قیمت دلار از 50 هزار تومان گذشت | پیام آتش بس واگنر در تهران

قیمت دلار همچنان در مسیر صعودی است .قیمت دلار امروز 4 تیر 1402هم در ادامه روند افزایشی روز گذشته، حرکت کرد و خود را به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رساند

قیمت دلار از 50 هزار تومان گذشت | پیام آتش بس واگنر در تهران

قیمت دلار همچنان در مسیر صعودی است .قیمت دلار  امروز ۴ تیر ۱۴۰۲هم در ادامه روند افزایشی روز گذشته، حرکت کرد و خود را به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رساند. قیمت دلار از ابتدای هفته با سیگنال‌های منفی سیاسی شارژ شده است.قیمت دلار تا این لحظه  به ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است.

کارشناسان عنوان می‌کنند در صورتی که سیگنال مثبت جدیدی به بازار مخابره نشود، دست سیاست‌گذار برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی بسته می‌شود. چرا که این روزها خبرهای سیاسی منفی در حال احاطه بازار است و سیگنال‌های قوی‌تری نسبت به سیاست‌های بازارساز به دلار مخابره می‌کند.

مطالعه بیشتر:

بر همین اساس ممکن است دلار خود را به قیمتی که کارشناسان آن را قیمت واقعی این ارز می‌دانند نزدیک کند و فعلا در مسیر افزایشی پیش رود.

دیشب خبر آتش بس گروه واگنرها با ارتش روسیه منتشر شد و از سرعت صعودی اسکناس آمریکایی در بازار شبانه کاسته شد .قیمت دلار دیش به سمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برگشت.با این حال باز هم نسبت به عصر شنبه بالاتر بود.

در سومین روز هفته اتفاقات داخلی روسیه موجب شد که قیمت دلار در تهران بعد از مدت ها جهش معناداری را ثبت کند.روند صعودی دلار در معاملات پشت خطی دیشب هم ادامه پیدا کرد و دلار تا پله سوم کانال ۵۱ هزار تومان پیشروی کرد. 

اما در نهایت خبر آتش بس گروه واگنرها با ارتش روسیه منتشر شد و از سرعت صعودی اسکناس آمریکایی در بازار شبانه کاسته شد و به سمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برگشت.با این حال باز هم نسبت به عصر شنبه بالاتر بود. 

بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

قیمت دلار همزمان با شروع به کار بازارها در هفته جدید، روند صعودی خود را آغاز کرده است. برخی این روند صعودی را ناشی از تحولات دو روز گذشته روسیه می‌دانند با این حال اما شاید این گزاره چندان هم دقیقی نباشد چرا که علاوه بر موضوع روسیه، دوو سیگنال سیاسی منفی هم بازار ارز ایران را احاطه کرده است.

روز پنجشنبه اخباری مربوط به احتمال تحریم‌های دائمی ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود. همین خبر، قیمت دلار را در معاملات پشت خطی جمعه‌شب بالا برد.

در همین حال روز گذشته هم گروه اقدام مالی (FATF) ایران را مجددا در لیست سیاه قرار داد. این گروه اعلام کرد با توجه به اینکه ایران کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را تصویب و اجرا نکرده است، گروه ویژه اقدام علیه پولشویی تعلیق اقدامات علیه تهران را لغو کرده و ایران را مجددا در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.

 

این دو خبر فعلا توانسته‌ است خبرهای مثبتی را که از سمت بازارساز منتشر می‌شود، خنثی کند. به این ترتیب قیمت دلار امروز در کانال ۵۰ هزار تومانی پیشروی کرد و به نیمه کانال نزدیک شد.

امروز قیمت یورو در بازار آزاد به ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و درهم امارات نیز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است. گفتنی است در حال حاضر قیمت دلار درهم نیز ۵۰ هزار و ۶۴۶ تومان است

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز

  قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 41 هزار و 288 تومان قرار گرفته است. قیمت سکه امامی نیز در سایت کانون صرافان به کانال 29 میلیون تومانی نزدیک‌تر شده و با افزایش 200 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در رقم میانگین 28 میلیون و 750 هزار تومان برای آن درج شده است.

 

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ثبات نسبی خود را حفظ کرده است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز بازهم وارد کانال 45 هزار تومان شده و رقم 45 هزار و 78 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل افزایش تقریبا 120 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 242 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 534 تومان، 40 هزار و 980 تومان و 10 هزار و 220 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلا 18 عیار امروز 4 تیر 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 309 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز امروز با کاهش همراه شده است.

قیمت دلار امروز یک‌شنبه 4 تیر ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 12:30) بطور میانگین 41 هزار و 288 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته کاهش نامحسوسی داشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز با یک نوسان کم نسبت به روز قبل، رقم میانگین 45 هزار و 78 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین  معادل 13 هزار و 300 تومان اعلام شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 9 هزار تومانی در کانال 50 هزار تومان قرار دارد.

پیش بینی قیمت دلار امروز 

تکنیکال‌کاران معتقدند اگر قیمت دلار در مرز 50 هزار و 700 تومان مورد حمایت قرار گیرد احتمال افزایش تا کانال 52 هزار تومان محتمل است. 

بعد از آتش بس واگنرها ، اخبارسیاسی ایران و آمریکا در عمان بار دیگر داغ شد.برخی از معامله گران دیشب با یادآوری اخبار و سیگنال های سیاسی مثبت چند وقت اخیر می گفتندبالاخره آزادی زندانیان و آزادسازی  پول های بلوکه شده ایران اتفاق خواهد افتاد و دلار دوباره نزولی می شود. 

کف قیمت دلار از نظر این دسته 46 هزار و 700 تومان است. اولین حمایت مهم بازار دلار 50 هزار و 300 تومان و مرز روانی 50 هزار است و حمایت مهم بعدی که قیمت می‌تواند به آن واکنش داشته باشد نرخ 49 هزار و 800 تومان خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94020

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر