ماجرای به دردسر افتادن رائفی‌پور در عربستان

شایعات داغ درباره رائفی‌پور | چه بلایی سر سخنران انقلابی در عربستان آمد؟

اخبار ضد و نقیضی که از علی اکبر رائفی‌پور، سخنران جنجالی انقلابی، منتشر شده، وضعیت ۴۸ ساعت اخیر فضای مجازی را متشنج کرده است. گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره علت ممنوع‌الخروجی وی مطرح شده است و بسیاری خبر از بازداشت او داده‌اند؛ گمانه‌زنی‌هایی که از سوی دولت ایران به شدت تکذیب شده است.

شایعات داغ درباره رائفی‌پور | چه بلایی سر سخنران انقلابی در عربستان آمد؟

از دیروز خبرهای ضد و نقیضی از بازداشت علی اکبر رائفی پورسخنران جنجالی انقلابی در عربستان و ممنوع الخروجی اش از این کشور در حال انتشار است. این نظریه پرداز جنجالی که برای به جای آوردن مناسک حج به مکه رفته بود، برای خروج از این کشور با مشکل مواجه شده است. همین موضوع موجب گمانه زنی های زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی شده است؛ از «توهین به همسر پیامبر» تا «سفر با پاسپورت جعلی» و «ویدئوهایی با محتوای ضدعربستان سعودی».

علی اکبر رائفی‌پور با سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های جنجالی‌اش شناخته می‌شود. وی در اکثر صحبت‌هایش، غرب و خصوصا آمریکا را نشانه گرفته و در بیشتر مواقع در مورد نگاه ابزاری آنان به زن را مطرح می‌کند؛ مثلا درباره برده‌داری جنسی زنان رد غرب سخنرانی‌های متعددی داشته است؛ اما ظاهرا به تازگی از حوزه فراماسونری، مهدویت و صهیونیسم‌شناسی، دانش خود را به‌تمام علوم تسری داده است.

رائفی‌پور در سال گذشته و طی یک اظهار نظر جنجالی در توییتر، مورد هجمه شدید سلبریتی‌ها قرار گرفت، در حالی که طرفدارانش با هشتگ‌هایی چون «سلبریتی دوزاری» و «رائفی‌پور تنها نیست»، به حمایت از او پرداختند.

اولین اظهارات رائفی‌پور از عربستان

اولین اظهارات رائفی‌پور از عربستان: من تمام قوانین عربستان را رعایت کردم. خیلی امر و نهی می‌کنند

این مسئله باید حل بشود که هر ایرانی که وارد عربستان بشود، تن و بدنش بلرزد. چنین مسائلی در عراق حل شد. نوبت عربستان است/ در عربستان تغییراتی آغاز شده و برخی در برابر این تغییرات دارند شیطنت و مقاومت می‌کنند.

 

اکنون نیز هشتگ رائفی‌پور دوباره ترند شده است و همه دنبال او می‌گردند. حال باید پرسید که رائفی‌پور واقعا کجاست؟

واکنش وزارت خارجه به گمانه زنی ها

 گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره علت ممنوع‌الخروجی وی مطرح شده است و بسیاری خبر از بازداشت او داده‌اند؛ گمانه‌زنی‌هایی که از سوی دولت ایران به شدت تکذیب شده است. . ناصر کنعانی در گفتگو با ایرنا با رد برخی مطالب منتشرشده مبنی بر بازداشت علی اکبر رائفی پور گفت: «وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی به‌طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت او به کشور هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه در رد ادعای مطرح شده در خصوص بازداشت رائفی‌پور اظهار کرد: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می‌شود. وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی بطور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

علی اکبر رائفی‌پور

بیانیه موسسه «مصاف» درباره ممنوع الخروجی علی اکبر رائفی پور از عربستان

در همین راستا موسسه مصاف متعلق به رائفی پور شب گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد برخی عناصر دولت سعودی برخلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

بیانیه موسسه مصاف به این شرح است:

به‌اطلاع مردم شریف ایران می‌رسانیم که برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

لازم به ذکر است رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند.

هرچند ایشان هنوز در عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند.

ضمنا تمام شایعات و بهانه‌های منتشرشده برای ممنوع‌الخروجی ایشان فاقد اعتبار است.

علی اکبر رائفی پور

واکنش کاربران  به دردسر افتادن رائفی‌پور در عربستان

هواداران رائفی پور که اغلب از او با لفظ «استاد» یاد می‌کنند، با هشتگ «رائفی پور تنها نیست» و پست های احساسی در توییتر از او حمایت کرده‌اند. یک کاربر  در توییتر نوشت: «جوری دلم شور می‌زنه انگار مامان بابام اونجان».

یکی از اکانت های هواداران رائفی پور در توییتر پستی منتشر کرد که واکنش های زیادی دریافت کرد و با طعنه‌های کاربران روبه‌رو شد. در این توییت نوشته شده:

الان وقت عقده گشایی سیاسی نیست.

یک ایرانی به‌صورت غیرقانونی ممنوع‌الخروج شده توسط سعودی‌ها

باید از این ایرانی دفاع کرد بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی.

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

کاربری در توییتر با نام «مسعود اف‌تی‌اچ» سوالی مطرح کرد: «ان شاالله که رائفی‌پور بر می‌گرده ولی دارم به این فکر می‌کنم که اگر این اتفاق مثلا برای زیباکلام می‌افتاد باز معتقد بودید که به ایران توهین شده؟!»

ویدئوی جنجال رائفی پور و اظهارنظر او درباره نقض حقوق بشر در عربستان سعودی

پس از این اتفاقات ویدئویی از تحلیل علی اکبر رائفی پور که خود را «پژوهشگر عرصه آخرالزمان» و «آنتی صهیونیسم» می‌خواند، درباره انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی داشته است. در این ویدئو رائفی پور دولت عربستان سعودی را یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر خوانده و با ضدصهیونیست خواندن کریستیانو رونالدو، انتقال او به تیم النصر را در جهت اهداف سیاسی می‌داند. این ویدئو را در ادامه ببینید.

علی اکبر رائفی پور کیست

علی اکبر رائفی پور متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۶۳ در مشهد، سخنران است.فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری می باشد که در حوزه های فراماسونری، صهیونیزم و فرقه های نوظهور و حالا در ابعاد مختلف سیاسی سخنرانی می کند.

علی اکبر رائفی پور

پدر و مادر علی اکبر رائفی پور

علی اکبر متولد 1363 ولی در شناسنامه متولد 64 گرفته شده است.در محله زینبیه تهران پارس در بلوک 16 سمت ورزشگاه فاطمیه بدنیا آمده و بزرگ شده است، پدرش سرهنگ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی می باشد.

اسمش از دایی شهیدش علی اکبر همایی گرفته شده است.

هم پدر مادری و هم پدر پدریش هر دو مالا و از پیش نمازهای مسجد بودند که می گویند همین پیشینه مذهبی باعث ورودش به بحث و جدال ها مختلف می شد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96872

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر