جداسازی زنان از مردان در اورژانس | افتتاح اولین پایگاه اورژانس ویژه بانوان در آذربایجان غربی

«اولین پایگاه اورژانس ویژه بانوان» در استان آذربایجان غربی، افتتاح شد

جداسازی زنان از مردان در اورژانس  | افتتاح اولین پایگاه اورژانس ویژه بانوان در آذربایجان غربی

«اولین پایگاه اورژانس ویژه بانوان» در استان آذربایجان غربی، افتتاح شد

 

به گفته فرزین رضازاده، رئیس اورژانس آذربایجان غربی، مراسم افتتاح «اولین پایگاه اورژانس ویژه بانوان» روز سه‌شنبه ۶ تیر برگزار شده و این ایستگاه با آمبولانس‌های ویژه زنان فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی درباره دلیل آغاز جداسازی زنان و مردان در آمبولانس‌های اورژانس گفت: «با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مددجویان اورژانس ۱۱۵ را بیماران زن تشکیل می‌دهند، نیاز به حضور تکنیسین‌های زن بر بالین این بیماران در کشور مطرح بود. به همین علت، در تلاش بودیم تا با تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی پایگاه‌های ویژه بانوان ارائه خدمات اورژانسی به این قشر از جامعه را تسهیل کنیم.»

رضازاده  افزود که «چون گذرگاه مرزی تمرچین به عنوان مسیر عبوری زائران اربعین در آذربایجان غربی قرار دارد، اولین پایگاه اورژانس بانوان برای خدمات دهی به زائران زن اربعین در پیرانشهر» راه‌اندازی شده است.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی افزود که «دومین پایگاه اورژانس ویژه بانوان نیز ظرف یک ماه آینده در شهر ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی» راه اندازی خواهد شد.

رضازاده گفت که «ایستگاه اورژانس ویژه بانوان» در حال حاضر «به صورت ۱۲ ساعته و با شیفت‌های صبح و عصر» فعالیت می‌کند و تکنیسین‌های امدادی آن نیز «تکنیسین‌های زن» هستند و فقط «یک تکنیسین مرد به عنوان راننده» در این آمبولانس‌ها حضور دارد.

او تاکید کرد که «ایستگاه و آمبولانس‌های اورژانس ویژه بانوان» خدمات امدادی را «فقط به زنان» ارائه می‌‌دهد، اما در پاسخ به درخواست‌های مربوط به «تصادفات رانندگی» خدماتی ارائه نخواهد کرد.

فرزین رضازاده گفت که از این پس متناسب با «فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی» بر تعداد ایستگاه‌ها و آمبولانس‌های «ویژه بانوان» افزوده خواهد شد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، در سال ۱۴۰۰ و در پی واکنش‌های اعتراضی گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی به «راه‌اندازی آمبولانس‌های ویژه زنان»، مدعی شد که «طرح راه‌اندازی آمبولانس ویژه زنان ارتباطی به جداسازی زنان و مردان در آمبولانس‌ها ندارد» و راه‌اندازی «آمبولانس‌های ویژه بانوان، صرفا به‌منظور ارائه خدمات بهتر به بانوان» است.

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94671

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر