نکات طلایی که در تماس با اورژانس 115 باید رعایت کنیم

برخی از افراد در زمان تماس با 115 به دلیل استرس و اضطرابی که دارند، نمیتوانند اطلاعات را به صورت شفاف و کافی به مرکز «دیسچ» اورژانس بدهند. در حالی که ممکن است سرعت خدمات‌رسانی نیروهای اورژانس کاهش پیدا کند.

نکات طلایی که در تماس با اورژانس 115 باید رعایت کنیم

برخی از  افراد در زمان تماس با ۱۱۵ به دلیل استرس و اضطرابی که دارند، نمیتوانند اطلاعات را به صورت شفاف و کافی به مرکز «دیسچ» اورژانس بدهند. در حالی که  ممکن است سرعت خدمات‌رسانی نیروهای اورژانس کاهش پیدا کند.

به گزارش عرشه آنلاین، معمولاً افراد زمانی با مرکز اورژانس تماس می‌گیرند که خود و یا اطرافیانشان با حادثه‌ای مواجه و در اثر آن مصدوم شده باشند. در این شرایط باید تماس‌گیرنده یک سری از اطلاعات لازم را به کارشناس اورژانس بدهد تا کارشناس با در نظر گرفتن آنها نوع خدمات‌رسانی را مشخص و نیروها را اعزام کند. 

اما برخی از  افراد در زمان تماس‌ با ۱۱۵ به دلیل استرس و اضطرابی که دارند، نمیتوانند اطلاعات را به صورت شفاف و کافی به مرکز «دیسچ» اورژانس بدهند. در حالی که  ممکن است سرعت خدمات‌رسانی نیروهای اورژانس کاهش پیدا کند. 

بنابراین حفظ خونسری، اعلام نوع حادثه «خونریزی شدید، تصادف و...»، آدرس دقیق و صحیح، وضعیت مصدوم، تعداد بیماران و مصدومان و ... از جمله نکاتی است که افراد باید در هنگام تماس با سازمان اورژانس رعایت کنند. 

همچنین باید در صورت نیاز تا زمان رسیدن آمبولانس از کارشناسان ۱۱۵ مشاوره گرفته و تلفنی را که با آن تماس گرفته‌اند در دسترس نگهدارند. سازمان اورژانس به محض اعلام آدرس مددجو، به نسبت نیاز مصدوم موتورلانس، آمبولانس، اورژانس هوایی اعزام خواهد کرد. 

البته برخی از افراد هم از روی ناآگاهی و نداستن اهمیت خدمات و پاسخگویی سازمان اورژانس برای این مرکز مزاحمت ایجاد می‌کنند.

گفتنی است که تمامی خدمات سازمان اورژانس به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً رایگان ارائه می‌شود. /فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139222

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر