10 نرم افزار مهم برای سفر به استانبول که حتما باید نصب داشته باشید

با توجه به اینکه استانبول شهری بزرگ، پویا و تاریخی است، اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند به شما در گشت ‌و گذار، یافتن مکان های دیدنی، رزرو هتل و رستوران و استفاده بهینه از سیستم حمل ‌و نقل عمومی کمک کنند.

10 نرم افزار مهم برای سفر به استانبول که حتما باید نصب داشته باشید
کدخبر: 156622

سفر به استانبول می‌تواند بارها و بارها تکرار شود و همچنان جذاب و خاص باشد. یکی از متفاوت‌ترین و پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری جهان که برای بار هزارم باز هم نیازمند برنامه ‌ریزی دقیق و استفاده از ابزارهای مدرن است. با توجه به اینکه استانبول شهری بزرگ، پویا و تاریخی است، اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند به شما در گشت ‌و گذار، یافتن مکان های دیدنی، رزرو هتل و رستوران و استفاده بهینه از سیستم حمل ‌و نقل عمومی کمک کنند. در اینجا به معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی و مهم برای سفر به استانبول پرداخته‌ایم تا برای تهیه بلیط هواپیما استانبول خود حتی لحظه‌ای هم دچار تردید نشوید.
 

نرم افزارهای کاربردی در سفر به استانبول

چه با تکنولوژی و پیشرفت آن در جهان موافق باشیم و چه موافق نباشیم، واقعیت این است که حالا تکنولوژی بخش اعظمی از زندگی ما را در دست گرفته و باور کنید که اگر آن را از زندگی مدرن امروزی حذف کنیم با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد. پس بهتر است کمی مسالمت‌آمیز با آن رفتار کرده و حضورش را در کنارمان بپذیریم و باور کنیم که می‌تواند مسئولانه، وظایف محول شده به خود را به خوبی انجام دهد.

یکی از این تکنولوژی‌های به روز که تقریباً یک دهه است در کارهای روزمره و فعالیت‌های گوناگون ما راهگشا و راهنمایمان بوده، وجود نرم افزارها و اپلیکیشن های مسیریابی است که به سرعت و به راحتی، هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین به ما خدمت می‌کنند. این مقاله را ذخیره کنید، چون بدون شک به مطالعه مجدد آن نیاز پیدا خواهید کرد.

Google Maps .1

اپلیکیشن نقشه و راهنمای مسیر

اهمیت گوگل مپ از این جهت است که یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن ها برای پیداکردن مسیرها، رستوران‌ها، مکان های دیدنی و اطلاعات حمل‌ و نقل عمومی است. در استانبول، خیابان‌ها و کوچه‌های پیچیده‌ای وجود دارد که بدون داشتن نقشه دقیق ممکن است به راحتی در آن‌ها گم شوید. این اپلیکیشن همچنین به شما نشان می‌دهد که چه مسیرهایی برای استفاده از سیستم حمل‌ و نقل عمومی مناسب‌تر هستند.

ویژگی‌ها:

  • نمایش زنده وضعیت ترافیک

  • راهنمای قدم‌ به ‌قدم برای مسیرها

  • اطلاعات مربوط به رستوران ها و جاذبه های دیدنی

اپلیکیشن گوگل مپس الی گشت

Metro Istanbul .2

اپلیکیشن حمل ‌و نقل عمومی (مترو)

Metro Istanbul یکی از مهم ترین اپلیکیشن ها برای استفاده از مترو در استانبول است. با توجه به اینکه سیستم متروی استانبول گسترده و پیچیده است، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا به راحتی مسیرهای مختلف را شناسایی کرده و ایستگاه‌ها را پیدا کنید.

ویژگی‌ها:

  • نمایش نقشه خطوط مترو

  • اطلاعات درباره زمان حرکت قطارها

  • امکان جستجوی مسیرهای مستقیم و غیر مستقیم

Moovit .3

اپلیکیشن حمل‌ ون قل عمومی (ترکیبی)

Moovit یکی دیگر از کاربردی‌ترین و بهترین اپلیکیشن های حمل‌ و نقل عمومی در دنیا است و در استانبول نیز بسیار کاربردی است. این اپلیکیشن اطلاعات دقیقی از زمان بندی و مسیرهای مترو، اتوبوس‌ها، تراموا و حتی قایق‌های فری را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها:

  • راهنمای دقیق استفاده از تمام وسایل حمل ‌و نقل عمومی

  • اطلاعات زنده از زمان حرکت وسایل نقلیه

  • پیشنهاد مسیرهای ترکیبی برای رسیدن به مقصد

4. Uber یا BiTaksi

اپلیکیشن تاکسی آنلاین

این اپلیکیشن هم در دسته ملزومات سفر به استانبول قرار دارد که در زمان سفر و پیش از بستن چمدان، باید آن را نصب کنید. اگر به دنبال تاکسی‌های راحت و سریع هستید، اپلیکیشن Uber یا BiTaksi به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن تاکسی بگیرید. همچنین این اپلیکیشن ها به شما این امکان را می‌دهند که قیمت تقریبی سفر را پیش از شروع بدانید و از تاکسی‌های معتبر استفاده کنید.

ویژگی‌ها:

  • امکان پرداخت آنلاین

  • تخمین قیمت سفر قبل از شروع

  • امنیت بیشتر با داشتن رانندگان معتبر

Istanbulkart .5

اپلیکیشن پرداخت برای حمل‌ و نقل عمومی

اپلیکیشن Istanbulkart در اصل کارت الکترونیکی برای پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در استانبول است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید موجودی کارت خود را بررسی کرده و به راحتی کارت خود را هم شارژ کنید. این کارت برای اتوبوس، مترو، تراموا و حتی قایق‌های فری قابل استفاده است.

ویژگی‌ها:

  • شارژ سریع کارت از طریق اپلیکیشن

  • امکان مشاهده تاریخچه استفاده

  • دسترسی به اطلاعات مربوط به استفاده از حمل‌ و نقل عمومی

XE Currency .6

نرم افزار تبدیل نرخ ارز

یکی از دغدغه‌های اصلی ما در زمان سفر به کشورهای خارجی بحث پول و ارز است. ما در زمان سفر به استانبول مانند سفر به هر کشور دیگری نیاز داریم تا همیشه از نرخ تبدیل ارزها مطلع باشیم. در همین راستا این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا به‌روزترین نرخ تبدیل ارزها را در لحظه بدانید و از بهترین معاملات ارزی استفاده کنید.

ویژگی‌ها:

  • نمایش نرخ لحظه ای ارزهای مختلف

  • امکان ذخیره ارزهای مورد علاقه برای دسترسی سریع

  • کارکرد آفلاین پس از یک بار آپدیت نرخ ها

TripAdvisor .7

نرم افزار راهنمای سفر و نظرات کاربران

TripAdvisor یکی از بزرگ‌ترین و کاربردی‌ترین پلتفرم‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود که در آن می‌توانید نظرات و امتیازات دیگر مسافران را در مورد هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری در تمام نقاط جهان را بخوانید. همچنین می‌توانید پیشنهادات و نکات مفیدی را از سایر مسافران دریافت کنید.

ویژگی‌ها:

  • مطالعه نظرات و مشاهده رتبه‌ بندی کاربران درباره رستوران ها و هتل ها

  • پیشنهاد بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحات

  • امکان رزرو مستقیم هتل ها و تور

Zomato .8

اپلیکیشن راهنمای رستوران ‌ها

این اپلیکیشن هم در دسته مهم‌ترین‌ها قرار دارد. استانبول به‌عنوان یکی از پایتخت‌های غذایی دنیا، انتخاب‌های متنوعی در زمینه رستوران‌ها و غذاها دارد. در همین راستا این اپلیکیشن برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاهای محلی را در نزدیکی خود پیدا کنید.

ویژگی‌ها:

  • بررسی منو ها و قیمت ها

  • مشاهده و ثبت نظرات کاربران و امتیازدهی به رستوران ها

  • امکان رزرو آنلاین میز در برخی رستوران ها

GetYourGuide .9

نرم افزار رزرو تور و بلیط

در سفر به استانبول نیازی نیست که در صف تهیه بلیط بمانید، چون اپلیکیشن کاربردی GetYourGuide در گوشی شما و در کنارتان خواهد بود.

GetYourGuide در اصل یک اپلیکیشن مفید برای رزرو تور و بلیطهای ورودی به جاذبه‌ های گردشگری است. با این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی بلیت موزه‌ها، کاخ‌ها، مساجد و دیگر مکان ‌های دیدنی استانبول را رزرو کنید.

ویژگی‌ها:

  • رزرو سریع تور و بلیط‌

  • تخفیف ‌های ویژه برای برخی از جاذبه ‌ها

  • امکان کنسل کردن رزرو ها با شرایط مناسب

نرم افزار خرید بلیط هواپیما الی گشت

Google Translate .10

اپلیکیشن ترجمه زبان

شاید شما هم مثل تعداد زیادی از گردشگران به زبان ترکی مسلط نیستید، ولی تصور هم نکنید که مردمان ترکیه با زبانی جز زبان ترکی با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. اما باز هم جای هیچ نگرانی نیست! اگر زبان ترکی را نمی‌دانید و نیاز به برقراری ارتباط با مردم محلی دارید، Google Translate به شما کمک می‌کند تا به راحتی کلمات و عبارات مورد نیاز را به ترکی ترجمه کنید. این اپلیکیشن همچنین قابلیت ترجمه صوتی و ترجمه متون از طریق دوربین را هم دارد. پس همین حالا این اپلیکیشن را نصب کنید تا از همان ابتدای ورودتان به استانبول به هیچ مشکلی برنخورید.

ویژگی‌ها:

  • ترجمه متنی و صوتی

  • امکان ترجمه از طریق دوربین (عکس‌ برداری از متن ‌ها)

  • حالت آفلاین پس از دانلود زبان مورد نظر

اپلیکیشن ترجمه زبان الی گشت

چند نکته مهم برای استفاده از اپلیکیشن‌ ها

استفاده از اپلیکیشن‌هایی که به شما معرفی کردیم آسان نیست و هیچ زحمتی ندارد. اما در ادامه بد نیست این چند نکته پیرامون استفاده از اپلیکشن‌ها را هم بدانید.

  1. اتصال به اینترنت: برای استفاده از بسیاری از این اپلیکیشن‌ها، به اینترنت نیاز دارید. بهتر است در هنگام ورود به ترکیه یک سیم‌کارت محلی تهیه کنید یا از خدمات اینترنتی رومینگ استفاده کنید.

  2. نقشه ‌های آفلاین: برخی اپلیکیشن‌ها مانند Google Maps قابلیت ذخیره نقشه‌ها به صورت آفلاین را دارند که در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارید بسیار مفید است.

  3. رزرو آنلاین: برخی اپلیکیشن‌ها امکان رزرو آنلاین تور ها، بلیط‌ ها و حتی میز رستوران‌ها را برای شما فراهم می‌کنند که بهتر است این رزروها را از قبل انجام دهید تا با صف‌های طولانی مواجه نشوید.

سفری مطمئن به استانبول

استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند به شما در سفرتان به استانبول یا هر نقطه دیگری در جهان کمک کند. البته برخی از این نرم افزارها صرفاً مخصوص استانبول هستند. اما با کمی جستجو می‌توانید به مقصد مورد نظر خود نرم افزارهای متعددی را پیدا کنید. برنامه‌هایی که کمک می‌کنند تا از زمان و منابع خود به بهترین شکل استفاده کنید. از نقشه‌های دقیق و سیستم حمل‌ و نقل عمومی تا پیدا کردن رستوران‌های خوب و رزرو بلیط، همگی صرفاً با چند کلیک بر روی این برنامه‌ها امکان پذیر است. این ابزارها باعث می‌شوند سفرتان به سایر نقاط جهان راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد.

سؤالات متداول

آیا برای پیدا کردن تاکسی در استانبول اپلیکیشنی وجود دارد؟

بله. اپلیکیشن Uber یا BiTaksi به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن تاکسی بگیرید. همچنین این اپلیکیشن‌ ها به شما این امکان را می‌دهند که قیمت تقریبی سفر را پیش از شروع بدانید و از تاکسی‌های معتبر استفاده کنید.

برای ترجمه لحظه به لحظه مکالمات در سفر به استانبول از چه نرم افزاری می توان استفاده کرد؟

اگر زبان ترکی را نمی‌دانید و نیاز به برقراری ارتباط با مردم محلی دارید، Google Translate به شما کمک می‌کند تا به راحتی کلمات و عبارات مورد نیاز را به ترکی ترجمه کنید. این اپلیکیشن همچنین قابلیت ترجمه صوتی و ترجمه متون از طریق دوربین را هم دارد.

برای رزرو بلیط اماکن مختلف در استانبول هم اپلیکیشنی وجود دارد؟

بله. GetYourGuide در اصل یک اپلیکیشن مفید برای رزرو تور و بلیط ورودی به جاذبه‌ های گردشگری است. با این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی بلیت موزه‌ها، کاخ‌ها، مساجد و دیگر مکان ‌های دیدنی استانبول را رزرو کنید.

کدخبر: 156622

ارسال نظر