وعده جدید وزیر جهاد به کشاورزان و گندمکاران

وزیر جهاد کشاورزی درباره کشت قراردادی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی توضیحاتی ارائه کرد.

وعده جدید وزیر جهاد به کشاورزان و گندمکاران

وزیر جهاد کشاورزی از ۲ برابر شدن کشت قراردادی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی کشت قراردادی را ابزاری برای حمایت و پشتیبانی از کشاورز دانست و گفت: در سال زارعی آینده سعی داریم کشت قراردادی را ۲ برابر کنیم.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نشست نمایندگان، مدیران و فعالان اقتصادی گلستان، اظهار کرد: تعدادی محصولات اساسی کشاورزی گلستان دارای رتبه است همچنین با توجه به خاک حاصل خیز و هوای مناسب، ظرفیت بالقوه ای در گلستان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت تحقیقات و پژوهش تاکید کرد و گفت: مزرعه محوری در دستور این وزارتخانه قراردارد و بنا داریم از ظرفیت دانشگاه و نخبگان به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: علی رغم انجام فعالیت‌های گسترده در استان باز هم کارهای زیادی روی زمین مانده به خصوص در بخش منابع پایه مانند آب و خاک اقدامات زیادی باید انجام شود.

نیکبخت اضافه کرد: کشاورزان بهره‌بردار آب هستند و وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت مردم وظیفه افزایش بهره‌وری و راندمان تولید را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی وعده داد: با توجه به ظرفیت و استعداد استان گلستان، وزارت جهاد کشاورزی تخصیص اعتبار این منطقه را به صورت ویژه خواهد دید.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که زمینه سرمایه گذاری دارد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که اتفاقاً متقاضی هم در این بخش زیاد است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اعتبار در بخش تأمین سرمایه و منابع محدود است، افزود: با این حال تلاش می‌کنیم منابع تسهیلاتی و اعتباری را به سمت کمک به توسعه استان ببریم.

نیکبخت کشت قراردادی را ابزاری برای حمایت و پشتیبانی از کشاورز دانست و گفت: در سال زارعی آینده سعی داریم کشت قراردادی را دوبرابری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از آنجایی که تأمین سرمایه برای کشاورز دشوار است، کشت قراردادی برای حمایت از زارعان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

او در توضیح برنج انبار شده کشاورزان از سال گذشته، گفت: همواره سعی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل و تولید کننده است بر این اساس دو نیم همت را دولت به خرید برنج اختصاص داد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با آغاز خرید برنج از کشاورزان شمال کشور بخش قابل توجهی از برنج موجود در انبارها به فروش خواهد رفت.

وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه تاکید کرد: هر تاجر و بازرگانی که بنا به واردات برنج دارد باید بخشی از برنج شمال را خریداری کند؛ با این روش قسمتی از مشکل برنج کاران مرتفع می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97163

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر