رپورتاژ

پنج نکته جالب که پیش از سفر به عمان باید بدانید

عمان این روزها به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه و آسیا تبدیل شده است.

پنج نکته جالب که پیش از سفر به عمان باید بدانید

عمان این روزها به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه و آسیا تبدیل شده است. پیشرفت‌های اخیر این کشور و امکانات رفاهی متعددی که برای گردشگران در آن فراهم شده، در کنار طبیعت بکر و زیبا، این منطقه را به یک منطقه توریستی محبوب تبدیل کرده است. این محبوبیت تا جایی است که حتی کشتی کروز هم در سواحل عمان لنگر انداخته و بخشی از تور خود را به سیاحت در آب‌های اطراف عمان اختصاص می‌دهد. باتوجه‌به این‌که همه‌ساله افراد زیادی از کشور ما نیز عمان را برای تفریح انتخاب می‌کنند، در این مطلب قصد معرفی چند نکته جالب را درمورد این کشور داریم. اولین نکته، انتخاب یک اقامتگاه خوب مانند هتل بیچ بی مسقط است؛ سایر نکات را در ادامه خواهیم گفت.

پنج نکته جالب که پیش از سفر به عمان باید بدانید

چرا باید به عمان سفر کنیم؟

عمان یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه است که به‌دلیل داشتن ثروت زیاد، امکانات خوبی را برای شهروندان خود و گردشگران فراهم کرده است. این کشور که قدیمی‌ترین پادشاهی مستقل را در میان کشورهای عربی دارد، جزو معدود کشورهای عربی است که علاوه‌بر داشتن ثروت، به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی خود نیز شهرت داشته و در میان گردشگران محبوب است. هرچند این موارد بسیار مهم هستند؛ اما تنها علت سفر به عمان نبوده و دلایل دیگری هم وجود دارد که باید عمان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. ازجمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عمان کشوری بدون جرم و جنایت است

شاید عجیب باشد، اما عمان کشوری بدون جرم و جنایت است و از آن به‌عنوان واحه صلح نیز یاد می‌کنند. این موضوع یکی از دلایل محبوبیت عمان در میان گردشگران خارجی است و ازنظر آن‌ها، عمان تنها به‌دلیل همین ویژگی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه محسوب می‌شود. علت پایین‌بودن نرخ جرم و جنایت، قوانین سخت‌گیرانه عمان نسبت به مجرمان در هر زمینه‌ای است که با مجازات‌های سنگین روبه‌رو هستند.

در عمان کوکاکولا وجود ندارد

از دیگر نکات جالب درمورد عمان می‌توان به عدم وجود نوشابه کوکاکولا در این کشور اشاره کرد؛ درواقع، فروش و عرضه این نوشابه در عمان ممنوع بوده و هیچ‌یک از محصولات کوکاکولا را نمی‌توانید در این کشور پیدا کنید. البته اگر به نوشابه علاقه دارید، نگران نباشید. تنها برند ممنوع در عمان، کوکاکولا است و دیگر برندهای تولیدکننده نوشابه، محصولات خود را در این کشور نیز عرضه می‌کنند. برای مثال، پپسی یکی از برندهایی است که محصولات آن در عمان محبوبیت زیادی دارد.

پنج نکته جالب که پیش از سفر به عمان باید بدانید

نرخ مالیات به‌شدت پایین است

از دیگر نکاتی که می‌توان درمورد کشور عمان عنوان کرد، پایین‌بودن نرخ مالیات است. این موضوع باعث شده است تا هزینه‌ها در این کشور نیز تا حد زیادی پایین باشند و درنتیجه هتل ها و اقامتگاه‌ها نیز به‌همان نسبت هزینه کمتری از مسافران دریافت کنند. برای مثال، هتل بیچ بی مسقط یکی از بهترین هتل های این کشور است که با امکاناتی عالی از مسافران پذیرایی می‌کند. قیمت این هتل در مقایسه با هتل های کلاس مشابه در دبی، اقتصادی محسوب شده و مسافران با بودجه متوسط هم می‌توانند در آن اقامت کنند.

عمان بهترین عطرها را دارد

از سوغاتی‌های کشورهای عربی چه تصوری دارید؟ نظر شما درمورد سوغاتی‌های عمان چیست؟ آیا می‌دانید عمان بهترین عطرها را دارد؟ کشور عمان عرضه‌کننده بهترین عطرها در دنیا است که ازجمله آن‌ها می‌توان به عطر Amouage اشاره کرد. این عطر که ازنظر قیمت یکی از ارزشمندترین عطرهای دنیا نیز محسوب می‌شود، نخستین بار به‌عنوان یک برند سلطنتی معرفی شده و از این جهت در میان مصرف‌کنندگان عطر و ادکلن، محبوب و باارزش است. این عطر در ابتدای ساخت به‌عنوان هدیه‌ای برای رهبران جهان ساخته شده بود تا در بازدید خود از عمان، به‌عنوان هدیه به آن‌ها داده شود؛ اما امروزه در بازار نیز عرضه شده و از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار است.

عمان تا 50 سال پیش هتل نداشت!

شاید عجیب باشد، اما ساخت‌وساز هتل ها به‌شکل کنونی در عمان تنها نیم‌قرن قدمت دارد و اگر 50 سال پیش به عمان سفر می‌کردید، امکان اقامت در هتل برای شما وجود نداشت و در بهترین حالت می‌توانستید در یکی از مسافرخانه‌های کوچک این کشور اقامت کنید. ساخت‌وساز هتل ها در عمان و تلاش برای تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های گردشگری خاورمیانه توسط دولت عمان از سال 1970 آغاز شد و تا پیش از آن گردشگری عمان شکلی کاملا ساده و ابتدایی داشت؛ اما امروزه عمان بهترین امکانات را برای گردشگران خود فراهم کرده است. از سال 2000 به بعد، رشد گردشگری در این کشور به‌شکل چشم‌گیری افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که طی چند سال آینده، صنعت توریسم و گردشگری به‌عنوان صنعت رسمی این کشور شناخته شود و بیشتر سود و کسب درآمد عمان از این صنعت باشد.

پنج نکته جالب که پیش از سفر به عمان باید بدانید

سفر به عمان، کشور شگفتی‌ها، با فلای تودی

عمان کشوری زیبا است و همان‌طورکه گفتیم نکات جالبی درمورد آن وجود دارد که اطلاع از آن‌ها لذت سفر به این کشور را چندین برابر می‌کند. برای سفر به این کشور، هم امکان رزرو تور گردشگری و هم سفر انفرادی وجود دارد. در سفر انفرادی، صفر تا صد اقدامات قبل، حین و بعد از سفر به عهده شماست. برای مثال، باید بلیط هواپیما مسقط را شخصا خریداری کرده یا هتل های مسقط را در فلای تودی مشاهده کنید تا بهترین اقامتگاه را برای خود انتخاب کنید. در سفر با تور گردشگری که امکان رزرو آن از فلای تودی وجود دارد، اقداماتی مانند رزرو هتل مسقط، آن هم از میان هتل های خوب شهر مانند هتل بیچ بی مسقط، ازطریق مجری برگزارکننده انجام شده تا دغدغه شما برای سفر کمتر شود.

۵

 

منبع: حیات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 146250

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر