اتهام غیر مستقیم مشاور جلیلی ثابتی به پزشکیان در ماجرای ترور سید حسن نصرالله

شهادت سید حسن نصرالله به ابزاری برای تسویه حساب‌های سیاسی نزدیکان سعید جلیلی، نامزد شکست خورده اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از مسعود پزشکیان تبدیل شده است.

اتهام غیر مستقیم مشاور جلیلی ثابتی به پزشکیان در ماجرای ترور سید حسن نصرالله

نماینده مجلس وابسته به جبهه پایداری و از نزدیکان سعید جلیلی در بحبوحه بحران منطقه‌ای پس از شهادت سید حسن نصرالله تلاش دارد پزشکیان را مقصر این اتفاق معرفی کند.

اخیرا علی مطهری، نماینده سابق مجلس با انتشار توئیتی ترور حسن نصرالله را حاصل اعتماد به آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه دانست و نوشت:تعلل ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران در حالی که دنیا منتظر پاسخ ایران بود، باعث شد رژیم صهیونی جرأت پیدا کند که سید حسن نصرالله را هم ترور کند. ما فریب آمریکا را خوردیم که پی در پی پیام فرستاد که نزنید هفته دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم. «الامور مرهونة باوقاتها»

حالا این توئیت مطهری مورد استقبال نزدیکان جلیلی قرار گرفته و از آن به عنوان ابزاری برای حمله به رئیس جمهور مستقر بهره گرفته‌اند. 

امیر حسین ثابتی، نماینده تندرو مجلس و از نزدیکان سعید جلیلی، در واکنش به توئیت مطهری نوشت:ضمن تشکر از موضع خوب آقای مظهری، از ایشان می‌خواهم تا دقیقا اعلام کنند چه کسی فریب آمریکا را خورد و با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب و متوقف کردن عملیات انتقام شهید هنیه، باعث ترور سید حسن نصرالله شد؟چرا تاوان ساده لوحی عده‌ای خاص را باید ۸۰ میلیون ایرانی و جبهه مقاومت بدهد؟...

این نوشته ثابتی به طور غیر مستقیم مسعود پزشکیان و نزدیکان او را نشانه می‌گیرد و آن‌ها را به عنوان عامل توقف عملیات انتقامی بعد از ترور اسماعیل هنیه معرفی می‌کند.

این موضع‌ در شرایطی که همه به خوبی می‌دانند که تصمیمات مهم درباره جنگ و صلح خارج از اراده و توان رئیس‌جمهور است.

یوسف پزشکیان پسر پزشکیان

 این رویکرد با واکنش یوسف پزشکیان، فرزند رئیس‌جمهور نیز همراه شد. فرزند رئیس جمهور در پاسخ به نماینده تندرو تهران نوشت:

سیاست‌های کلی نظام و امور جنگ و صلح با ولی فقیه است و پزشکیان دلبسته رهبر است و هر پگز از دستورات فرمانده کل قوا سرپیچی نمی‌کند. القای سرپیچی رئیس‌جمهور ادامه عملیات اسرائیلی‌ها است. به عنوان یک شهروند از دستگاهها نظارتی انتظار دارم ریشه اظهارات #وفاق‌ستیز را جستجو کنند. 

در واقع اظهارات ثابتی علیه رئیس‌جمهور در شرایطی مطرح می‌شود که در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند وفاق ملی و همبستگی است. طرح توطئه علیه یکدیگر در داخل نه تنها هیچ یاری به ثبات و وحدت در داخل نمی‌رساند، بلکه عاملی برای تضعیف است. 

منبع: زی‌سان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155057

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر