این خبر لحظه ای بروز رسانی می شود

فوری ؛ حملات هوایی آمریکا به شرق سوریه؛

فوری ؛ حملات هوایی آمریکا به  شرق سوریه؛

حوالی ساعت ۲۳:۲۰ شب به وقت تهران بسیاری از رسانه‌های عربی گزارش‌هایی از وقوع انفجارهایی در شرق سوریه مخابره کرده و مدعی شدند احتمالاْ جنگنده‌های آمریکا مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داده‌اند. 

این گمانه‌زنی از آنجا نشأت می‌گرفت که از ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دادند جو بایدن مجوز حملات به مناطقی در سوریه و عراق را صادر کرده است. 

با وجود این، اندکی بعدتر، مقامٰ‌های آمریکایی در گفت‌وگو با «رودا» گفتند که هنوز حملات آمریکا آغاز نشده‌اند. یک مقام آمریکایی، اما گفت که کمتر از یک ساعت تا آغاز حملات فاصله وجود دارد. 

برخی منابع رسانه‌ای در گزارش‌هایی تأییدنشده مدعی شده‌اند که حملات اولیه‌ای که گزارش شده‌اند توسط جنگنده‌های اسرائیل انجام شده‌اند، اما مقام‌های اسرائیل هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌‌اند.

شبکه ای‌بی‌سی حدود ۱۵ دقیقه پیش گزارش داد که آمریکا حملات تلافی‌جویانه خود برای پاسخ به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه «برج-۲۲» در مرز عراق و سوریه را آغاز کرده است. 

سرتیتر مهمترین خبرهای خبرگزاریها و رسانه های داخلی و خارجی بدین شرح است:

منابع میدانی گزارش داده‎اند که موج حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای نیابتی وابسته به ایران در الحیدریه، الشبلی و موضعی در نزدیکی پایگاه امام علی در نزدیکی المیادین و استان دیرالزور صورت گرفته است.

الجزیره:اطراف شهر بوکمال، در شرق دیرالزور، نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت

الجزیره به‌نقل از منابع خود گزارش داد حملاتی توسط پرنده‌های ناشناس به اماکنی در جنوب شهر المیادین، واقع در شرق استان دیرالزورِ سوریه انجام شده است. 

«منابع مطلع امریکایی» در گفتگو با اسکای نیوز عربی:عملیات حمله هوایی به شبه نظامیان هنوز آغاز نشده است به شروع این حملات بسیار نزدیک هستیم

اسکای نیوز عربی: مقر گروه های فاطمیون و زینبیون در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفته است

اسکای نیوز عربی:  در پی حمله به ۸ مقر شبه نظامیان در شرق سوریه ۶ نفر کشته و ۴ تن نیز زخمی شده اند/انتخاب

۰۰:۱۵

رسانه سوریه اعلام کردند: در حمله جنگنده های آمریکایی در حومه دیرالزور سایت های سپاه پاسداران و گردان های حزب الله عراق را هدف قرار گرفته شده است./دیده بان ایران

۰۰:۱۹

فاکس نیوز از قول یک مقام دفاعی: این حملات آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در منطقه طی روزهای آینده است/انتخاب

۰۰:۲۱

ادعای الجزیره: ۶ مستشار سپاه پاسداران ۲ خبرنگار ایرانی و ۴ شهروند ایرانی در سوریه طی حملات هوایی امشب کشته شده اند 

حمله آمریکا به سوریه

۰۰:۲۳ /تیتر شبکه آمریکایی فاکس نیوز: حملات هوایی تلافی جویانه آمریکا در سوریه آغاز شد.

۰۰:۳۰ /خبری که به نقل از الجزیره در مورد شهادت ۱۰ ایرانی در حال دست به دست شدن است در الجزیره صحت ندارد

۰۰:۳۱ /آمریکا حمله به اهداف ایرانی در عراق و سوریه را تایید کرد/BBC

۰۰:۳۱ / فیلمی از پرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز بغداد 

خبرنگار شبکه خبری روداو در عراق این فیلم را از آنچه به گفته او «پرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز بغداد» است منتشر کرده است. 

۱:۲۰/سی‌ان‌ان از قول یکی از مقامات کاخ سفید: خبر دا هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد

 

صابرین‌نیوز نوشت: سنتکام ؛ ارتش آمریکا، اعلام کرد حملات هوایی در عراق و سوریه علیه سپاه قدس ایران و شبه نظامیان وابسته به آن انجام شد.

سنتکام

بیانیه سنتکام در مورد حملات آمریکا در عراق و سوریه

ساعت 16:00 (ساعت شرقی آمریکا) 02 فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از 85 هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب افکن های دوربرد که از ایالات متحده پرواز می کردند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از 125 مهمات دقیق به کار گرفته شد. تأسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، و انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین، و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

حمله آمریکا

به داخل خاک ایران حمله نمی کنیم 

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده به داخل ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز خواهد بود

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده به داخل ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز خواهد بود. 

این مقام آمریکایی افزود که مقام‌های واشنگتن از چند روز پیش می‌دانستند که نخستین دور حملات امشب انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌‌که هم‌زمانی این حملات با انتقال پیکرهای سه نظامی آمریکایی، هماهنگ‌نشده بوده است، گفت که زمان حملات به عوامل زیادی از جمله شرایط آب و هوایی بستگی دارد. 

بر اساس این گزارش، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات متحده در جریان حملات جاری قرار گرفته است. 

بایدن بیانیه‌ صادر کرد

۱:۵۶ /بخش‌هایی از بیانیه رییس جمهور آمریکا:

امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت. 

آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست.

بیانیه بایدن

 

 متن کامل بیانیه جو بایدن:

یکشنبه گذشته، سه سرباز آمریکایی در اردن توسط یک پهپاد پرتاب شده توسط گروه های شبه نظامی تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شدند. اوایل امروز در مراسم بازگشت آبرومندانه این شجاعان آمریکایی در پایگاه هوایی دوور شرکت کردم و با هر یک از خانواده های آنها صحبت کرده ام.

امروز بعد از ظهر، با فرمان من، نیروهای نظامی ایالات متحده به اهدافی در عراق و سوریه حمله کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

پاسخ ما از امروز آغاز شد. در زمان ها و مکان های انتخابی ما ادامه خواهد داشت.

ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما اجازه دهید همه کسانی که ممکن است به دنبال آسیب رساندن به ما باشند این را بدانند: اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124956

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر