خبر مهم یک نماینده مجلس درباره تعطیلی شنبه ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امکان بررسی مجدد لایحه تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی و اصرار ما بر روی این لایحه وجود دارد.

خبر مهم یک نماینده مجلس درباره تعطیلی شنبه ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نه‌ تنها احتمال بررسی مجدد تعطیلی شنبه‌ها در این کمیسیون وجود دارد بلکه حتی امکان دارد کمیسیون اجتماعی بر تعطیلی روز شنبه اصرار هم بورزد.

به گزارش عرشه آنلاین؛علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهار نظر یکی از اعضای هئیت رئیسه‌ مجلس درباره احتمال بررسی مجدد لایحه تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی گفت: با توجه به مخالفت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه تعطیلی شنبه‌ها و بازگشت آن به مجلس، طبق آیین نامه داخلی، لایحه مذکور توسط هیئت رئیسه به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش تعطیلات پایان هفته، یک بار فرایند طرح در صحن علنی مجلس را طی کرده و به تصویب رسیده، امکان پس گرفتن لایحه توسط دولت وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امکان بررسی مجدد لایحه تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی و اصرار ما بر روی این لایحه وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، لایحه تعطیلی شنبه‌ها باید دوباره در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد و پس از اینکه نظر کمیسیون را گرفت مجدد باید فرایند طرح آن در صحن علنی مجلس طی و در صحن بررسی و رأی‌گیری شود. بنابراین هم حق کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی و هم صحن علنی مجلس است که دوباره راجع به تعطیلی روز شنبه اظهار نظر کنند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 146130

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • شنبه یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه تاقبل نمازجمعه روزکاری اعلام شه مثل مدل موفق کشورمسلمان وبغل گوشمون امارات

        شنبه یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه تاقبل نمازجمعه روزکاری اعلام شه مثل مدل موفق کشورمسلمان وبغل گوشمون امارات

      • شنبه یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه تاقبل نمازجمعه روزکاری اعلام شه مثل مدل موفق کشورمسلمان وبغل گوشمون امارات

        شنبه یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه تاقبل نمازجمعه روزکاری اعلام شه مثل مدل موفق کشورمسلمان وبغل گوشمون امارات

      • منطقی

        اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه ها مخالفند پس با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت کنند، اگر با تعطیلی پنجشنبه ها هم مخالف هست پس چرا کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است هم اکنون پنجشنبه ها تعطیلی هستند؟ آیا این عدالت است؟!!! مجلس باید اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان را حل کند نه اینکه کلا این موضوع را از دستور کار مجلس خارج نماید. ظاهرا مجلس عادت کرده بجای حل مساله، صورت مساله را پاک می کند!!!. جسم این مردم از مشکلات معیشتی دردمند است با روح و روان آنها بازی نکنند.

      • هادی

        ضرورت و مزایای افزایش تعطیلات پایان هفتهکارمندان دولت :1- افزایش تعطیلات پایان هفته از آنجا که توسط 136 نفر از نمایندگان ملت به تصویب رسیده مخالفت با آن موجب بی اعتبار شدن مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات آینده می شود. 2-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل هستند مخالفت با افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان دولت موجب تبعیض و بی عدالتی علیه کارمندان سازمانی دولتی مستقر در شهرستان ها می شود.3- تعطلات دو روز پایان هفته باعث وحدت رویه در تعطیلات واحد های ستادی و واحدهای شهرستانی شده و افزایش هماهنگی آنها را موجب می گردد.4- کارمندان تهرانی به دلیل بهره مندی از تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال 53 روز بیشتر از کارمندان شهرستانی از تعطیلات رسمی برخوردارند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و کاهش انگیزه شغلی و کاهش بهره وری آنان می شود. 5- افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود 7- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده را افزایش می دهد. 8- تعطیلات دو روز در پایان هفته فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارکنان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد. 9- بجز کشور جیبوتی بقیه کشورهای دنیا تعطلات هفتگی آنها بین دو تا سه روز در هفته می باشد، به نظر می رسد این رویه، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت مخصوصا کارکنان زن شود. اینکه بخاطر اعمال نفوذ برخی افراد بی ربط، این مصوبه مجلس بدون دلیل شرعی و قانونی محکمه پسند، رد شود جای تاسف است و مثل به توپ بستن مجلس در زمان محمد علی شاه قاجار است؟ مخالفت با این موضوع به معنی آنست که 136 نفر نماینده مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) از درک درستی برخوردار نیستند چون با این تعطیلات موافقند؟

      ارسال نظر