حبس دلار در تله انتخابات

قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران میان دو مرز حمایتی و مقاومتی قرار گرفته است که هر کدام می‌تواند مسیری متفاوت را پیش روی معامله گران قرار دهد.

حبس دلار در تله انتخابات

قیمت دلار اگرچه توانسته است کریدور ششم را حفظ کند اما همچنان در تله انتخابات گرفتار است. قیمت دلار امروز هم در همان روند روزهای گذشته بازگشایی شد و نتوانست کانال فعلی را ترک کند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ ​قیمت دلار در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دوباره به محدوده رنج نزدیک شده است و معامله گران معتقدند تشدید ریسک‌ اخبار سیاسی در روزهای اخیر، بازار ارز را در روز سه شنبه به حالت تعلیق درآورد اما بازارساز با تحرکات خود توانست مسیر حرکت دلار را تغییر دهد.

به عقیده این گروه از فعالان بازار، تزریق بازارساز در هرات و سلیمانیه با هدف بازگشت نرخ دلار به کانال ۶۰ هزار تومان، مسیر اسکناس آمریکایی را نزولی کرد و قیمت دلار هرات معاملات روز گذشته را با نرخ ۶۱ هزار و ۸۰ تومان به پایان رساند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ قیمت دلار در بازار تهران هم در پی این نوسان کاهشی با کانال ۶۲ هزار تومان فاصله گرفت. دلار اما در جریان معاملات پشت خطی تا حدودی از مسیر نزولی بازگشت و در پله دوم از کانال ۶۱ هزار تومان ایستاد. قیمت تتر هم که همچنان در کانال ۶۱ هزار تومان بالا و پایین می شود؛ به مانند دلار روز سه شنبه را کاهشی به پایان رساند و در جریان معاملات شبانه هم ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دلار امروز هم در همان محدوده قیمتی روزهای گذشته بازگشایی شد و تا این لحظه در همان کانال ماندگار است.

قیمت دلار در واکنش به دو مرحله‌ای شدن انتخابات، بار دیگر در کریدور ششم قرار گرفته و طی روزهای اخیر تمایل زیادی به صعود نشان داده است. با این حال اما بازارساز با تزریق ارز به بازار توانسته فعلا قیمت دلار را کنترل کند.

معامله‌گران بازار ارز معتقد هستند، برای دلار مهم است که چه کسی رئیس جمهور باشد و بر همین اساس در انتظار نتیجه انتخابات نشسته است.

معامله گران معتقدند دلار در جریان معاملات امروز مرز حمایت مهم ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه در زیر آن می توان به کاهش قیمت امیدوار ماند اما در مقابل سقف مقاومت ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان هم پیش روی دلار است و اگر بتواند با قدرت از این مرز عبور کند و تا پایان معاملات امروز بالای آن ثبیت دهد، احتمال صعود قیمت به کانال‌های افزایشی قوت خواهد گرفت. البته بررسی های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد که دلار در جریان معاملات دو روز اخیر نتوانسته از پس این مرز مقاومتی بر بیاید و در شکستن و تثبیت بالای آن ناکام مانده است.

قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز در روز جاری ثابت مانده و تغییری نداشته است. با این حال، قیمت دلار سلیمانیه هم امروز در نیمه پایینی کریدور ششم نوسانات اندکی دارد. در همین حال، قیمت دلار هرات نیز در همان محدوده تحرک اندکی دارد و روند نگرفته است.

قیمت درهم امارات امروز در بازار آزاد به ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است. قیمت حواله درهم در مرکز مبادله ۱۱ هزار و ۷۳۷ تومان و قیمت اسکناس درهم ۱۲ هزار و ۵۷۱ تومان است.

قیمت یورو نیز امروز در بازار آزاد به ۶۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. این در حالی‌ست که قیمت حواله یورو در مرکز مبادله امروز ۴۶ هزار و ۲۸۲ تومان و قیمت اسکناس یورو ۴۹ هزار و ۵۶۸ تومان 

منبع: تجارت نیوز - عرشه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144596

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر