خبر خوش حسن یزدانی در صبح عید

چهره شاخص کشتی ایران و جهان و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از عزم خود برای شکست دیوید تیلور در المپیک پاریس و کسب مدال طلای المپیک خبر داد و گفت یک‌ماه دیگر به کشتی بازمی گردد.

خبر خوش  حسن یزدانی در صبح عید

چهره شاخص کشتی ایران و جهان و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از عزم خود برای شکست دیوید تیلور در المپیک پاریس و کسب مدال طلای المپیک خبر داد و گفت یک‌ماه دیگر به کشتی بازمی گردد.

حسن یزدانی درباره شرایط تیم ملی، گفت: بچه ها داخل اردو هستند و تمریناتشان را دنبال می کنند اما من به دلیل عمل جراحی درگیر کارهای درمانم هستم. خدا را شکر همه چیز خوب است. عمل جراحی ام بر روی کتف راستم بود و در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارم.

 

چهره شاخص و عنوان دار کشتی جهان و المپیک، ادامه داد: خدا را شکر روند درمانم خیلی خوب است و به زودی به روی تشک کشتی بازمی گردم و تمرینات کشتی را شروع می کنم. در حال حاضر کارهای بدنسازی ام را همزمان با فیزیوتراپی دنبال می کنم و در حد آمادگی ۷۰ تا ۸۰ درصدی هستم.

 

وی درباره برنامه مسابقات خود در سال جدید گفت: هدف اصلی ام المپیک پاریس است. مسابقات آسیایی را طبق چرخه انتخابی پیش رو داریم. طبق چرخه اگر هادی وفایی پور که کشتی گیر هم وزن است در مسابقات آسیایی به مدال طلا برسد بعد از آن برای انتخابی المپیک مبارزه می کنیم. البته در جریان زمان برگزاری آن نیستم.

 

دارنده یک طلا و یک نقره المپیک و ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان درباره توصیف خود از جهان پهلوان تختی، گفت: جهان پهلوان تختی قابل توصیف نیست چون همه خصلت های خوب اخلاقی و پهلوانی و مردم داری را ایشان دارا بود. به نظر من مردمداری برای تختی خیلی اهمیت داشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۲ را جگونه گذراندید؟ خاطرنشان کرد: خدا را شکر خوب بود. به غیر از مسابقات جهانی، همه چیز خوب بود. در زندگی شخصی نیز اتفاق مهم برای من ازدواجم بود. به سنی رسیدم که باید ازدواج می کردم. خدا را شکر این اتفاق در زمان خوبی افتاد. اگر خدا بخواهد بعد از المپیک مراسم عروسی را برگزار می کنیم.

 

 یزدانی در ادامه در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای سال جدید دارد؟ اظهار کرد: ۴ ماه است که درگیر جراحی و فیزیوتراپی هستم. یک ماه مانده تا به تشک کشتی بازگردم. روزی ۸ ساعت درگیر فیزیوتراپی و حرکت های اصلاحی و تمرین هستم. هدفم فقط طلای المپیک است. امیدوارم خوشرنگ ترین مدال را بگیرم و مردم کشورم را خوشحال کنم.

 

وی در ادامه درباره رقابت با دیوید تیلور در المپیک، گفت: مردم دعا کنند تا بتوانم او را شکست بدهم و دل مردم عزیزمان را شاد کنم.

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا تیلور پس از المپیک از کشتی کنار می رود یا خیر، خاطرنشان کرد: خودش گفته تا همین المپیک ادامه می دهم اما باز نمی دانم. این موضوع به توان هر کشتی گیر بستگی دارد که تا کجا ادامه بدهد.

 

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند مدل کشتی شما و دیوید تیلور به هم نمی خورد، گفت: اینطور نیست. کارشناسان محبت دارند. شکست های من مقابل او گاهی به دلیل اشتباه تاکتیکی بوده یا اینکه خودم اشتباه داشته ام. البته حریفم کشتی گیر خیلی خوبی است و نباید از این موضوع غافل شد. او هم زحمت می کشد تا نتیجه بگیرد. امیدوارم در المپیک این شکست ها مقابل او را جبران کنم تا باخت هایم از یاد مردم برود.

یزدانی در واکنش به این موضوع که برخی گفتند پس از عمل جراحی کتف دیگر نمی توانی به میادین بازگردی، گفت: خیلی از قهرمانان کشتی مثل رومن ولاسوف روس و یکی هم کشتی گیر قرقیزستان بعد از جراحی کتف به میادین بازگشتند و مدال های جهانی و المپیک گرفتند. برای ما حاشیه زیاد درست می کنند. در فضای مجازی محبت دارند!

 

وی تاکید کرد: اینطور که می گویند نیست. یکسری صحبت شده اما داستان الان با قدیم خیلی فرق می کند. عملی که بر روی کتفم انجام دادم خیلی رو به بهبودی است تا جاییکه دکترم گفت یک ماه هم جلوتر از پیش بینی پزشکان به میادین باز می گردم. چیز خاصی نیست. در حال حاضر کارهای بدنسازی و هوازی را انجام می دهم و آمادگی بدنم را نگه می دارم تا به تشک بازگردم تا به المپیک بروم و بهترین مدال را کسب کنم. برای المپیک کم نمی گذارم.

 

چهره شاخص کشتی جهان، افزود: این آسیب دیدگی را از قبل داشتم و با همین آسیب دیدگی‌ نیز در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی به میدان رفتم تا خوشرنگ ترین مدال را کسب کنم و دل مردم را شاد کنم اما این اتفاق در مسابقات جهانی نیفتاد. امیدوارم در المپیک مدال طلا لگیرم و دل مردم را شاد کنم.

 

وی درباره به میدان رفتن با نام امیرالمونین علی (ع) بر روی دوبنده خود گفت: در المپیک نمی گذارند اما در هر مسابقه ای که بگذارند با نام امیرالمومنین به میدان می روم. دو سال پیش به شهر نجف رفتم. بخاطر مسابقات و تمرینات فرصت نمی شود اما هر زمان که فرصت داشته باشم این کار را انجام می دهم.

 

یزدانی درباره افتخار خادمی حرم امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: خادم دائمی امام رضا هستم. افتخارم این است که توانستم خادمی ایشان را بدست بیاورم. وظیفه ماست که نظم را آنجا برقرار کنیم اما این اتفاق نیفتاده است. یکی دو نفر از دوستان کشتی گیر ما نیز وقتی برای خادمی رفتند به آن ها گفتند شما نیایید بهتر است چرا که مردم محبت دارند و حضورمان باعث بی نظمی می شود.

 

یزدانی در پاسخ به این سوال که کدام کشتی گیر صمیمی ترین دوست اوست؟ گفت: برخی از رفقا از تیم ملی رفتند که خیلی با هم بودیم. الان آقای اطری و در میان قدیمی ها هم یگانه جعفری و حاج آقا نیا بودند.

 

یزدانی که در برنامه عیدانه تلویزیون حاضر شده بود، درباره سختی های ازدواج با قهرمانان برای همسرش، خاطرنشان کرد: سختی زیادی دارد چرا که بیشتر درگیر اردوهای تیم ملی هستیم. در طول سال ۷ تا ۸ ماه درگیر اردو و تمرینات و مسابقات هستیم. خیلی کم در کنار خانواده ایم اما خدا راشکر همسرم خیلی زود با این موضوع هماهنگ شد.

 

یزدانی در پاسخ به این سوال که چه کسی را الگوی خود می داند، گفت: از نظر اخلاقی جهان پهلوان تختی و پوریای ولی را الگوی خودم می دانم. در کشتی هم سعی کردم آنچه مربیان اموزش می دهند را اجرا کنم. به یک نفر نمی شود اتکا کرد که بگویم الگوی من بوده است. شاید از ۷ یا ۸ نفر الگوبرداری فنی کرده باشم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اولین کشتی خود را به یاد دارد؟ تصریح کرد: اولین کشتی من وقتی در رده سنی نونهالان و ۱۲ ساله بودم در وزن ۳۲ کیلوگرم بود که در مسابقات استانی دوم شدم. بعد از آن رده های مختلف را با مدال های مختلف طی کردم. آن کسی که اول شد و من را در اولین مبارزه دوران کشتی ام شکست داد افشین نصیری بود که بنده خدا آسیب دید و دیگر نتوانست به کشتی ادامه بدهد.

 

به گزارش ایسنا، یزدانی در پاسخ به این سوال که روزهای پر فشاری را پشت سر می گذارد، گفت: وقتی هدف داشته باشی، سختی ها را قابل تحمل می کند. وقتی هدف بزگ باشد میتوانی سختی ها را تحمل کنی. برنامه های تمرینی را مربیان طراحی می کنند و مرحله به مرحله جلو می رویم.

 

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران، درباره مشکلات سر وزن رسیدن کشتی گیران نیز خاطرنشان کرد: برای آن ها که وزن زیاد کم می کنند سخت است. باید مراقب وزن خودشان باشند که خوب سر وزن برسند تا بتوانند خوب کشتی بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اولین کشتی خود را به یاد دارد؟ تصریح کرد: اولین کشتی من وقتی در رده سنی نونهالان و ۱۲ ساله بودم در وزن ۳۲ کیلوگرم بود که در مسابقات استانی دوم شدم. بعد از آن رده های مختلف را با مدال های مختلف طی کردم. آن کسی که اول شد و من را در اولین مبارزه دوران کشتی ام شکست داد افشین نصیری بود که بنده خدا آسیب دید و دیگر نتوانست به کشتی ادامه بدهد.

یزدانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با دیوید تیلور ارتباطی خارج از میدان مبارزه دارد یا خیر، گفت: خیر، ارتباطی با هم نداریم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130737

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر