار و ۲۷۰ تومان محاسبه می‌شود  که زیر قیمت دلار در تهران است.

قیمت تتر نیز در روز دوشنبه با کاهش نزدیک به هزار تومان کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد و به سطح حمایتی ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

به عقیده تحلیلگران فنی حمایت اول قیمت دلار هرات ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان است که اگر از دست برود قیمت دلار می‌تواند به سمت کف کانال حرکت کند. مقاومت اولیه دلار هرات هم ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بالای آن تثبیت دهد روند نزول در بازار کم رنگ خواهد شد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137460

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر