رپورتاژ

زبان های برنامه نویسی مناسب برای تازه کارها

رپورتاژ

زبان های برنامه نویسی مناسب برای تازه کارها

احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد دیگر در چند سال گذشته، میخواهید وارد حرفه برنامه نویسی شوید. حق هم دارید، برنامه نویسی جذاب است و این جذابیت را مدیون بازار کار عالی و درآمد خوبش است.

کسانی که می خواهند وارد این حرفه شوند اولین سوالی که از خود میپرسند این است که بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع برنامه نویسی چیست؟ مپصا قصد دارد در این مقاله شما را به طور کاکل راهنمایی کند تا بتوانید از بین بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۱۴۰۱ و سال های آینده، بهترین انتخاب را داشته باشید.

معیارهای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

همانطور که میدانیم اولین گام برای شروع برنامه نویسی انتخاب زبان مناسب است. باید بهترین زبان های برنامه نویسی را بشناسیم و در بین آنها بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع را انتخاب کنیم.

ممکن است یک زبان برنامه نویسی برای شما مناسب باشد اما برای دیگری نه. البته به طور کلی چند زبان هستند که برای شروع مناسب هستند اما این موضوع که کدام یک را انتخاب کنید کاملا مربوط به شما و اهداف شخص شما می شود.

به طور کلی در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، معیارهای زیر را در آن به خوبی بررسی کنید:

  • سادگی یادگیری
  • تناسب آن زبان با اهداف شما
  • آینده دار بودن زبان برنامه نویسی (حداقل تا 10 سال آینده روی بورس باشد)
  • جا افتاده بودن در صنعت برنامه نویسی (به دلیل بالا بودن منابع آموزشی و افراد خبره در این حوزه)

این ۴ مورد اصلی ترین مواردی است که شما باید در زمان انتخاب، به آن توجه کنید. در لیستی که در ادامه برای شما آورده شده، تمام موارد در نظر گرفته شده است به جز اینکه آیا این زبان با اهداف شما سازگاری دارد یا خیر. این موردی است که خودتان باید آن را بررسی کنید.

باید قبل از شروع ببینید که می خواهید در زمینه ی برنامه نویسی سایت فعالیت کنید و یا میخواهید برنامه نویس موبایل شوید و اپلیکیشن های اندروید بسازید، می خواهید برنامه نویس حوزه هوش مصنوعی شوید و یا در زمینه پایگاه داده فعالیت کنید …

پس از آن با اطمینان خاطر به سراغ انتخاب بروید و اولین گام را محکم بردارید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع

در ادامه لیستی از مناسب ترین زبان ها را برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع توضیح می دهیم.

پایتون

پایتون، این زبان برنامه نویسی ساده، یکی از بهترین انتخاب ها برای شروع برنامه نویسی است. علاوه بر سادگی، کاربرد پایتون به قدری متنوع و گسترده است که همه را به سمت خودش می کشاند و هر ساله در لیست زبان های محبوب برنامه نویسی در بین برنامه نویسان قرار می گیرد.

از نظر کاری هم همیشه تقاضای نیروی حرفه ای پایتون به شدت بالا است و آینده ی درخشانی دارد.

منابع زیادی برای یادگیری زبان پایتون وجود دارد اما بهترین و سریع ترین راه شرکت در یک بوت کمپ پایتون یا دوره آموزشی پایتون است.

جاوا اسکریپت

دومین زبان لیست ما جاوا اسکریپت است. جاوا اسکریپت یکی از جذاب ترین زبان های برنامه نویسی است که به توانایی اش در داینامیک کردن صفحات استاتیک یا ایستا در اینترنت معروف است.

این زبان به سادگی پایتون نیست اما باز هم گزینه ی مناسبی برای شروع به حساب می آید و تقاضای زیادی برای متخصصان آن وجود دارد.

اگر به برنامه نویسی وب علاقه دارید، زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می تواند بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع شما باشد.

جاوا

جاوا یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی پر طرفدار است که خیلی از افرادی که می خواهند در آینده وارد شغل برنامه نویسی چیست شوند آن را انتخاب می کنند. می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن هم این است که تمامی اپلیکیشن های اندروید، سیستم عامل های مثل لینوکس، ویندوز و … با جاوا نوشته شده اند. می توان تا حدی از جاوا به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی اندروید نیز یاد کرد.

این زبان مانند پایتون یک زبان شی گرا است و سادگی لازم برای شروع برنامه نویسی را دارد.

این زبان آینده ی درخشانی دارد و متقاضی بالایی برای برنامه نویسان جاوا چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا وجود دارد.

آموزش جاوا ساده است و می توانید با شرکت در یک بوتکمپ برنامه نویسی مثل مپصا اچ آر خیلی زود آن را یاد بگیرید و در یک شرکت خوب استخدام شوید.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر علاوه بر آموزش تخصصی زبان های برنامه نویسی و فریم ورک ها، به شما امکان کار بر روی پروژه های واقعی را می دهد (با نظارت منتورها). پس از اتمام دوره شما در صورت نیاز می توانید در کارگاه های توسعه فردی مپصا اچ آر شرکت کنید و نحوه صحیح مصاحبه را آموزش ببینید. در نهایت مپصا شما را به شرکتهای معتبر متقاضی نیرو معرفی می کند.

C / C++

آخرین زبان پرطرفدار و مناسب شروع برنامه نویسی ما در این لیست C/C++ است. این زبان کمی پیچیده تر از موارد قبلی است اما نکات خوبی را در شروع، به برنامه نویسان آموزش می دهد. این زبان به تازه کاران تصور بهتری از اتفاقات پشت هر کد می دهد و این به آن دلیل است که باید برای رسیدن به یک جواب، به نسبت زبان های دیگری مثل پایتون، مقدار کد بیشتری را بنویسید.

بعدها برای ساده تر شدن و تکمیل زبان C، زبان نسبتا مشابهی به نام C++ ساخته شد تا امکان برنامه نویسی واضح تر و ساده تر را برای برنامه نویسان فراهم کند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع اندروید کدام است؟

همانطور که می دانیم برنامه های اندروید نقشی حیاتی در زندگی روزمره ما دارند. امروزه بیشتر سرویس‌ها آنلاین شده‌اند و دارای اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند. وقتی ایمیل‌های خود را می‌بینید، به موسیقی گوش می‌دهید، به کسی پیام می‌فرستید و یا حتی غذا سفارش می‌دهید، همه چیز تقریبا با برنامه های اندرویدی انجام می‌گیرد.

همانطورکه می‌دانید تمام این فرایندها توسط زبان‌های مختلف برنامه نویسی انجام می‌گیرد، به هر حال، یادگیری زبان‌های برنامه نویسی به زمان و هزینه نیاز دارد. با توجه به این مسائل شاید برای شما این پرسش مطرح شده باشد که بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع اندروید کدام است؟ چون این حیطه یکی از پزطرفدارترین حیطه های کاری برنامه نویسی است، ما تصمیم گرفتیم به طور خاص در مورد بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای شروع توسعه اپلیکیشن اندروید نیز صحبت کنیم.

در حال حاضر، چندین زبان برنامه نویسی اندروید در دسترس هستند که به شما در برنامه نویسی آندروید کمک می کنند. در زیر می‌توانید بهترین زبان‌ برنامه نویسی برای شروع، جهت توسعه اندروید را مشاهده کنید.

کاتلین (Kotlin)

Kotlin یکی از پرطرفدارترین و بهترین زبان‌ برنامه نویسی برای شروع جهت توسعه برنامه های اندرویدی است. زبان برنامه نویسی اندروید یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که به شما امکان می دهد که کدهای مختصر را با امنیت بیشتری بنویسید. اخیراً این زبان برنامه نویسی در بازار توجه زیادی را به خود جلب کرده است و برای مبتدیان اندرویدی یادگیری و پیاده سازی این زبان نسبتاً آسان است.

کاتلین نوشتاربسیار ساده تری دارد و در مقایسه با جاوا به خطوط کد کمتری نیاز دارد. زبان برنامه نویسی کاتلین در سال 2019 توسط گوگل به عنوان یک زبان رسمی توسعه برنامه اندروید معرفی شد و می‌تواند و به عنوان جایگزین جاوا در توسعه اندروید عمل می کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41056

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر