حواشی خواندنی از جلسه رای اعتماد به وزیران پزشکیان

پزشکیان با کت و شلوار به مجلس آمد /گعده نمایندگان در اطراف وزرای پیشنهادی /حواشی بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی

حواشی خواندنی از جلسه رای اعتماد به وزیران پزشکیان

اولین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم درحال برگزاری است.

 در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی خط مشی و برنامه کلی رئیس‌جمهور در مورد کابینه و رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در دستورکار قرار گرفت؛ جلسه‌ای که موجب شد تا رئیس‌جمهور که زمانی بر صندلی‌های بهارستان تکیه زده بود، مجدداً از پاستور به بهارستان آمده و از کابینه خود دفاع کند.

رای اعتماد به وزرای پزشکیان

 با به صدا در آمدن زنگ آغاز جلسه علنی مجلس، درب صحن بهارستان به روی خبرنگاران باز شد؛ یک ردیف صندلی در مقابل جایگاه هیأت رئیسه برای حضور وزرای پیشنهادی و کابینه تعبیه شده بود که کاملاً آنها را از صندلی‌های بهارستان‌ نشینان جدا می‌ساخت.

رئیس‌جمهور هم از آغازین لحظات شروع به کار مجلس در صحن علنی حاضر شد و محمدباقر قالیباف به وی و وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم خیر مقدم گفت.

هر از چند گاهی برخی از نمایندگان به دور یکی از وزرای پیشنهادی گعده زده و با وی به گفت‌وگو می‌پرداختند. علاوه بر وزرای پیشنهادی، افرادی همچون محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور و علی طیب‌نیا، مشاور عالی پزشکیان نیز در این جلسه حضور داشتند.

مسعود پزشکیان که این بار کت و شلوار بر تن داشت، پس از قرائت قرآن مجید و دستور علنی صحن، به پشت تریبون جایگاه ناطقان مجلس رفت و در ابتدای اظهارات خود مجدداً بر این نکته تاکید کرد که «دولتش، دولت وفاق ملی است.»

رئیس‌جمهور در جریان سخنرانی خود در صحن مجلس و درباره برخی از موضوعات، باز هم به نهج‌البلاغه استناد کرد.

پزشکیان مثل همیشه با قرآن و نهج البلاغه شروع کرد و با ذکر یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید اسماعیل هنیه (رئیس فقید دفتر سیاسی حماس) بیان داشت: رسالت دولت چهاردهم، تأمین آموزش عادلانه و با کیفیت برای همه مردم، صرف نظر از جنسیت، قومیت، مذهب و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، توسعه زیرساخت‌ها، تحصیل و تامین منابع لازم برای تحقق اهداف، تنظیم‌گری و وضع مقررات ضروری، تأمین امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

با حضور پزشکیان در جایگاه سخنرانی صدای شاتر دوربین‌ها فضای جایگاه خبرنگاران را پر کرد یکی از عکاسان خانه ملت که در جلوی سخنگاه بود مانع برداشتن عکس مورد نظر عکاسان می‌شد؛ آنها با صدا و همهمه «حامد ...حامد» از وی خواستند کنار برود تا تصویر رئیس جمهور را در قاب دوربین خود ببیند و عکس مورد نظر خود را بردارند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 150474

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر