درخواست مقام ارشد اسرائیل برای حمله اتمی به ایران

وزیر دفاع اسبق اسرائیل خواستار حمله اتمی به ایران شد.

درخواست مقام ارشد  اسرائیل برای حمله اتمی به ایران

وزیر دفاع اسبق اسرائیل خواستار حمله اتمی به ایران شد. به نقل از الجزیره ، افیگیدور لیبرمن عضو فعلی پارلمان (کنیست) و وزیر دفاع اسبق اسرائیل خواستار استفاده از سلاح اتمی در برابر ایران شد. اسرائیل یکی از دارندگان غیرقانونی و پنهانی سلاح هسته ای در جهان است. مقامات اسرائیلی معمولا هیچ گاه درباره داشتن بمب اتمی سخنی به زبان نمی آورند. رهبر حزب راستگرای "اسرائیل خانه ماست" در شبکه ۱۲ اسرائیل گفت اسرائیل باید به سیاست چشم بستن بر امکانات غیرعادی / نامتعارف خود پایان دهد. در این هنگام مجری برنامه از او خواست دوباره حرفش را تکرار کند که گفت:" برای سلاح عادی / متعارف وقت نداریم".

وی دو روز قبل هم گفته بود گزینه ای جز رویارویی مستقیم با ایران در مقابل اسرائیل وجود ندارد.

او مدعی شده بود: "ایران راس ماری است که همه این آتش ها را در اطراف اسرائیل ایجاد کرده است و ما باید آن را برطرف کنیم. باید سر مار را در ایران بزنیم." لیبرمن تاکید کرده بود: ایران فقط از طریق دیگران، جنگ ها را علیه اسرائیل شروع نمی کند بلکه در سایه جنگ کنونی، به سمت بمب اتمی نیز حرکت می کند.

لیبرمن با انتقاد از اداره جنگ از سوی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته بود مدیریت جنگ در دولت اسرائیل وجود ندارد و اسرائیل به شکل غلط استراتژیک، رفتار می کند. وزیر دفاع اسبق اسرائیل افزود: در شمال اسرائیل، همه خطوط قرمز از میان رفته اند. بقای فرزندان و نوه های ما در این جا نیازمند رفتن به سمت جنگ با ایران و حزب الله لبنان است. ضرر تاخیر، بیشتر از نتایج این جنگ است. اسرائیل به کشتی بدون کاپیتان در میانه دریای متلاطم می ماند.

همزمان یادداشت نویس روزنامه اسرائیلی هاآرتس راه حل خود را اینگونه اعلام کرد: توقف جنگ در غزه، بازگرداندن گروگان های اسرائیلی از غزه، حل مسائل با لبنان، همکاری با امریکا در چارچوب معامله سیاسی بزرگ که شامل توافق با عربستان سعودی و ساخت محور مخالف ایران می شود. پیش از این هم کمال خرازی وزیر خارجه اسبق و رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران هشدار داده بود اعلام اسرائیل درباره احتمال جنگ علیه حزب الله لبنان ، درگیری محدود را به جنگ گسترده تبدیل می کند. او اضافه کرد اگر اسرائیل جنگ گسترده ای را علیه حزب الله لبنان باعث می شود دایره جنگ افزایش یابد و کشورهایی از جمله ایران، در آن مشارکت کنند.

ایران در ۱۳ آوریل گذشته حمله مستقیم موشکی پهپادی گسترده ای را علیه اسرائیل اجرا کرد. این حمله در واکنش به حمله اسرائیل به سفارت اسرائیل علیه سفارت ایران در دمشق انجام شد که منجر به شهادت شماری از فرماندهان ارشد نظامی سپاه شد. ایران و اسرائیل یکدیگر را دشمن شماره یک خود می دانند. ایران و اسرائیل یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند.

منبع : عصر ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144669

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر