خبر داغ دربازار سکه و طلا / قیمت سکه در آستانه روز مادر

در بازار امروز با کاهش قیمت دلار ، قیمت سکه امامی نیز اصلاح شد .همچنین ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت فعلا سه ماه تعویق افتاد . آیا بازار طلا برای روز مادر به طور کامل بازگشایی می شود؟

خبر داغ دربازار سکه و طلا / قیمت سکه در آستانه روز مادر

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ دی ۱۴۰۲ در روندی صعودی بازگشایی شد. انواع سکه در آغاز معاملات امروز بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.بازارهای جهانی نیز روز گذشته وارد تعطیلات آغاز سال نوی میلادی شدند و بر همین اساس، انس جهانی طلا روی رقم ۲۰۶۲ دلاری ثابت ماند.

 قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز با رشد بازگشایی شد. هر کدام از قطعات سکه تا لحظه تنظیم این گزارش، دست کم ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز دو میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش را تجربه کرده است. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز امروز با افزایش روبرو شده و به ۱۰ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان رسیده است.

در بازار سکه‌ها اما رشد قیمت در ربع سکه بیش از دیگر قطعات سکه بوده و این قطعه، رشد ۱۵۰ هزار تومانی را تجربه کرده است. به این ترتیب امروز قیمت ربع سکه به ۱۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسیده است.

امروز قیمت سکه امامی هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۹ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با ۱۳۰ هزار تومان رشد در سطح ۲۶ میلیون و ۴۱ هزار تومان قرار گرفت و قیمت نیم‌سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان رشد، به ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در ماه‌های اخیر در برخی روزها روند متفاوتی را تجربه کرده‌اند و امروز نیز همین وضعیت تکرار شده. نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین قیمت انس جهانی در کنار تداوم رکود در بازار طلا، بر قیمت‌ها اثر گذار است. در عین حال، بازارساز نیز با کنترل قیمت ارز، بر نرخ طلا و سکه نیز تاثیر می‌گذارد.

معامله‌گران بازار فلز زرد همچنان بازار طلا را بی‌رمق و رکودی می‌دانند. آنها معتقدند این موضوع، واحدهای تولیدی طلا را در شرایط نامطلوبی قرار داده است. معامله‌گران  این رکود را ادامه‌دار می‌دانند و می‌گویند با این وجود مردم نباید منتظر کاهش قیمت باشند، چراکه احتمال افت قیمت با توجه به ثبات چند ماهه اخیر کم است.

.چند روز قبل بود که در فضای مجازی خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی طلا و به دنبال آن بازار شایعات داغ شد و همین امر موجب تعطیلی بازار طلا شده بود. همچنین امروز برخی از معامله گران می گفتند بازار طلا  به خاطر روز مادر  کاملا بازگشایی شده است

در همین راستا رئیس اتحادیه طلا اعلام کرده ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت  فعلا سه ماه تعویق افتاده  و بازار طلا در حال بازگشایی است. نادر بذر افشان د رمورد ثبت  کد ملی  آب پاکی را را روی دست طلا فروشان ریخت و گفته در سامانه جامع تجارت الزام وجود داشت که کد ملی خریدار طلا دریافت شود ولی با توجه به اینکه اجرای این سامانه فعلاً به تعویق افتاد بنابراین فعلا کد ملی خریداران طلا دریافت نمی شود. 

منبع: اقتصاد نیوز - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120431

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر