حامی سرسخت تحریم ایران، معاون اول ترامپ می‌شود،

تا یک هفته دیگر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری، همکار انتخاباتی و معاون خود را، در صورت پیروزی، انتخاب می‌کند.

حامی سرسخت تحریم ایران، معاون اول ترامپ می‌شود،

 تا یک هفته دیگر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری، همکار انتخاباتی و معاون خود را، در صورت پیروزی، انتخاب می‌کند. از سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا که به دشمنی با جمهوری اسلامی مشهور است، به عنوان اصلی‌ترین گزینه یاد می‌شود.

مارکو آنتونیو روبیو ( Marco Antonio Rubio؛ زادهٔ ۲۸ مه ۱۹۷۱) سناتور ایالت فلوریدا در سنای ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه است که برای نخستین بار در ۳ ژانویه ۲۰۱۱ به عضویت این مجلس درآمد او پیشتر نماینده و رئیس مجلس نمایندگان فلوریدا بود. روبیو استاد وابستهٔ دانشگاه بین‌المللی فلوریدا است.

سناتور مارکو روبیو معاون اول ترامپ

روبیو در ۱۳ آوریل نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و نامزد نشدن خود برای انتخاب مجدد سنا از فلوریدا را اعلام کرد. و پس از پذیرش شکست در ایالت خود، فلوریدا، تصمیم به ترک رقابت‌ها برای کسب نامزدی حزب گرفت.

روبیو مدافع حضور فعال‌تر آمریکا در امور جهانی و «ایفای یک نقش قدرتمند» توسط آمریکا در مقابله با ایران، روسیه و کره شمالی است. او با تلاش‌های دولت اوباما در عادی‌سازی روابط سیاسی با کوبا مخالفت کرد. روبیو با توافق برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامهٔ هسته‌ای ایران که توسط دولت اوباما مذاکره شد مخالفت کرد و گفت: به افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که ایران به برنامه هسته‌ای‌اش پایان دهد، ادامه خواهد داد. همچنین او به امکان اقدام نظامی به منظور پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای اشاره کرده‌است.

او به عنوان عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا به حمله آمریکا به سوریه رأی منفی داد. مارکو روبیو، طی انتشار توئیتی در رابطه با تصویب طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق از سوی پارلمان این کشور اظهار داشت: «حال زمان آن رسیده که اقلیم کردستان استقلال کامل خود را بدست بیاورد»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 145248

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر