خوابیدن در این ساعات ممنوع شد

مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوابیدن در آخر هفته‌ها ممکن است خطر بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. قبل از اینکه زنگ ساعت خود را خاموش کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

خوابیدن در این ساعات ممنوع شد

مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوابیدن در آخر هفته‌ها ممکن است خطر بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. قبل از اینکه زنگ ساعت خود را خاموش کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

به گزارش عرشه آنلاین؛ اگر دوست دارید زنگ ساعت خود را در تعطیلات آخر هفته خاموش کنید و از خوابیدن لذت ببرید، خبر خوب: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کم‌خوابی به اندازه کافی در طول هفته ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

با توجه به اینکه متخصصان خواب سال‌ها بر اهمیت داشتن یک برنامه خواب ثابت – یعنی بیدار شدن و رفتن به رختخواب هر روز در یک زمان مشخص، هر روز، حتی آخر هفته‌ها، تأکید کرده‌اند، شگفت‌آور است.

برای این مطالعه، محققان از داده‌های تقریباً ۹۱۰۰۰ شرکت‌کننده در پروژه Biobank بریتانیا استفاده کردند و رابطه بین خواب جبران‌شده آخر هفته، خواب مستعار و بیماری قلبی را بررسی کردند. آنها دریافتند که خواب جبرانی کافی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است، به خصوص برای افرادی که به طور منظم در روزهای هفته خواب کافی ندارند. کسانی که بیشترین خواب جبرانی را داشتند – حداقل یک ساعت و ۱۵ دقیقه یا بیشتر چشم بسته – در مقایسه با کسانی که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابیدند، خطر ابتلا به بیماری قلبی کاهش یافت.

نویسندگان مطالعه، محرومیت از خواب را کمتر از هفت ساعت خواب در شب تعریف کردند، که با توصیه آکادمی پزشکی خواب آمریکا که بزرگسالان برای جلوگیری از خطرات سلامتی مرتبط با کمبود خواب، هفت ساعت یا بیشتر در شب بخوابند، مطابقت دارد. با این حال، بسیاری از مردم کوتاهی می‌کنند: بیش از یک سوم بزرگسالان کمتر از هفت ساعت می‌خوابند.

پس چه ارتباطی بین خواب و سلامت قلب وجود دارد؟ و آیا واقعاً می‌توانید آخر هفته‌ها را به صورت جمعی بازی کنید؟ این چیزی است که کارشناسان خواب می گویند.

خواب چگونه بر سلامت قلب تاثیر می گذارد؟

دکتر نیتون ورما، متخصص طب خواب و سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا، می گوید که خواب یکی از سه رکن سبک زندگی سالم است: تغذیه خوب، ورزش منظم و خواب کافی. او به Yahoo Life می‌گوید: «خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب به‌طور میانگین خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد، که منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود». ما نمی دانیم که این خط بین خواب ناکافی و حوادث قلبی چقدر منحنی است، اما مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد کمتر از هفت ساعت سالم نیست.

مدل خوابیدن

دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب، متخصص خواب و میزبان Sleep Unplugged پادکست، به یاهو لایف می‌گوید که وقتی خواب از نظر کمیت ناکافی باشد (کمبود خواب)، کیفیت پایین (مثلاً فردی مبتلا به آپنه خواب) یا صرفاً ناسازگار باشد (مانند کارگران شیفت) «به سلامت قلب و عروق ضربه بزرگی وارد می‌شود».

آیا خوابیدن در آن سالم است یا ناسالم؟

وینتر می‌گوید: «مطالعات جمعیتی برای سال‌ها نشان داده‌اند که بدهی‌های نسبتاً کوتاه‌مدت خواب را می‌توان با خواب آخر هفته یا در یک بازه زمانی در عرض چند روز پس از بهترین خواب «بازپرداخت» کرد. او به یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ اشاره می کند – “مدت زمان خواب و مرگ و میر – آیا خواب آخر هفته مهم است؟” – این نشان می دهد که “افرادی که بدهی خواب اخیر خود را از طریق خواب آخر هفته پرداخت کرده اند، به نظر می رسد که به اندازه افرادی که ثابت می خوابند زندگی می کنند.”

با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که خواب بیش از حد طولانی از زمان بیداری منظم شما با خطرات بالقوه دیگری برای سلامتی همراه است. به عنوان مثال، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که مدت زمان خواب آنها به طور متوسط ​​بیش از ۶۰ دقیقه متفاوت است، بالاترین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را داشتند.

در عوض، وینترز پیشنهاد می‌کند به خواب آخر هفته مانند کارت اعتباری فکر کنید. او می‌گوید: «احتمالاً خوب است که یک بدهی کوچک را تا زمانی که آن را به سرعت پرداخت کنید … قبل از جمع شدن کارمزدها، جریمه‌ها و بهره‌ها خوب است». من مطمئن نیستم که استفاده از کارت سودمندتر از پرداخت همیشه با پول نقدی باشد که در حال حاضر دارید، اما زمانی که این انتخاب در دسترس نباشد، می تواند جایگزین مطمئنی باشد. به عبارت دیگر، اگر حق انتخاب دارید، به طور مداوم به میزان مناسب بخوابید. اگر این امکان پذیر نیست، او می گوید: “هر وقت می توانید آن را دریافت کنید.”

پس خوبه که بخوابی؟

کارشناسان می گویند این واقعاً به مسائل و نیازهای خواب شما بستگی دارد. ناتالی سولومون، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد می‌گوید: «به سختی می‌توان برخی از رفتارهای خواب را به عنوان «خوب» یا «بد» توصیف کرد، زیرا تنوع فردی قوی وجود دارد. افرادی هستند که به خواب بیشتری نیاز دارند و افرادی هستند که به خواب کمتری نیاز دارند. افرادی هستند که لرهای صبح هستند و افرادی که جغد شب هستند. به عنوان مثال، اگر فردی با بی خوابی دست و پنجه نرم می کند، یا برای تقویت ساعت شبانه روزی خود تلاش می کند، حفظ زمان افزایش مداوم بسیار مفید است. از سوی دیگر، اگر کسی با فرصت خواب ناکافی و خواب‌آلودگی در طول روز، بدون وجود علائم بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کند، خوابیدن جزئی در آخر هفته‌ها می‌تواند مفید باشد.

سولومون می‌افزاید: «خوانندگان باید مراقب باشند که یافته‌ها را به‌عنوان «خوابیدن خوب است» تفسیر نکنند، بلکه باید در مورد نیازها و اهداف خواب فردی خود فکر کنند.»

کم خوابی

وینتر می گوید هدف واقعی باید به طور مداوم خواب با کیفیت کافی و تلاش برای حفظ ساعت بیداری معمولی هر روز باشد. او توضیح می‌دهد: ثابت نگه داشتن زمان بیداری برای بدن و ریتم شبانه‌روزی شما مفید است. او می‌گوید، اما وقتی این کار با شکست مواجه شد، «آخر هفته‌ها یا سایر دوره‌های خواب» – مانند چرت زدن – «می‌توانند مفید باشند». با این حال، وینتر هشداری را اضافه می‌کند: «به افرادی که برای به خواب رفتن مشکل دارند هشدار می‌دهم که این استراتژی «بخواب وقتی می‌توانم» را اتخاذ کنند، زیرا این سیاست اغلب می‌تواند بی‌خوابی را بدتر کند.

ورما این مطالعه را به عنوان یک حرکت خوشایند برای اولویت دادن به خواب سالم در طول هفته می بیند. “این یک یادآوری خوب است که خواب مهم است و نیاز به جبران تعطیلات آخر هفته به طور منظم یک سیگنال عالی است – آیا می‌توانیم کاری در مورد عصرهای هفته انجام دهیم و این نیاز را به همان اندازه قوی نکنیم؟”

ورما می افزاید که در بین تمام زمینه های پزشکی، خواب بیشترین ارتباط را با بهره وری دارد. او می‌گوید: «ما دیده‌ایم که وقتی افراد بهتر می‌خوابند، در روز بازدهی بیشتری دارند و می‌توانند سریع‌تر عمل کنند، بنابراین چند ساعت بیشتر در روز دارند. “خواب به عنوان یک سرمایه گذاری بهتر است به جای هزینه.”

منبع: اندیشه معاصر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 151852

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر