یک اتفاق بزرگ برای پرسپولیس منتظر امضای زاکانی است

باشگاه پرسپولیس در چند هفته آینده هدف مهمی را در مذاکره با کنسرسیوم بانکی و مالکان جدید دنبال خواهد کرد.

یک اتفاق بزرگ برای پرسپولیس منتظر امضای زاکانی است

باشگاه پرسپولیس در چند هفته آینده هدف مهمی را در مذاکره با کنسرسیوم بانکی و مالکان جدید دنبال خواهد کرد.

۲۸ دی ماه ۱۳۹۴ و بعد از اینکه قرار شد شهرداری تهران دو ورزشگاه را در اختیار دو باشگاه بزرگ پایتخت قرار دهد، ورزشگاه شهید کاظمی برای مدت ۳ سال به پرسپولیس واگذار شد. سه ماه دیگر که بگذرد ۹ سال از واگذاری این ورزشگاه به پرسپولیس گذشته اما هنوز هیچکس نمی‌داند که بالاخره این ورزشگاه با تمام امکاناتش به پرسپولیس تعلق دارد یا نه.

سوم تیرماه سال ۱۳۹۹ پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، در حاشیه مراسمی اعلام کرد این ورزشگاه به باشگاه تعلق دارد و قرار است سندش به باشگاه داده شود، اما همان تابستان گفته شد با توجه به اینکه پرسپولیس در تمام این سال‌ها برای این ورزشگاه هزینه کرده و به امکانات آن افزوده است خبری از واگذاری قطعی به باشگاه نیست و احتمالاً ۵ سال دیگر به پرسپولیس اجاره داده خواهد شد.

اما این ماجرا از شروع سال‌ جاری وارد فاز تازه‌ای شد، چرا که علی جوادی مسئول اداره ورزش و جوانان تهران روز ۱۴ فروردین با اشاره به اینکه «شش فضای ورزشی از شهرداری تهران پس از ارزش‌گذاری کارشناسان دادگستری تهاتر شد» اعلام کرد هم ورزشگاه شهید کاظمی هم امام رضا (ع) که در اختیار استقلال است در این تهاتر به اداره ورزش و جوانان تهران تعلق دارد.

جوادی روز ۸ مردادماه سال‌ جاری در مصاحبه دیگری با اشاره به اینکه «تغییر نام ورزشگاه شهید کاظمی به نام ورزشگاه اختصاصی باشگاه پرسپولیس بدون اجازه ما بوده و غیرقانونی است» گفت: این ورزشگاه متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است و از طرف شهرداری به ما داده شده است. ما تحت رصد دستگاه‌های نظارتی هستیم و مطابق با صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و بلافاصله پس از پایان لیگ با مکاتباتی که با دو مدیرعامل داشتیم اعلام کردیم حاضریم ورزشگاه را با رقم کارشناسی به آنها واگذار کنیم. ‌جوادی همچنین تأکید کرد این دو ورزشگاه در حال حاضر متعلق به ماست که در اختیار دو باشگاه است.

با این وجود در اتفاقی جالب و پس از تغییرات هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تحت نظر کنسرسیوم بانکی به عنوان سهامدار عمده شرکت، روز اول مهرماه و پس از اولین جلسه هیئت مدیره جدید، محمد آخوندی رئیس جدید هیئت مدیره پرسپولیس اعلام کرد: ما در شورای شهر یک اتفاقی رقم زدیم که ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس منتقل شود، اکنون وزارت ورزش و جوانان باید مراحل نهایی آن را پیگیری کند تا این اتفاق به سرانجام برسد.

نکته اینجاست که در کنسرسیوم بانکی تقریباً تمام امور برعهده بانک شهر است که به شهرداری تهران تعلق دارد و شهرداری یک پای این قضیه است و احتمالاً این موضوع به مهم‌ترین مورد قابل پیگیری مدیران جدید پرسپولیس در روزها و هفته‌های آتی تبدیل خواهد شد.

دیروز دومین جلسه هیأت مدیره جدید پرسپولیس برگزار شد اما بیشتر درباره ورزشگاه شهدای گمنام بحث شد. ورزشگاه دیگری که چهار سال قبل به پرسپولیس تعلق گرفت، اما ماجرای مالکیت و موارد حقوقی آن تا هفته‌های اخیر ادامه داشت و حالا قرار شده با تحقیق اولیه شرایط بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی آن بررسی شود.

با این حال پرسپولیس به دنبال این است تا هر طور شده ورزشگاه شهید کاظمی را به صورت رسمی تحت اموال خود قرار دهد. باشگاه پرسپولیس برای تجهیز و نگهداری این ورزشگاه هزینه‌های گزافی صرف کرده ضمن اینکه برنامه مدونی برای احداث زمین چمن دوم و توسعه پارکینگ و حتی خوابگاه دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155263

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر